Verenvahti

Verenvahti

Tessa Gratton
Julkaistu: lokakuu 21, 2012 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Blood Keeper

Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

”Koko elämäni ajan huoneeni ikkunan alla oli muhinut salaisuus.
Tiesin, että minun olisi pitänyt käyttää aikani siihen, että olisin luonut kirouksen karkottavan loitsun, muuttanut ruusut tuhkaksi ja sirotellut ne tuuleen ja jokeen.
Niin Arthur käski minun tehdä.
Mutta minä valitsin toisin.”

Veritaiat ovat Mab Prowdille toinen luonto: väkevät taiat, joilla voisi hallita koko maailmaa – valtava voima, jota olisi helppo käyttää väärin. Mabin äiti teki niin. Mab itse haluaa vain pitää taian elävänä ja vartioida sen salaisuuksia, purkaa kirouksia ja puhdistaa.

Eräänä aamuna Mab tapaa Willin, joka yrittää karkottaa omia henkilökohtaisia aaveitaan. Ja äkkiä valloillaan ovat vaaralliset voimat – voimat, joista kukaan ei kertonut Mabille.

Nuorten aikuisten lukuromaani on mukaansatempaava pakkaus magiaa, mustaa jännitystä ja romantiikkaa Stephenie Meyerin ja Maggie Stiefvaterin tapaan.

Amerikkalaisen Tessa Grattonin esikoisromaani Veritaika oli maailmanmenestys. Verenvahti on sen itsenäinen jatko-osa.

Muokannut Jussi (06.06.2016)

Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Jään valtakunta (Noitien taistelu, #2)Odin kirous (Noitien taistelu, #3)Puoliksi paha (Half Bad -trilogia, #1)Selviytyjät (Intertwined, #2)

Q_Black avatar
Siitä on aikaa kun olen lukenut tämän sarjan ensimmäisen kirjan, joten jotkut asiat olivat vähän pimeän peitossa kun aloitin tämän. Alku oli aika sekava enkä tuntunut pääsevän mitenkää eteenpäin, mutta sinnikkäästä lukiessa kuvio alkoi selkeytyä. Mukana oli edellisestä kirjasta tuttua menneisyyden kuvailua nykyisyyden lisäksi. Mabin ja Willin suhde oli aika merkillinen koska alkuun tuntui, että he eivät olleet toistensa kanssa oikein missään tekemisissä ja ... (lue lisää)
lumikkki___ avatar
2.0
Alku oli hieman tönkköistä, ja mielestäni aivan liian sekavaa. Kiinnostus lopahti kokoajan, kunnes noin puolenvälin jälkeen sain vihdoin juonesta kiinni. Ainoa syy miksi ylipäätään jatkoin tämän lukemista, oli se että edeltäjänsä oli upea teos.
LittleJane avatar
Tämäkin osa ei ollut pettymys ja pidin jopa enemmän kuin ensimmäisestä osasta. Mab oli ihana päähenkilö ja Will, voi Will... Täydellisen mahtava kirja, tarina on hyvä, henkilöiden kuvailu mahtava ja tekstin sujuvuus loistava.
Heidi Kristina avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Nage avatar
Kirja oli oikein mukava ja kiinnostava luettava. Oisin ehkä toivonut että tästä olisi tullut jatkoa, muta kaipä tämä näinkin.
Fade avatar
4.5
Alku tuntui melko sekavalta, koska ensimmäisen osan lukemisesta oli niin kauan. Juoneen pääsi kuitenkin melko nopeasti taas jyvälle ja pienet mustat aukot muistissa eivät haitanneet mitään. Kokonaisuutena kirja oli ihan ok, mutta jotkut asiat jäivät ärsyttämään. Juoni eteneni, mutta välillä tuli sellainen olo että voitaisiin jo siirtyä seuraavaan kohtaukseen. Eniten minua ärsytti kuitenkin se, miten hyvin Will ja lopussa Ben ottivat Mabin taikomiset. Muutenkin Willin ja Mabin ... (lue lisää)
Hiiru avatar
Luin joskkus viime vuonna Veritaian ja nyt tämän ilmestyttyä en muistanut juurikaan mitään, mutta kyllä se siitä rupesi valottumaan 50 sivun jälkeen ja pääsin takaisin kirjan mukaan. Kirja oli hyvä, mutta melko puuduttava ja hitaasti etenevä. Juoni oli hyvä ja mukaansa tempaava ja tarkka. Tykkäsin kovasti ja toivoisin että tämä sarja tästä vielä jatkuisikin.
Fievre, Piru Naiseksi, Joona Koiranen
Uusin jäsen: Pauli Jylhänkangas