Hiljaisuus (Langennut enkeli, #3)

Hiljaisuus

Becca Fitzpatrick
Julkaistu: kesäkuu 1, 2012 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Silence
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

”Musta yö, musta sumu. Musta ruoho, mustat hautakivet. Kimalteleva musta joki. Musta silmäpari, joka katseli minua. Minun oli löydettävä ne silmät. Niistä löytyivät vastaukset.”

Sekava Nora herää keskellä yötä Coldwaterin hautausmaalla, eikä tiedä kuinka on joutunut sinne. Pian käy ilmi, että hän on ollut kateissa yli kolme kuukautta ilman ainuttakaan muistikuvaa tuosta ajasta. Missä Nora on ollut ja mitä hänelle on tapahtunut?

Huolestuttavinta tilanteessa on, että Nora ei vaikuta muistavan edes Patchia. Eikä kukaan tunnu haluavan muuttaa asiaa. Onko Mustalla Kädellä jotain tekemistä Patchin katoamisen kanssa – ja kuka nyt pystyy suojelemaan Noraa viholliselta, jota hän ei enää itse tunne eikä muista?

Becca Fitzpatrickin bestsellerlistat valloittanut kauhuromanttinen enkelisaaga on voittanut lukijat puolelleen valtameren molemmin puolin. Kielletyn rakkauden houkutusta ja trillerimäisiä elementtejä kutkuttavasti yhdistävässä sarjassa ovat aikaisemmin ilmestyneet osat Langennut enkeli (2009) ja Riitasointu (2011).

(muokattu 27.01.2016)

Illallinen vampyyrin kanssaRuska (Kuura-trilogia, #3)Liekki (Liekki-trilogia, #1)Kajo (Kuura-trilogia, #2)Houkutus (Houkutus, #1)

Q_Black avatar
No niin, olihan sitä Noran ja Patchin tarinan jatkoa odotettukin! Tämä sarja nousi kyllä suosikkeihin heti ensimmäisestä kirjasta lähtien eikä tämäkään kirja jäänyt paljoa huonommaksi vaikka se ei ihan kahden ekan kirjan tasolle yltänytkään. Tässä kirjassa Norasta löytyy muistinmenetyksen myötä lisää särmää ja luonnetta kun taas Patch näyttää itsestään vähän pehmeämmän puolen, menettämättä tietenkään pahan pojan titteliään missään vaiheessa. Näistä ... (lisää)
Myrsky10 avatar
Kirja jatkaa samalla loistavalla tasolla kuin aiemmatkin osat. Mielestäni tämä osa oli hieman edellistä parempi. Kirja oli taas kerrassaan koukuttava ja se piti lukea melkein yhdeltä istumalta. Suosittelen!
inari avatar
4.5
olen sanaton! *_* Kaikki hahmot ovat hyviä! Itse pidän eniten kuitenkin Patchista ja Scotista! Juonikin oli ihan sairaan hyvä ja näin!
Moonlight avatar
4.5
Hiljaisuus tempasi taas mukaansa toden teolla ja piti otteessaan loppumetreille asti. Mielestäni hyvät ja kekseliäät juonenkäänteet ja ideat kirjailijalla, mutta olisin kuitenkin odottanut tiettyjen kohtien menevän eritavalla. Vee jäi hieman syrjään tässä osassa, joka harmitti koska yksi lempihenkilöistäni. Patch edelleen yhtä hurmaava ja ihana, sekä norastakin olen tykännyt aina.(Jostain syystä olen jäänyt harmittelemaan ensimmäisessä kirjassa esiintyvän Elliotin perään ja toivoin todella että hän olisi vielä ollut myöhemmin mukana XD) SUOSITTELEN!<3
Helinä avatar
Tämä sarja on yksinkertaisesti loistava. Srjassa on romantiikkaa, mutta ei liian paljon, niin että se menisi yltiöromanttiseksi hömpäksi, ja juoni ei ole ihan massaa, niin että sitä ei ole ihan helppo arvata heti. Harmi vain, että kolmannessa kirjassa suosikkini Vee jäi sivummalle, mutta toinen suosikkini Patch onneksi pysyi valokiilassa. Mutta ehdottomasti suosikkikirjani, yksi niistä siis.XD Odotan innolla neljättä kirjaa, enkä varmastikaan ole ainut.
rudi92 avatar
Tämä kirjasarja on aivan ihana. Jännitystä ei todellakaan puutu ja yllättävät ratkaisut saavat sarjan pysymään mielenkiintoisina. Nora ja Patch ovat yhtä ihana pari kuin ennenkin. Ei varmaan tarvitse sanoa, että sarjan neljättä osaa odotan innolla.
Salde avatar

