Mikro

Mikro

Michael Crichton, Richard Preston
Julkaistu: syyskuu 22, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Micro
Tyylit: scifi, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kansi: Will Staehle. Sidottu, kansipaperi.

Herkkua Jurassic Park -faneille! Päihittääkö tieteellinen keksintö luonnonvoimat?

Seitsemän Cambridgen jatko-opiskelijaa kutsutaan Havaijille Nanigenin tutkimuskeskukseen tutustumaan uuteen mullistavaan teknologiaan. Laitos kehittää uusia lääkeaineita hyönteisiä tutkimalla.

Johtajalla ei ole puhtaat jauhot pussissaan, ja hän huijaa opiskelijat kutistushuoneeseen. He päätyvät keskelle hyönteisten maailmaa, missä ihmisäly joutuu vastakkain luonnon mittaamattomien voimien kanssa.

Tieteisjännäreistään maailmankuulun Michael Crichtonin (1942–2008) keskeneräiseksi jääneen trillerin viimeisteli kirjailija Richard Preston.

muokattu 02.04.2017

LaitosSusanin vaikutusLinnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)Kuutamohulluus ja muita vanhoja suomalaisia pulp-novellejaNollapiste

KirjojenAhmija avatar
Kirjoittanut
3.5
Kirjan alku oli hieman tylsähkö ja pitkäveteinen. Tarinan kehittyessä se kuitenkin tempaisi mukaansa. Tarina koostui aluksi monista eri osista, jotka myöhemmin nivoutuivat yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi. Kirjan aihekin oli erittäin mielenkiintoinen ja sen mielenkiintoisuutta lisäsi kirjailijan kirjoitustyyli. Lukijana en samaistunut yhteenkään hahmoon, mikä oli hieman harmi. Kokonaisuudessaan kirja oli kuitenkin hyvä ja suosittelen sitä eteenpäin, varsinkin luonnontieteistä kiinnostuneille.
Uusin jäsen: Patrik Beshar