Konnun kootut viisaudet

@ Noble Smith
(tietokirjakirjallisuudentutkimus)

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Tero Valkonen. Sidottu.

”Elävälle lohikäärmeelle ei auta nauraa.” – Bilbo Reppuli

Kuinka yksinkertaiset nautinnot kuten puutarhanhoito, kävelyretket ja herkulliset ateriat hyvien ystävien seurassa lisäävät hyvinvointiamme? Tuntuuko lahjojen antaminen omissa syntymäpäiväjuhlissa niiden saamisen sijaan vallankumoukselliselta ajatukselta? Entä miten kantaa oman ”taikasormuksensa” taakkaa joutumatta sen petollisen lumon vangiksi?

Taru Sormusten herrasta -klassikon pienikasvuiset hobitit tunnetaan Keski-Maan sitkeimpänä ja rennoimpana kansana. Elämän perusasioista nauttivat puolituiset ovat myös taitavia luomuruoan valmistajia ja viitseliäitä käsityöläisiä. Konnun asukkaiden viisauksista löytyy yllin kyllin ammennettavaa meille kiireen ja stressin riivaamille isoille ihmisille, jotka olemme kadottaneet kyvyn aistia sitä, mikä on aitoa, rehtiä – ja hobittimaista.

Riemastuttavan syvällisessä elämäntaito-oppaassaan tunnettu yhdysvaltalaiskirjailija ja Tolkien-fani Noble Smith neuvoo, kuinka jokainen voi löytää oman sisäisen hobittinsa ja saavuttaa samalla rikkaamman ja onnellisemman elämän!

Arvona kirjalle

Julkaistu: marraskuu 17, 2012
Kustantaja: WSOY
Tyylit: tietokirja > kirjallisuudentutkimus
Avainsanat: keski-maa
Alkuperäinen nimi: The Wisdom of the Shire: A Short Guide to a Long and Happy Life
Arvosanalla: 8.14/10
Arvosanoja: 7