Sarja jatkuu mukaansatempaavana ja jännittävänä. Mystinen poika ja menneisyys mietityttävät tässäkin teoksessa kovasti.

Anneliana avatar
Kolmas osa tästä sarjasta on paljon surullisempi ja syvempi kuin kaksi muuta edellistä. Patch on vieläkin vallannut sydämeni ja tämän kirjan lopussa rakastin häntä entistä enemmän. Nora on ihanan vahva persoona ja rakastin hänen ajatustenkulkua tässä kirjassa. Vee ärsytti minua älyttömästi tässä kirjassa, mikä oli melkoinen yllätys minulle. Noran ädin ja Marcien isän suhde syvenee (kröhöm..) ja Scott astuu taas kuvaan. Kirja on täynnä hengästyttäviä kohtauksia ja sellaisia letkautuksia, joita pitää lukea pariinkin otteeseen. Erinomainen kirja, lue ihmeessä!
lolde avatar
4.5

Nyt sain lukea taas jatkoa Noran ja Patchin välillä jopa vähän hämmentävältäkin tuntuneelle rakkaustarinalle. Fitzpatrick on onnistunut tekemään sarjasta todella koukuttavan, kuten myös tämänkin kirjan osalta sain taas huomata.

Mystinen tyttö avatar
4.5
Ennen kuin kerron jotain kirjasta minun on taputettava kirjailijalle siitä, että hän osaa aloittaa kirjan oikealla tavalla: kiinnostavasti (en voinut päästää kirjaa käsistäni), jättämättä turhia rakoja kirjan alkuun/jatkamalla samasta kohtaa mihin jäätiin(tuntuu kuin koko sarja tähän mennessä olisi ollut samaa kirjaa), olemalla heti oma itsensä (jotkut kirjailijat pelleilevät jotain kirjojen alussa). Tässä kirjassa kaikki äsken mainitut toteutuivat, mutta voin myös ... (lisää)
Lexei avatar
Langennut enkeli - sarja on ollut nopeatempoista ja mielekästä luettavaa, tosin Hiljaisuus ei mielestäni kavunnut samalle tasolle aiempien osien kanssa. Välillä oli jopa hieman työlästä päästä kirjassa eteenpäin, mutta tapahtumien saadessa taas vauhtia alkoi lukeminenkin luistaa paremmin. Toivon Loppusoitolta mielenkiintoista ja hyvää lopetusta tarinalle.
Cicatrix avatar
Kirjasarja ei oikein herättänyt hirveästi kiinnostusta. En ole edes vielä lukenut viimeistä osaa, kun ei vaan oikein sytyttänyt. Ja minulle sarjan kesken jättäminen on aika harvinaista.
ilona_milla avatar
Langennut enkeli -sarja oikeest huhhuh ja kylmii väreit... TÄÄ ON NIIN TÄYDELLINEN SARJA!! Ja Patch oh gosh ehkä ihanin jätkä kehen kukaan päähenkilö on ikinä rakastunu <33 se on samal sellanen suojelevainen ku joku twilightin Edward, mut ei kuitenkaan sellanen samanlainen jäykkis vaan vähä pahis ;)
Scartti avatar
2.0
Juonenkäänteitä oli vaikka muille jakaa. Melkein annoin kolme tähteä, mutta seksillä jeesustelu alkoi nyppiä. Siinä vaiheessa, kun mietitti seksin jälkiseurauksia meinasin kiljua ääneen, että ehkäsy on keksitty. Lukijana alan turhautuun Patchin puolesta. Nokkosvallankumouksessa asiat meni siinä sivussa, iso plussa siitä rohkealle kirjailijalle, mutta kai se sit on suomalaisille helpompaa. Onko seuraavassa kirjassa odotettavissa häät? Heh.
Miaaas avatar
