Rautatytär (Rauta-saaga, #2)

Rautatytär

Julie Kagawa
Julkaistu: joulukuu 2011 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: The Iron Daughter

Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Eeva Parviainen. Nidottu.

Meghan Chase on vasta äskettäin saanut tietää olevansa puoliverinen haltijaprinsessa, kesähovin kuningas Oberonin tytär. Enää hän ei ole koulun näkymätön tyttö, köyhän sikatilallisen tytärpuoli, vaan haltijamaa Mikämikän suoranainen julkkis, jonka sydän vetää toisaalle, velvollisuudet ja taistelut toisaalle.

Kesän ja talven hovien sekä Rautakuninkaan taisteluiden tiimellyksessä myös Meghanin sydän on ristitulessa. Hän kaipaa talviprinssi Ashia, mutta ei voi olla välinpitämätön myöskään vanhaa ystäväänsä Pucia kohtaan. Yhdessä kolmikko taistelee koko Mikämikän hengessä etsien varastettua vuodenaikain valtikkaa. Talvi ja kesä voivat jakaa melkein kaiken, mutta eivät rakkautta; minkä valinnan Meghan lopulta tekee?

Fantasiaa hörsyävän Rauta-Saaga-sarjan toinen osa

Muokannut Jussi (26.01.2017)

Rautakuningas (Rauta-saaga, #1)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)Rautakuningatar (Rauta-saaga, #3)Lucian

Chanie avatar
Positiivinen yllätys! Luettuani ensinmäisen osan, pidin ideasta kovasti. Hienosti otettu ideaa William Shakespearin Kesäyön unelmasta. Muutamat hahmotkin ovat samoja. Todella mukavaa lukea välillä jotain muuta kuin vampyyreista tai ihmissusista. Tässä saagassa törmää kaikkeen täydellisen päinvastaiseen! On haltijoita, ja keijuja, puhuvia kissoja ja menninkäisiä. Kuullostaa ehkä todella tylsän taijanomaiselta, ja että nämä oliot ovat sieviä ja kilttejä. Kaikkea muuta! ... (lisää)
Nella avatar

Olin kyllä positiivisesti yllättynyt tästä kirjasta. Sarjan edellinen osa oli aluksi melko hämmentävä, mutta loppua kohden hyvinkin onnnistunut. Tämä teos taas on alusta asti koukuttava ja hyvin rakennettu.

Päähenkilö, Meghan, oli ensimmäisessä kirjassa aika avuton ja koko ajan pelastettavissa, mutta tässä hän uskaltaa ryhtyä toimeen ja hän oppii paljon uusista kyvyistään, joka on mielestäni huomattavasti kiinnostavampaa. Välillä Meghan kuitenkin ymmärtää ... (lisää)

Arwina avatar
Kirja oli yllättävän hyvää jatkoa ensimmäiselle osalle. Lukeminen oli joskus hyvinkin vaikeaa, mutta selvisin loppuun saakka. Odotan seuraavaa osaa.
Uusin jäsen: Ksnsns