Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)

Langenneiden enkelten kaupunki

Cassandra Clare
Julkaistu: syyskuu 19, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi: City of Fallen Angels

Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Rakkaus. Veri. Petos. Kosto. Langenneiden enkelten kaupungissa panokset kovenevat.

Sota on ohi, ja Clary Fray on palannut New Yorkiin. Hän harjoittelee ahkerasti tullakseen Varjometsästäjäksi, ja Jacesta on vihdoin tullut virallisesti hänen poikaystävänsä.

Mutta sitten joku alkaa murhata Valentinen joukkoihin kuuluvia Varjometsästäjiä, ja uhkana on uusi sota. Lisäksi Clary sysää tahtomattaan liikkeelle tapahtumaketjun, jonka vuoksi hän voi menettää kaiken mitä rakastaa. Myös Jacen.

Muokannut Jussi (12.01.2015)

Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Luukaupunki (Varjojen kaupungit, #1)Varjojen kaupungit I–IIITaivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)Epäilys (Houkutus, #3)

Fallen angel avatar
Oikein viihdyttävä kirja, jonka luin hujauksessa, kun käsiini sain. Minua ei oikeastaan yhtään haittaa, että sarja jatkuukin sitten vielä, vaikka olikin trilogiaksi aluksi suunniteltu. Juoni eteni tälläkin kertaa hyvin. Minulle on kuitenkin jotenkin käynyt niin, että luen mieluummin "sivuhahmojen" tapahtumista kuin pääparin, jotenkin Clary ja Jace eivät säväytä enää samalla tavalla kuin ennen. Loppu oli ihan ok, vaikka jäi tosi pahasti kesken ja odotan siksi jatkoa innolla.
Ara avatar
2.0
rudi92 avatar
Koko kirjasarja on aivan loistava. Yhdyn NermiEddlittin sanoihin siitä, että pelkäsin hieman, onko sarjaa pitkitetty liikaa, mutta turhaa pelkäsin. Pidin siitä, että Simon oli suuremmassa roolissa. Oli myös kiva, että vaikka Valentine onkin kuollut, pahoja asioita tapahtuu silti. Ja kirjan loppu oli kyllä aika huikea. Pakottaa jälleen ostamaan seuraavaan osan.
Nina avatar
Elys avatar
The Big Bad Wolf avatar
EndlessMoment avatar
Ruttola avatar
jace on paras!! LUKEKAA IHMISET TÄMÄ!!! jACEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!JACEE!!!!!
lolde avatar

Kirja tuntui paikka paikoin vähän junnaavan paikoillaan, mutta starttasi kuitenkin aina uudelleen. Kirjan ehdoton kohokohta oli loppupuoli, kun alkoi tapahtua oikein rytinällä ja koko juoni alkoi avautua paremmin. Kirja loppuikin niin jännään kohtaan että seuraava osa on vaan pakko taas kahmaista. Langenneiden enkelten kaupunki on kuitenkin ehdottomasti Varjojen kaupungit -sarjan heikoin lenkki tähän astisista lukemistani osista, toivottavasti seuraava osa ei jää tämän tasolle, vaan nousee jälleen yläpuolelle.

