Halu (Langenneet enkelit, #1)

Halu

J. R. Ward
Julkaistu: kesäkuu 6, 2012 (Basam Books)
Alkuperäinen nimi: Covet

Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Tanja Kielinen. Nidottu.

Mustan tikarin veljeskunta -vampyyrisarjan kirjoittajalta: Langenneet enkelit -sarjan ensimmäinen osa!

Jim Heron ei tiedä paljoakaan vapahduksesta – hänen erikoisalaansa on kosto, ja hänelle synti on suhteellinen käsite. Kaikki muuttuu, kun hänestä tulee langennut enkeli ja hänelle annetaan tehtäväksi pelastaa seitsemän ihmissielua seitsemältä kuolemansynniltä. Eikä epäonnistuminen tule kyseeseen.

Vin di Pietro on täydellisen omistautunut työlleen – kunnes kohtalo puuttuu peliin kovapuheisen, Harrikalla ajavan pelastajan hahmossa sekä naisen, joka saa Vinin kyseenalaistamaan kohtalonsa, järkensä ja sydämensä. Kun ikiaikainen paha on valmiina vaatimaan Viniä itselleen, täytyy hänen ryhtyä yhteistyöhön langenneen enkelin kanssa valloittaakseen rakastettunsa – ja pelastaakseen oman sielunsa.

Muokannut Hiistu (31.03.2017)

Hiljaisuus (Langennut enkeli, #3)Kateus (Langenneet enkelit, #3)Intohimon pimeä puoli (Manalan valtiaat, #5)Himo (Langenneet enkelit, #2)Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)

Q_Black avatar
Yllätti, että tämä sarja sijoittuu samaan maailmaan kuin Black Daggerit ja muutama tuttu hahmokin pyörähtää kuvioissa ohimennen, mikä oli aika huvittavaa. Tämä kirja oli täysin erilainen kuin Wardin vampyyrisarja, mutta huomattavissa oli tuttu kirjoitustyyli. Tämä kirja koukutti minut yhtä tehokkaasti kuin muutkin Wardin kirjat. Se sisälsi huumoria, mysteerejä, yliluonnollisuutta ja sitä Wardin tuttua räiskyvää romantiikkaa ja kuumia kohtauksia, ei kuitenkaan mässäilyyn ... (lue lisää)
lina avatar
Upea kirja, mutta wardin 'MUSTAN TIKARIN VELJESKUNTA' oli paljon parempi. Tässä tietenkin käsitellään eri aihetta, mutta olisin kaivannut enemmän jännitystä
Kirjakaapin tyttö avatar
J.R. Ward on yksi lempikirjailioistani, ja petyin hieman tähän kirjaan. Rakastan Mustan tikarin veljeskunta sarjaa yli kaiken, ja kaikki se jännitys, huumori ja ironia jäi pois. Kirja ei sytyttänyt. Luen silti jatkot, koska toivon, että toiset kirjat yltäisivät paremmalle tasolle
Lilli avatar
2.5
Kirja tarttui mukaani kirjastosta kun hakemani mustan tikarin veljeskunnan kirja oli lainassa. Jouduin lukemalla lukemaan kirjan, ei tempaissut mukaansa kuten sisarussarjan kirjat. Kyllä tän nyt luki, mutta ei tullut pakottavaa tarvetta lukea jatko-osia.
Sini avatar
Wardin kirjat on helppolukuista höttöä, jota on vaikea laskea käsistään. Tämä onnistui jopa hieman yllättämään muutaman kerran.
Elys avatar
Kun päättää lukea taas yhden Wardin kirjoista, tietää kyllä mitä saa. Ensinnäkin langenneet enkelit sarja sijoittuu samaan miljööseen kun sen sisarsarja ja samalla se onnistuu olemaan myös lähempänä realismia kuin mustan tikarin veljeskunta. Myös aina yhtä ilahduttavaa on se, että monta Wardin kirjaa englanniksi lukeneena, onnistuu suomennoksetkin säilyttämään sen alkuperäisen härskin kielenkäytön, jota Ward viljelee. Toisaalta kun Wardin kirjoja on lukenut yli viisi ... (lue lisää)
BloodyTears avatar
2.5
Rehellisesti puhuen, en odottanut tältäkään sarjalta suuria, muttamutta... Yllätyin kyllä iloisesti, sillä ihastuin lähes heti sarjan päähenkilöön, (vaikka Wardilla on jokin omituinen himo tehdä päähenkilö miehistä ladonovia, joilla on suurtakin suurempi mulkku.) En tiedä olenko tosiaankin ainoa, joka ei [tähän valinnainen kirosana] välitä pelastettavan parin henkilökemiasta, saatika sitten seksistä, joka väistämättä heidän välillään tapahtuu? Sillä Heron, ... (lue lisää)
Nage avatar
4.5
Minusta kirja oli mielenkintoine ja hauska, vaikka lopputulos olikin ennalta arvattavissa. Pidin myös siitä että se oli kirjoitettu samaan paikkan kuin Mustan tikarin veljeskunna kirjat ja täsät löytyikin plajon yhteisia asioita sen kanssa.
Angel of Darkness avatar
Yllätyin, kun huomasin, että kyseessä on sama paikka, kun Mustan Tikarin Veljeskunta-sarjassa.Ei ollut yhtä hyvä kirja kuin edellä mainittuun sarjaan kuuluvat kirjat.Aijon lukea kyllä seuraavankin sarjaan kuuluvan kirjan ja suosittelen kyllä lukemaan, jos tykkää Wardin kirjoista, koska samanlaisuutta kyllä oli.
Fade avatar
Napattuani kirjan hyllystä, en tiennyt lainkaan mitä odottaa. Loppujen lopuksi olin melko yllättynyt siitä, miten kirja on kirjoitettu. Mielenkiinto pysyi hyvin yllä koko kirjan ajan, eikä tullut kovinkaan montaa kertaa oloa, että haluaisi lopettaa lukemisen. Kirjan luettuani, voin sanoa varmasti että haluan lukea myös jatko-osat sitten kun ne ilmestyvät. Ja mitä luultavimmin luen kirjailijan muitakin kirjoja, sen verran mielenkiintoinen j koukuttava kerrontatapa on kyseessä.
Puolikuu, Jussi
Uusin jäsen: Wilma Väyrynen