Stravaganza: Laivojen kaupunki (Stravaganza, #5)

Stravaganza: Laivojen kaupunki

Mary Hoffman
Julkaistu: kesäkuu 13, 2012 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: City of Ships

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Rinnakkaismaailmoista ja stravaganttien veljeskunnasta kertovan sarjan huikean jännittävä viides osa.

16-vuotias Isabel tuntee jäävänsä kaikessa kymmenen minuuttia vanhemman kaksoisveljensä varjoon. Asiat kuitenkin muuttuvat, kun Isabel eräänä päivänä löytää Barnsburyn lukion lattialla lojuvan punaisen samettipussukan täynnä hopeanvärisiä mosaiikkipaloja. Taidehistoriasta kiinnostunut Isabel ajattelee heti Ravennaa, mosaiikeistaan kuulua italialaiskaupunkia. Hänen hämmästyksensä onkin suuri, kun hän yllättäen löytää itsensä Classesta, erehdyttävästi Ravennaa muistuttavasta renessanssiajan kaupunkivaltiosta.

Taliassa idän suurvalta on kokoamassa sotalaivastoa Bellezzaa ja sen liittolaiskaupunkeja vastaan. On hyvä syy uskoa, että Bellezzan vanhoilla vihollisilla di Chimiceillä on näppinsä pelissä. Suuri meritaistelu häämöttää horisontissa, ja stravaganttien veljeskunnan apua kaivataan taas kipeästi...

(muokattu 13.06.2017)

Unohdettu soturi (Soturikissat: Tähtien enne, #5)Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Pirates of the Caribbean: Vierailla vesillä (Pirates of the Caribbean, #4)Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa, #1)Mätä (Korpinkehät, #2)

Kirjaneito avatar
Laivojen kaupunki jatkaa stravaganteista kertovaa sarjaa tutulla kaavalla. Itsensä epävarmaksi tunteva nuori Barnsburyn koulusta löytää renessanssityylisen esineen, talismaanin, ja päätyy Taliaan, rinnakkaismaailmaan joka vastaa meidän Italiaamme 1500- luvulla. Hän saa tietää olevansa stravagantti, maailmojen välinen matkaaja, jolle on määrätty tärkeä tehtävä. Juonellisesti Laivojen kaupunki ei liiemmin poikkea sarjan aikaisemmista osista. Isabel tuntee jäävänsä ... (lisää)
Celestine avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
people avatar
3.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
WindWizard avatar
4.5
Mielestäni juuri tämä kirja on paras koko sarjasta. Tykkäsin paljon enemmän kuin aiemmista. Mutta se, että Barnsburyn koulusta tulee koko ajan vaan lisää stravagantteja häiritsee suunnattomasti, eikä tämä kirja eroa muista siinä, että kaikki matkaavat Taliaan, heidän elämänsä muuttuu yms. mutta ihana kirja, ei parempaa olekkaan. Tuntuu, että di Chimicit on kooko ajan mukana jossain pahassa..
Nage avatar
4.5
Tämä kirja oli ehkä paras kaikista, vaikka Isabell olikin varsinkin alussa aika ärsyttävä. Muuten kirjassa oli ihania hahmoja ja juonikin oli ihana. Toivottavasti viimeinen osa tulee pian!!
Stravagantti:D avatar
3.5
Luin tämän aikoja sitten ja yritän nyt laitta jotain mitä muistan. Pidän sarjasta olen todellinen fani. Meritaistelu jäi mieleen todella elävästi. Kirja jatkoi juonta hyvin. Jäin odottelemaan seuraavaa osaa. :) Se ilmestyy suomeksi ensi vuoden alussa. ;)
D.U.C.K_37 avatar
Ehdottomasti Stravaganza-kirjojen aatelia! Ehkä paras kaikista viidestä kirjasta, Naamioiden kaupunki ja Salaisuuksien kaupunki ehkä yhtä hyviä. Loppua kohden kirja vain paranee, eikä edes kirjoitusvirheitä löytynyt yhtään. Varsinkin Classen suuri meritaistelu oli kuvattu todella elävästi.
Elfstone avatar
Upea kirja:) Jäin samantien koukkuun. Kannattaa lukea! Yhtä hyvä, ellei paremipikin kuin edelliset osat. Suosittelen!
LordStenhammar
Uusin jäsen: Satu Mahkonen