Kodittomat sielut (Intertwined, #1)

Kodittomat sielut

Gena Showalter
Julkaistu: kesäkuu 2012 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: Intertwined
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, noidat, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Hanna Arvonen. Nidottu.

Aden Stone oli saanut taas uuden mahdollisuuden, jonka tyriä. Hänet oli sijoitettu asumaan ranchille, joka oli tarkoitettu hankalille pojille, perheettömille ja mahdottomille. Aden ei ollut skitsofreeninen, kuten kaikki häntä hoitaneet lääkärit luulivat. Hän vain keskusteli päässään asuvien kodittomien sielujen kanssa. Tällä kertaa Aden halusi onnistua. Hän halusi kouluun tavallisten nuorten keskelle ja hän halusi tavata uudestaan Mary Annin, jonka hän oli kohdannut hautausmaalla. Tyttö oli ainoa, joka sai äänet hänen päässään vaikenemaan.

Mary Ann Gray eli kahdestaan isänsä kanssa, jonka silmäterä tämä oli. Mary Annilla oli rakkautta ja hänellä oli viisitoistavuotissuunnitelma: hän keskittyisi kouluun, opintoihin ja valmistuisi psykologiksi. Isä yritti houkutella Mary Annia ottamaan rennomminkin ja saamaan ystäviä.

Kun Aden aloitti Mary Annin koulussa, kaikki tuntui muuttuvan. Kiltin koulutytön maailma oli yhtäkkiä muutakin kuin läksyjä ja jalkapallopojan kosiskelua. Yhdessä Mary Ann ja Aden olivat keskellä maailmaa, jossa ihmissudet, vampyyrit, noidat ja peikot olivat osa arkipäivää ja jossa toiveet ja pelot oli kääritty samaan pakettiin. Yhdessä he pystyisivät selvittämään menneisyytensä ja antamaan kodittomille sieluille kodin.

”Jäin koukkuun tähän kirjaan heti ensihetkestä lähtien. Uskomatonta” – Kristin Cast, New York Timesin bestsellerkirjailija ja yksi suositun House of Night -sarjan kirjoittajista. New York Timesin sekä USA Todayn bestsellerlistoilta

(muokattu 27.01.2016)

Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)MomoItto ja Valoton valtakuntaKoutamäen noitaYönsiiven velhot (Korppikartanon salat, #1)

lolde avatar

Pidin paljon kirjan päähenkilöistä, eikä sivuhenkilötkään olleet huonoja. Juoni kulki koko ajan eteenpäin, eikä tylsiä sivuja ollut joukossa, vaan jännitystä riitti aivan ensimmäisestä sivusta lähtien. Yöunetkin jäivät vähäisiksi tämän kirjan seurassa, kun en vaan olisi millään malttanut laskea sitä käsistäni. Mitään huonoa sanottavaa en kirjasta keksi ja kirja on ehdottomasti lukemisen arvoinen.

Keskiyön kyyhkynen avatar
1.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Q_Black avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Chanie avatar
Luin kirjan jo noin kuukausi sitten, koska tilaan Harlequinin Paranorman Romace sarjaa, joten arvostelu ei ehkä ole parhaasta päästä. Idea on hyvin mielenkiintoinen muttei ehkä niinkään omaperäinen. Tarinan kulku oli melko sujuvaa. Välillä tuli niin paljon informatiivistä tietoa että piti hetkeksi pysähtyä miettimään että mitä siinä sanottiinkaan. Tykkäsin kuitenkin tarinan etenemisestä ja etenkin siitä että kirjassa oli oikeastaan kahden eri henkilön omat ... (lisää)
Uusin jäsen: Irma Niemiaho