Harhakaupunki - Ursula K. Le Guin7.16

Alkuteos ilmestynyt 1967. Suomentanut Jyrki Iivonen. Kansi: Samppa Ranta. Sidottu, kansipaperi.

HARHAKAUPUNKI

Syrjäiseen kylään ryömii metsästä kissansilmäinen muukalainen, joka on kadottanut puhekykynsä ja kaikki muistot menneisyydestään. Kyläläisten hoivissa hän saa nimen Falk ja löytää elämälleen uuden suunnan. Ennen pitkää hänen on kuitenkin lähdettävä etsimään totuutta menneisyydestään, itsestään ja ihmisten asuttamasta maailmasta. Alkaa matka halki valtavan mantereen, Es Tochin kaupunkiin, josta Shing hallitsee valheillaan koko tunnettua maailmaa.

Harhakaupunki on itsenäinen jatko-osa Ursula K. Le Guinin mestarilliseen Hain-sarjaan. Julkaisujärjestyksessä kolmas romaani sijoittuu tulevaisuuden Pohjois-Amerikkaan. Ihmiskunta elää Terralla hajallaan pienissä yhteisöissä, ja Kaikkien maailmojen liiton kulta-aika, sen tieteet ja teknologia ovat lähes unohtuneet.

Keskustelua: Ursula K. Le Guin :: viestejä 13 kpl
Risingshadow arvostelu :: Ella Peltonen (Dyn)

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: helmikuu 15, 2012

Maailman syntymäpäivä ja muita tarinoita7.34

Kirja-arvioita

6/10 |
elokuu 14, 2013
Viime aikoina olen lukenut kirjoja, jollaisia en ole oikeastaan koskaan aikaisemmin varsinaisesti lukenut. Rakastuneena J.R Wardin BDB sarjaan tällainen teksti tuntuu välillä hieman vieraalta ja oudolta. Päätin kuitenkin viimein tarttua Le ...