Noaidin tytär (Noaidi-trilogia #1) - Essi Tammimaa6.94

Sidottu.

”Äkkiä huomaan liikkuvia varjoja metsässä. Ne lähestyvät molemmilta puolilta. Sydämeni alkaa hakata. Näkyjeni laukkaavat sudet. Nyt ne vaanivat minua.”

Aura on oikeastaan ihan tavallinen 16-vuotias tyttö, yhtä asiaa lukuun ottamatta. Hän on alkanut nähdä näkyjä. Pahaenteiset näyt susista ja soturitartytöstä ajavat hänet kirjoittamaan tarinoita saamelaissoturittarista ja heidän maagisesta maailmastaan.

Kun tarinat julkaistaan kirjana, Aura huomaa, että hänen näkyjensä tyttö onkin täyttä totta, ja vihainen hänelle. Uhkaako hänelle käydä samoin kuin Risten-äidille, joka katosi metsien pimeyteen? Ja miten kaikkeen liittyy Maailman reunalla -bändin ihanan salaperäinen laulaja? Miksi Paju valitsi keikalla yleisön joukosta juuri Auran?

Noaidin tytär aloittaa tiheätunnelmaisen trilogian, jossa yhdistyvät jännittävällä tavalla saamelainen mytologia ja lukiolaistytön todellisuus.

Keskustelua: Essi Tammimaa :: viestejä 4 kpl
Risingshadow arvostelu :: Iivari Koutonen (Iivari)

Julkaistu: elokuu 5, 2013
Kustantaja: Otava
Avainsanat: kotimainen
Arvosanalla: 6.94/10
Arvosanoja: 64
Muokattu: maaliskuu 19, 2021

Noaidi-trilogia -kirjasarja

Tiheätunnelmainen trilogia, jossa yhdistyvät jännittävällä tavalla saamelainen mytologia ja lukiolaistytön todellisuus.

Noaidin tytär (Noaidi-trilogia #1)6.94
Noaidin tytär: Tulva (Noaidi-trilogia #2)6.34

Kirja-arvioita

5/10 |
toukokuu 26, 2016
Virkistävällä tavalla erilainen, mutta loppua kohden turhan kiirehtiväksi muuttuva kirja. Siinä Noaidin tytär pähkinän kuoressa. Lue koko arvostelu täältä: http://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2016/05/kirja-arvostelu-essi-tammimaa-noaidin.html
4/10 |
lokakuu 29, 2015
Tää oli kyllä huono. Tavallisesti luen näin ohuen kirjan muutamasta päivästä viikkoon riippuen, paljonko mulla on aikaa. Mutta tässä meni vähän yli vuosi. Idea oli mielenkiintoinen, jopa hyvä. Toteutus oli sen sijaan heikko. Henkilöt ...
6/10 |
lokakuu 19, 2015
Kirjan juoni ja tarina oli ihan mielenkiintoisia ja suorastaan hyviä, kirjoitus tyyli vastasi vahvasti nurtenkirjojen tyyliä.
7/10 |
heinäkuu 26, 2014
Hyvä kirja sivut vaan vaihtu kun kirjaa ahmin tosi hyvää sujuvaa tekstiä. suosittelen
9/10 |
toukokuu 17, 2014
Kirja oli hyvä ja juoni oli arvaamaton! Seuraavaa odotellessa
8/10 |
toukokuu 08, 2014
Hyvä kirja tää oli. Juoni oli minulla ainakin ihan arvaamaton. Lukiessa mieleen tuli paljon kysymyksiä, mutta ne selvisivät kirjan edetessä. Kirjan lukemisen aloittaminen kesti, koska takakannen teksti oli omalla tavalla houkutteleva, mutta ...
9/10 |
tammikuu 25, 2014
Todella hyvä kirja. Kirja oli pakko lukea kerralla loppuun. Jatkoa odotellessa!
10/10 |
tammikuu 19, 2014
Mie tykkäsin todella paljon ja odotan innolla jo seuraavaa osaa. Nykyään ilmestyy melko paljon mytologiasta innoitusta ammentavia kirjoja ja jotkin ovat hirmu suosittuja. Miksihän tämä on sitten vähän tuntemattomampi?
8/10 |
tammikuu 06, 2014
Ihan hyvä kirja... Tykkäsin tosi paljon ideasta ja tarina oli muutenkin hyvä. Loppu oli vähän pettymys. Kirja alkoi todella jännästi mutta jotenkin loppu kyllä jäi vaivaamaan. Meinasin kyllä kaks seuraavaa kyllä lukea. Aika ohut kirja sai luettua todella nopeasti..
10/10 |
marraskuu 20, 2013
Rakastuin täydellisesti!!! Jään innolla odottamaan seuraavaa osaa. Tarina oli mukaansa tempaava ja kirjaa ei millään halunnut päästää käsistää. Pystyin samastumaan todella hyvin päähenkilöön. Suosittelen lämpimästi kirjaa!!