Historian vartijat: Myrsky nousee

@ Damian Dibben
Historian vartijat: Myrsky nousee (Historian vartijat #1) - Damian Dibben 6.76   66

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Maria Erämaja. Sidottu.

Mukaansatempaava aikamatkaseikkailu

Entä jos olisit kadottanut perheesi ja he voisivat olla missä vain, missä ajassa tahansa?

Jake Djonesin vanhemmat ovat kadonneet ja he voivat olla kirjaimellisesti missä vain, sillä Djonesien perheellä on salaisuus: he kuuluvat historian vartijoihin, salaseuraan, joka matkaa halki vuosisatojen estääkseen pahuuden voimia sotkemasta historian kulkua.

Etsiessään vanhempiaan Jake matkaa 2000-luvun Lontoosta 1800-luvun Ranskaan, historian vartijoiden päämajaan, missä hänelle selviää totuus vanhempiensa katoamisesta – ja pahan ruhtinas Zeldtin suunnitelmista tuhota koko tuntemamme maailma…

Damian Dibbenin esikoisromaani on hengästyttävän viihdyttävä seikkailu. Romaanin käännösoikeudet on myyty yli 20:een maahan. Kirjasta on myös tekeillä elokuva.

”Historian vartijat on sellainen kirja, jota ei voi laskea käsistään, kun sitä kerran aloittaa lukemaan. Se voi olla ärsyttävää – jos seuraavana päivänä on vaikka koulua! – The Guardian

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu huhtikuu 26, 2012 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi The Storm Begins
Tietoja muokattu joulukuu 4, 2023

Historian vartijat

Sarja sisältää 2 pääteosta ja yhteensä teoksia 2 kpl.

Trilogian päätösosaa Nightship to China (2014) ei suomennettu.

Historian vartijat: Myrsky nousee (Historian vartijat #1) 6.76   66

Kirja-arviot 66
Viestit 45
helmikuu 20, 2016
7 / 10

Kirja oli oikein vauhdikas ja viihdyttävä ja upposi minuun, sillä pidän historiasta. Aikamatkustusjuttu ja atomium-hommelit vaikuttivat aika omituisilta ja monimutkaisilta, mutta kirjan loppua kohden aloin jotenkin ymmärtää niitä. Kirjan juoni on aivan samanlainen kuin muissakin samantapaisissa kirjoissa: ylivoimainen pahis juonii maailmanloppua ja tehtävää lähetetään suorittamaan nuorisokopla, jonka jäsenistä vähintään kaksi rakastuu toisiinsa. Hohhoijaa. Minusta lopetuskaan ei ollut hiuksianostattava, sillä jotkin asiat olivat ennalta-arvattavia, mutta seuraava osa tekee kyllä mieli lukea.

Breza
Arvosanat 35
Kirja-arviot 12
Viestit 33
tammikuu 14, 2016
5 / 10

Alku oli todella tylsä että meinasin luovuttaa kirjan suhteen ja lopettaa se kesken... No onneks en lopettanu. Kyllä sieltä toimintaa alko tapahtumaan :) En oo vaan viel varma et hankiko toisen osan.. Oli välil niin tylsistynyttä lukemista.. Saa nähä :)

Myrsky10
Arvosanat 257
Kirja-arviot 155
kesäkuu 28, 2015
8 / 10

Koukuttava kirja. Kirjaa oli kyllä vaikea jättää kesken. Alku hieman tökki, mutta sitten kirja vain parani loppua kohden. Kannattaa lukea!

Rauros
Arvosanat 177
Kirja-arviot 111
Viestit 15
toukokuu 17, 2014
10 / 10

Ihana kirja <3! En malttanut laskea kirjaa käsistäni ! Suosittelen kaikille! Jäin heti koukkuun! Ja voi vitsi että loppu jännään kohtaan! Jäään odottamaan innolla seuraavaa osaa <3! En malta odottaa!

Splash
Arvosanat 5
Kirja-arviot 1
heinäkuu 3, 2013
7 / 10

Ite tykkään kirjasta kauheesti, alku oli vähän niin ja näin, mut loppuun parani koko ajan vaan paremmaks. Oon ihan koukussa, pakko lukee seuraava osa. :)

Cherin
Arvosanat 32
Kirja-arviot 7
helmikuu 25, 2013
2 / 10

En itse tykännyt kirjasta, koska kirjassa oli hän kertoja ja kirjassa ei lukenut pojan ajatuksia, niitä olisi ollut kiva tietää, tosin en tiedä paraniko kirja lopussa, koska jätin kirjan kesken.

lina
Arvosanat 11
Kirja-arviot 10
toukokuu 28, 2012
10 / 10

Oli tosi ihana kirja ja ihastuin siihen heti .Odotan innolla toista osaa .Mitähän rakasyavaisille tapahtuu?? Voi hitsi loppu tosi jännään kohtaan!

NermiEddlitt
Arvosanat 49
Kirja-arviot 10
toukokuu 11, 2012
10 / 10

Aloitin vasta Myrsky nousee-kirjan lukemisen, mutta olen jo menettänyt sydämeni sen erikoisille hahmoille! Kirja alkaa jänniittävästi ja vaikka uutta tapahtuu kokoajan, lukija pysyy hyvin mukana. Kirjoitan kunnollisen arvostelun, kun olen saanut kirjan päätökseen :)

Zey
Arvosanat 24