Matka alkaa (Across the Universe #1) - Beth Revis8.02

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu.

Kaksi nuorta, kaksi maailmaa. Voivatko he luottaa toisiinsa – saati rakastua?

Avaruusalus Varjelus lähtee viemään tiedemiehistä ja asiantuntijoista koostuvaa retkikuntaa kohti tuntematonta. Tarkoituksena on asuttaa uusi planeetta kaukana galaksin toisella laidalla. Mukana ovat myös 300 vuodeksi syväjäädytetyt 17-vuotias Amy ja hänen vanhempansa.

16-vuotias Seuraaja-poika on asunut aluksella koko ikänsä eikä tunne ulkopuolista maailmaa lainkaan. Kun Seuraaja sattumalta löytää alukseen kätketyt ihmiset, hän ihastuu Amyyn ja alkaa kuvitella, millaista olisi puhua Amyn kanssa ja tuntea hänet.

Amy herätetään vahingossa 50 vuotta liian aikaisin ja tyttö joutuu murhayrityksen kohteeksi. Myös muiden syväjäädytettyjen henki on vaarassa. Kuka on vastuussa näistä kuolemista?

Amy ei ole koskaan tuntenut olevansa näin yksin, eikä hän voi piiloutua minnekään.

Beth Revisin Across the Univese – Matka alkaa aloittaa uuden, futuristisen jännitystrilogian.

Julkaistu: tammikuu 2, 2012
Arvosanalla: 8.02/10
Arvosanoja: 267
Muokattu: tammikuu 18, 2017

Across the Universe -kirjasarja

Trilogian päätösosaa Shades of Earth (2013) ei suomennettu.

Matka alkaa (Across the Universe #1)8.02
Miljoona aurinkoa (Across the Universe #2)7.86

Kirja-arvioita

6/10 |
maaliskuu 10, 2016
Lukemisen arvoinen kirja, vaikka en olekaan varma, tulenko jatkamaan sarjaa. Itse aihe oli todella mielenkiintoinen, mutta Amyn ja Seuraajan suhde ei oikein kiinnostanut.
lokakuu 05, 2015
Kirja oli todella hyvä. Omalla tavallaan todella mielenkiintoinen ja koukuttava. Ennalta-arvattavia kohtia ei juurikan ollut.
heinäkuu 10, 2014
Iha hyvä kirja! Oisin kyllä toivonu vähän lisää Amyn ja Seuraajan suhteen... Ootin tältä vähän enemmän, mutta välillä kyllä tuli kiusausta hyppiä lukujen yli. Mutta suosittelen nille, jotka ettii kevyttä lukemista!
7/10 |
kesäkuu 20, 2014
Siit ku luin tän on jo kauan aikaa...mut muistan et tää oli hyvä kirja, vaikkakin alussa ja keskivaiheessa vähän tylsä. Loppupuolella vasta alko kiinnostaa ku alko jtn jännää ees tapahtumaan :3 Amy oli ihan hyvä hahmo ja Seuraaja, mut ne ...
huhtikuu 22, 2014
En nyt puutu kirjan sisältöön muuten enemmälti, kuin että tämä on varsin virkistävää vaihtelua tämänhetkisen teiniscifin joukossa. Sen sijaan käännös kyllä herättää kysymyksen, että eikö keskeisistä termeistä tosiaan ...
maaliskuu 26, 2014
Lainasin tämän innoissani kirjastosta ja aloitin kovalla kiireellä lukemaan. Alku oli lupaava, mutta keskivaiheilla teki mieli hyppiä useitakin kappaleita yli. Loppua kohden kun päästiin alkoi mielenkiinto taas nousta. Kirjan luku tuntui ...
tammikuu 19, 2014
Siitä on jo jonkin aikaa kun luin tämän kirjan, mutta kijra taisi olla mielstäni ihan kiva, vaikka Amy ja Seuraaja molemmat olivat välillä melko ärsyttäviä.
7/10 |
marraskuu 11, 2013
Kirjan alku oli aika tylsä, samoin kuin juoni. Juonessa ei oikein tullut mitää muutoksia. Ajattelin kannen perusteella, että kirja voisi olla kiva, mutta olin hieman pettynyt, kun ei se oikein ollutkaan. Amy oli tosi rasittava ihminen ja Seuraaja.
6/10 |
maaliskuu 03, 2013
Hirveän nopealukuinen, ehkä siksi että luvut ovat melko lyhyitä. Alussa eteni hitasti ja ärsytti kun asioita ei kerrota, mutta lopussa alkoi paljastua enemmän asioita ja sen vuoksi loppua kohti muuttui kiinnostavammaksi. Kerronta on liian simppeliä. Olisin kaivannut enemmän kuvailua.
helmikuu 28, 2013
Erilainen... todella erilainen ja erikoinen :D Mutta toisaalta oli ihan oukey luettavaa. Mutta hidas alkuinen, joten kärsivällisyyttä piti olla kun tätä luin. Ja kyllä varmaan aijon lukea sen seuraavan osan. :)