Elphamen valinta

Elphamen valinta

P. C. Cast
Julkaistu: maaliskuu 2012 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: Elphame's Choice
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Eeva Koskimies. Nidottu.

Elphamen elämä ei koskaan ollut helppoa, vaikka hän olikin saanut elää loiston keskellä ja nauttia erityisasemasta. Erityisyys oli raskasta kannettavaksi. Kukaan ei ollut Elphamen kaltainen. Hän oli ihmisen, kentaurin ja jumalattaren yhdistelmä.

Elphame oli tottunut voittamaan vaikeudet. Hänen elämänsä sai uuden suunnan, kun hän lähti uudisraivaajaksi MacCallanin raunioituneeseen linnaan. Hänen hurmuriveljensä Cuchulainn seurasi ylpeänä sisarensa edistymistä uuden klaaninsa johtajana.

Cuchulainn tiesi henkimaailman kautta, että linnassa Elphame tutustuisi myös kohtaloonsa. Uusi asema klaanin päällikkönä sai Elphamen loistamaan ja kohta hänen keskustelukumppaneinaan olivat myös linnan vanhan lordin henki sekä olento, joka oli kaikille täysin tuntematon, mutta joka jakoi Elphamen kanssa paljon; erilaisuuden ja mahdollisuuden paremmasta tulevaisuudesta. Mutta ennen tulevaisuutta Elphamen oli tehtävä suuri valinta. Hänen oli ratkaistava uuden elämänsä suunta.

(muokattu 27.01.2016)

Hämärän muistot (Yön siivet, #2)Pimeyden kuiskaus (Manalan valtiaat, #4)Hurma (Langenneet enkelit, #4)Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14)Sitomaton rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #5)

SiriusChristus avatar
Olen yllättynyt! Olin erittäin pettynyt aikaisempiin kolmeen osaan, mutta tässä kiteytyi tarina järkevästi eikä tehnyt mieli jättää koko aika kirjaa kesken. Edellisissä osissa häiritsi kaikkien tyhmyys, huono tarinankerronta, huonot henkilöt. Suoraan sanottuna kaikki, mutta ne sain luettua pässin itsepäisyydellä. Tätä kirjaa suosittelen lukemaan ja voi jättää aikaisemmat osat lukematta, koska tarinaan on liitetty hyvin ns. edelliset tapahtumat, että lukija pysyy mukana ... (lisää)
Taru Väyrynen, Carthanie
Uusin jäsen: Irma Niemiaho