Lumottu (Yön talo #6) - P. C. Cast, Kristin Cast 7.94   246

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Pimeys nousee, ikiaikainen lumous kietoo kaiken seitteihinsä – voitko vastustaa kiusausta?

Zoey Redbird on karkottanut viettelevän mustasiipisen paholaisen ja langenneen ylipapittaren Yön talosta, mutta Afroditen näyt varoittavat uudesta vaarasta. Zoey on ainoa joka voi vaikuttaa asioiden kulkuun. Pelastaakseen läheisensä hänen on kuljettava kohti pahuutta ja kohdattava muinainen Kalona. Uskaltaako hän altistua lumoukselle?

Kirja julkaistu elokuu 4, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi Tempted

Tietoja muokattu helmikuu 15, 2016

Omassa kirjahyllyssäni

Yön talo -kirjasarja

Sarja sisältää 12 pääteosta ja yhteensä teoksia 12 kpl.

Merkitty (Yön talo #1) 7.58   526

Kirja-arviot 104
Viestit 96
marraskuu 15, 2016
4 / 10

Väliosan makuinen ja tuntuinen lopun cliffhangeria myöten. Näkökulman vaihdokset toisaalta piristivät, toisaalta kampittivat tunnelmaa.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2016/11/kirja-arvostelu-p-c-cast-kristin-cast.html

MustaParonitar
MustaParonitar
Arvosanat 292
Kirja-arviot 34
Viestit 0
joulukuu 11, 2015
5 / 10

Syyyvä huokaus. Tiedätkö, taisi olla viimeinen kirja tästä sarjasta, jonka ajattelin lukea. Ensimmäiset neljä olivat hyviä, mutta siitä lähtikin erikoinen syöksykierre pohjamutiin (mikä on tyypillistä kirjasarjoilla, joiden kirjailija(t) ei(vät) vain malta lopettaa ajoissa). Tarina venyyyy ja venyyyy, eikä se tunnu pitävän sisällään enään lainkaan sitä samaa logiikkaa, kuin ensimmäisissä kirjoissa. Lukemisen into katoaa sitä mukaan, mitä puskemmasta juonikäänteitä tuntuu tulevan. Ymmärrän kyllä, että joku tykkää. Se on ihan ok, sillä itse teksi on vihdyttävää. Olen vain menettänyt uskoni tähän sarjaan. Kaikkea hyvää tietysti kirjailijoille, jotka varmasti yrittivät parhaansa (saadakseen rahaa laimeista lisäosista??). Oikeasti kaikkea hyvää! :D

joulukuu 2, 2015
9 / 10

Lumottu lumosi minut yhä syvemmin Yön talon maailmaan. Kirjat lukee nopeasti, sillä kirjailijat osaavat lopettaa luvut jännittäviin kohtiin, vaikka alkupäässä ei sinänsä kovin ihmeellisiä juttuja tapahtunut. Loppu taas oli järkyttävin tähän mennessä, enkä varmaan koskaan pääse yli siitä! :(

tammikuu 23, 2014
10 / 10

Tosi hyvä niin kun muutkin Yön talo kirjat, ehkä vähän parempikin kun si lisää tietoa muistakin kun Zoeysta. <3RAKASTAN SUA YÖN TALo<3

syyskuu 4, 2013
8 / 10

Kirja oli hyvä. Itse en kauheasti välitä kirjoista, joissa tarinaa kerrotaan monen ihmisen näkökulmasta, mutta kirja on kyllä silti yksi sarjan parhaista.

tammikuu 25, 2013
10 / 10

Rakastin kirjaa! juoni oli ihana mutta loppu aikamoinen järkytys. Eniten haluan tietää miten Stevie Raen ja Refaimin juttu etenee...!

lokakuu 6, 2012
10 / 10

Mielestäni Lumottu oli sarjan parhaimpia kirjoja, sanoisinpa että jopa paras. Juoni eteni kivasti, vaikka olisin halunnut ,että Zoey olisi ollut Starkin kanssa ihan kunnolla :) Edellisissä kirjoissa se jatkuva 'säätäminen' lähinnä ärsytti, tässä kirjassa ei sellaista ollut. Kirjan loppu oli yllättävä ja todella haikea. Heath ei ole ikinä kuulunut lempihenkilöihini kirjassa, mutta lopussa kyllä tippa meinasi tulla linssiin. Odotan innolla seuraavaa osaa! :)

elokuu 22, 2012
10 / 10

Pidin tästä kirjasta eniten, nyt suomeksi ilmestyneistä. Kirja jatkui siitä, mihin Vainottu päättyi. Vaikka vasta kirjan lopussa alkoi tapahtumaan, kirja ei käynyt tylsäksi. Tämän asian vain kirjailijat osaavat kirjoittaa. Nyt sain otteen punaisesta langasta, vaikka välillä tuntuukin juonen jumittavan paikoillaan. Myös poikaystävädraamaan saatiin jonkinlainen järjetys ja Kalonan menneisyydestä paljastui jotain. Tässä kirjassa ei kerrottu tapahtumia ainoastaan Zoeyn näkökulmasta, vaan myös Stevie Raen, Rephaimin ja Afroditen näkökulmista. Kirja jäi jännittävään kohtaan ja jäin janoamaan lisää Yön taloa.

elokuu 17, 2012
6 / 10

Kirja oli hyvä tykkäsin kovasti. Juoni kun ei ollut ennalta arvattava. Minua jäi ärsyttämään se, että kalonalle ei tapahdu mitään. Toki Zoeyn tunnekuohut ja ajatusten vaihtaminen on ihan mukavaa luettavaa, mutta haluaisin todella tietää jo miten tässä käy. Seuraavaa kirjaa odotan innolla, sillä tarina jä jotenkin ärsyttävästi tosi kesken.

elokuu 17, 2012
8 / 10

Vau! Sanoisin, että tässä kirjassa kirjailijat pääsivät todella taas vauhtiin. Olin totaalisen onnellinen, että hyvin rasittavaa poikaystävä-kuviota ei ollut kauheasti ja tämän kirjan sivuilla siihen kyllä saatiin jonkinlainen järjestys. Ja sitä kautta Zoey sai hahmona lisää pisteitä minun silmissäni. Upeaa, että tähän kirjaan oli kirjoitettu muidenkin henkilöiden näkökulmasta kuin Zoeyn. Se toi kirjaan tervetullutta piristystä. Lisäksi tämä Stevie Raen kuvio ja uusi mielenkiintoinen hahmo saivat kuolan suorastaan valumaan suupielistäni, heistä luen mielelläni lisää - aivan mahtava juonikuvio! Kirjassa oli paljon tapahtumaa, hiukan vähemmän turhaa teinimeininkiä ja loppu oli suorastaan järisyttävä. Edellisen kirjan jälkeen en niinkään jäänyt odottamaan jatkoa, mutta nyt janoan sitä!

elokuu 15, 2012
10 / 10

Voi järkytys! Nyt kyllä oli niin erikoinen lopetus, että en tiedä miten kestän odottaa seuraavan osan ilmestymistä! Kirja oli todella koukuttava ja se piti ahmia läpi hetkessä. Hassua näissä kirjoissa on se, että aika ei juurikaan etene tarinan aikana, mutta aivan kauheasti ehtii tapahtua kuitenkin. Kivana plussana oli, että välillä tarinaa kerrottiin muidenkin kuin Zoyn näkökulmasta. Loistava kirja ja vielä parempi sarja. :)

kesäkuu 3, 2014
marraskuu 9, 2013