Historian vartijat: Myrsky nousee (Historian vartijat, #1)

Historian vartijat: Myrsky nousee

Damian Dibben
Julkaistu: huhtikuu 26, 2012 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: The Storm Begins
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: aikamatkustus

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Maria Erämaja. Sidottu.

Mukaansatempaava aikamatkaseikkailu

Entä jos olisit kadottanut perheesi ja he voisivat olla missä vain, missä ajassa tahansa?

Jake Djonesin vanhemmat ovat kadonneet ja he voivat olla kirjaimellisesti missä vain, sillä Djonesien perheellä on salaisuus: he kuuluvat historian vartijoihin, salaseuraan, joka matkaa halki vuosisatojen estääkseen pahuuden voimia sotkemasta historian kulkua.

Etsiessään vanhempiaan Jake matkaa 2000-luvun Lontoosta 1800-luvun Ranskaan, historian vartijoiden päämajaan, missä hänelle selviää totuus vanhempiensa katoamisesta – ja pahan ruhtinas Zeldtin suunnitelmista tuhota koko tuntemamme maailma…

Damian Dibbenin esikoisromaani on hengästyttävän viihdyttävä seikkailu. Romaanin käännösoikeudet on myyty yli 20:een maahan. Kirjasta on myös tekeillä elokuva.

”Historian vartijat on sellainen kirja, jota ei voi laskea käsistään, kun sitä kerran aloittaa lukemaan. Se voi olla ärsyttävää – jos seuraavana päivänä on vaikka koulua! – The Guardian

(muokattu 10.04.2018)

Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)Artemis Fowl: Aikaparadoksi (Artemis Fowl, #6)Paluu Pompeijiin (Aikamatkaajat, #1)Mestarin kosto (W.A.R.P., #3)Pyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)

Zey avatar
1.0
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
lina avatar
Oli tosi ihana kirja ja ihastuin siihen heti .Odotan innolla toista osaa .Mitähän rakasyavaisille tapahtuu?? Voi hitsi loppu tosi jännään kohtaan!
NermiEddlitt avatar
Aloitin vasta Myrsky nousee-kirjan lukemisen, mutta olen jo menettänyt sydämeni sen erikoisille hahmoille! Kirja alkaa jänniittävästi ja vaikka uutta tapahtuu kokoajan, lukija pysyy hyvin mukana. Kirjoitan kunnollisen arvostelun, kun olen saanut kirjan päätökseen :)
Poison Girl avatar
3.5

Kirja oli oikein vauhdikas ja viihdyttävä ja upposi minuun, sillä pidän historiasta. Aikamatkustusjuttu ja atomium-hommelit vaikuttivat aika omituisilta ja monimutkaisilta, mutta kirjan loppua kohden aloin jotenkin ymmärtää niitä. Kirjan juoni on aivan samanlainen kuin muissakin samantapaisissa kirjoissa: ylivoimainen pahis juonii maailmanloppua ja tehtävää lähetetään suorittamaan nuorisokopla, jonka jäsenistä vähintään kaksi rakastuu toisiinsa. Hohhoijaa. Minusta lopetuskaan ei ollut hiuksianostattava, sillä jotkin asiat olivat ennalta-arvattavia, mutta seuraava osa tekee kyllä mieli lukea.

Breza avatar
2.5
Alku oli todella tylsä että meinasin luovuttaa kirjan suhteen ja lopettaa se kesken... No onneks en lopettanu. Kyllä sieltä toimintaa alko tapahtumaan :) En oo vaan viel varma et hankiko toisen osan.. Oli välil niin tylsistynyttä lukemista.. Saa nähä :)
Myrsky10 avatar
Koukuttava kirja. Kirjaa oli kyllä vaikea jättää kesken. Alku hieman tökki, mutta sitten kirja vain parani loppua kohden. Kannattaa lukea!
Rauros avatar
Ihana kirja <3! En malttanut laskea kirjaa käsistäni ! Suosittelen kaikille! Jäin heti koukkuun! Ja voi vitsi että loppu jännään kohtaan! Jäään odottamaan innolla seuraavaa osaa <3! En malta odottaa!
Splash avatar
3.5
Ite tykkään kirjasta kauheesti, alku oli vähän niin ja näin, mut loppuun parani koko ajan vaan paremmaks. Oon ihan koukussa, pakko lukee seuraava osa. :)
Cherin avatar
1.0
En itse tykännyt kirjasta, koska kirjassa oli hän kertoja ja kirjassa ei lukenut pojan ajatuksia, niitä olisi ollut kiva tietää, tosin en tiedä paraniko kirja lopussa, koska jätin kirjan kesken.
HourglassEyes
Uusin jäsen: Peppi Pirhonen