Kastehelmi avatar
Pidin kirjasta tosi paljon, sillä se oli todella hyvin kirjoitettu, kuten edellisetkin osat. Erityisesti Jacen ja Claryn väliset kohtaukset oli niin hyvin kirjoitettu, että pystyin helposti kuvittelemaan kohtaukset päässäni. Ja lopussa oleva kirje oli kiva lisä, jota olin kaivannut, vaikkei se varsinaiseen kirjan juoneen liittynytkään. Todella hyvä kirja (ja sarja), jota suosittelen kaikille, jotka pitävät romantiikasta ja seikkailuista.
Truuners95 avatar
3.5
Milzu avatar
Ihanaa, että sarjaa ei lopetettu lasikaupunkiin.
Saki avatar
Ihan hyvä mutta ei ehkä yllä aikaisempien kolmen kirjan tasolle. Olen samaa mieltä kuin varmasti moni muukin, että sarja olisi voinut loppua Lasikaupunkiin. Juoni oli ihan jees, vaikka tapahtumia olikin vähemman kuin aikasemmissa osissa. Jace oli tässä kirjassa vielä ärsyttävämpi kuin aikaisemmin. Simonkaan ei ollut ihan niin hyvä mitä olisin odottanut. Hyvä kirja kuitenkin ja luen varmasti seuraavat kun saan ne käsiini.
ilona_milla avatar
3.5
Toivon joskus et sarja olis vaan suosiolla lopetettu Lasikaupunkiin... Yli menemisen makua täs kirjas, mut ihan hyvää luettavaa silti ;)
Chain-of-destiny avatar
Ida avatar
4.5
Oli kyllä taas tosi hieno teos Clarelta. Minä suorastaan jo rakastuin tähän sarjaan. Pakko kyllä sanoa että Clary & Jace on ihana pari!!!!! Heti kun Jacea kuvailtiin ekassa niin rakastuin jo häneen. (Joo ehkä vähän outoa) :D Juoni taas oli hyvä ja todellä yllättävä "pahis" Simon oli sarjan alussa todella rasittava mutta samalla suloinen. Kolmannessa hän oli ihan kiva mutta tässä pidin hänestä taas enemmän. Itseasiassa kaikki kirjan hahmot kävivät koko ajan ... (lue lisää)
Rauros avatar
Mä kertakaikkiaan fanitan tätä sarjaa ja myös Clarea! Tämä kirja oli todella hyvä! Lempihahmoni on vieläkin Jace tai on ollut koko kirjasarjan alusta saakka! Jace on niin lumoava! No joo ei oo mitään muuta sanottavaa! <3<3<3<3<3<3<3<3<3! RAKASTAN TÄTÄ SARJAA YLI KAIKEN!!! Kun olin lukenut ensimmäisen kirjan piti heti lainata toinen osa! Samaa on jatkunut koko kirjasarjan alusta saakka! En millään jaksaisi laskea kirjaa käsistäni! <3
ST avatar
Minä kertakaikkiaan rakastan tätä sarjaa! Rakastan kaikkea tässä kirjassa, sitä miten Idirisin maisemia kuvaillaan, Claryn ja Jacen tunteita toisiaan kohtaan, yllättäviä juonenkäänteitä... Minusta Clary ja Jace kuuluu yhteen, arvasin jo ensimmäisessä kirjassa ettei ne ole sisarruksia, eiväthän sisarrukset voisi tuntea niin toisiaan kohtaan. Mutta Simon on minun mielestäni aivan turha... sitä ei tarvita mihinkään se yrittää aina vaan omia Clarya itselleen.
Janski_ avatar
Tämä kirja oli taas kerran aivan ihana. En tiedä mikä tässä sarjassa on niin ihanaa, mutta siis aivan sairaan hyvä kirja taas. Ainut asia joka tässä ehkä ärsyttää on Jacen välttelevä käytös Clarya vastaan, mutta se on ihan siedettävää kun selviää mikä Jacea vaivaa.
Kiiuski avatar
4.5
ah mikä kirja, ja mikä kirjasarja! Olin vähän epäilevä kirjan suhteen kun luin ensin kommentteja ja arvosteluja kirjasta, mutta onneksi päätin lukea! Jacen ja Clarin kohtaukset ovat sarjan alusta asti saaneet perhosia vatsaani! :)
tinkeli32 avatar
Amelie avatar
Tämä sarja on ehdottomasti suosikki kirjasarjani!! Hahmoihin samaistuu helposti,juoni EI ole yksitoikkoinen vaan päinvastoin jännittävä. Ainut asia mikä hieman ärsytti oli Lilith en pitänyt hahmosta yhtään. Aion lukea seuraavan osan ehdottomasti odotan sitä liian innolla(:D) Eihän kukaan voi olla rakastamatta Jacea? ;)
Marpe75 avatar
Saru avatar
Kirjan juoni meni eteenpäin melko tasaisesti ja lopussa se räjähti. Suloinen kirja. Siskoni osti juuri sarjan viidennen osan englanniksi (City of Lost Souls), joten pian sekin pääsee nenäni eteen. Olisin iloinen, jos loputkin osat suomennettaisiin.
Kirjaneito avatar
Reta Anna Maria avatar
Q_Black avatar
Olen edelleen sitä mieltä, että tämän loistavasti alkaneen ja loistavasti päättyneen sarjan olisi voinut jättää siihen kolmeen kirjaan niin kuin oli alunperin tarkoitus. Rakastan tämän sarjan maailmaa ja hahmoja enkä halua niiden menevän pilalle. Neljäs kirja imaisi minut uudelleen maailmaansa ja jatkoi tuttua Claren tyyliä alusta loppuun. Tarina oli monivivahteinen eikä tapahtumien kulkua voinut ennakoida oikeastaan mitenkään, varsinkaan kun ei tiennyt mitä odottaa. ... (lue lisää)
millinen avatar
NermiEddlitt avatar