Parempi, kuin muut osat! Tykkäsin siitä, kun Nora ja Patch uudestaan tutustuivat toisiinsa ja kun he sanoivat samoja asiota esim. se että Nora tuoksuu hyvältä. Se oli niin suloista kun he saivat uudestaan tutustua toisiinsa. Pidin myös lopusta ja kuinka Norasta tuli nefilijohtaja. Iiik! odotan innolla viimeistä osaa joka varmasti löytyy heti hyllystäni! Suosittelen sarjaa oikeasti kaikille!! :)
MintFirefly avatar
Olen pitänyt kaikista kolmesta osasta. Ainut ongelma on se, että olen kyllästynyt Patchiin. Ajattelin kirjan alussa, "jes nyt siitä päästään!" ,mutta Jev jäikin kuvioihin.. Pidän kyllä kaikista muista henkilöistä! Suosittelen lukemaan.
jecca avatar
Minun mielestäni kirja oli erittäin positiivinen yllätys!! Edellisetkin kirjat olivat hyviä mutta tämä nosti tasoa reilusti.suosittelen kaikille tätä sarjaa ehdottomasti. :)
Lauski avatar
Jos edelliset olivat hyviä, niin tämä oli loistava. Jännitystä alusta loppuun ja ei pystynyt arvailemaan heti alun jälkeen mitä käy. Patchista oli tähän kirjaan tehty vielä entistäkin pahempi poika. Eniten harmitti että Vee jäi vähän syrjään. Seuraavaa kirjaa odotellessa
Riley Charlotte avatar
Suoraan sanottuna ahmin tämänkin kirjan päivässä. Olin odottanut kauan, että saisin kirjan käsiini, ja sitten kun sain sitä oli vaikea laskea käsistä. Kirja oli onnistunut teos. Sopivasti jännitystä ja rakkautta. Noran ja Patchin "seikkailuja" on kiva lukea, ja nyt pitää vain tyytyä odottamaan seuraavaa osaa...
Chanie avatar
Tänään sain luettua, ja on pakko sanoa, että yllätyin loppuratkaisusta. Odotukset oli suuret, ja olin ehkä jopa toivonut että Nora olisi täydellisen täydellisesti unohtanut Patchin. Ja olisin mielelläni lukenut pojasta vähän lisää. Kuitenkin, tämä on yksi niistä harvoista kerroista kun olen hyvilläni ettei kirja vastannutkaan odotuksiani. Jään odottamaan hyvillä mielin ''Finalea''! :)
Rekkis avatar
Noniin, olihan tät odotettuki !!! Heti , kun huomasin et CDON.com:issa oli näitä , pistin tilaukseen . Luin todella nopeasti, kun ei vaan voinu lopettaa. Innolla viimeistä osaa ootan !!!!!!!
Liliales avatar
Tämä osa oli parempi kuin aiemmat osat, koska Nora ei ollut koko ajan itkemässä Patchin perään sillä ärsyttävällä tavalla mitä se oli toisessa osassa. Pidin Norasta tässä osassa eniten. Jännitystä kyllä riitti ja Patch hurmaa edelleen TODELLA paljon pahana poikana. Kirja oli suurimmaksi osaksi hieman ennalta arvattava loppua kohden, mutta se ei niinkään ärsyttänyt. Odottelenkin jo seuraavaa ja viimeistä osaa :)
Fallen angel avatar
Kirjan suomentamista en jaksanut odottaa vaan tilasin englannin kielisenä netistä ja nyt -suoraansanoen äsken- luin sen myös suomeksi. Kirja oli kerrassaan loistava ja veti äkkiä mukaansa. Jännitys piti otteessaan kirjan viimeiseen sivuun saakka. Ja loppu oli kyllä lukemisen arvoinen. Mielenkiinnolla odotan neljättä osaa ja sitä millätavalla Fitzpatrick asiat ratkaisee :) ****
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson