Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Antero Tiittula. Sidottu.

Espanjalaiskirjailjan maaginen uutuus punoo Tuulen varjon ja Enkelipelin tarinoiden säikeet uudeksi lumoavaksi arvoitukseksi

Vuosi Tuulen varjon tapahtumien jälkeen salaperäinen muukalainen saapuu Semperen ja pojan kirjakauppaan, jossa työskentelee myös heidän ystävänsä Fermín Romero de Torres. Uhkaava vieras tuntuu tietävän Fermínin henkilöllisyyden.

Fasistien tyrmästä paennut Fermín toipuu kammottavista vankilakokemuksista ja suunnittelee häitään, mutta pysyäkseen turvassa ja voidakseen avioitua hän tarvitsee uuden identiteetin.

Tästä alkaa mysteerejä pursuava tarina rakkaudesta, ystävyydestä, kateudesta ja kostonhimosta. Se vie lukijan syvälle Francon sotilasdiktatuurin ajan Espanjaan, Barcelonan hämärille kujille ja Unohdettujen kirjojen hautausmaan uumeniin.

"Taivasten vanki palauttaa kasvoille hymyn, jonka lempikirjani Tuulen varjo niille nosti." – LaGuaridaDelSith.com

Oma arvosanani kirjalle

Julkaistu: kesäkuu 2012
Kustantaja: Otava
Tyylit: maaginen realismi, jännitys
Alkuperäinen nimi: El prisionero del cielo
Käännetty englanniksi: The Prisoner of Heaven
Arvosanalla: 7.66/10
Arvosanoja: 46
Tietoja päivitetty 31.03.2017

Kirja-arvioita

9/10 Kirjaneito (30.11.2013)
Taivasten vanki kuuluu Zafónin Barcelonaan ja Unohdettujen kirjojen hautausmaalle sijoittuvaan itsenäisten teosten sarjaan. Vaikka Taivasten vanki onkin luettavissa myös itsenäisenä teoksena, minä suosittelisin lukemaan Tuulen varjon ennen ... Lue lisää