Kerjäläisprinsessa

Magdalena Hai
fantasia, vaihtoehtohistoria > steampunk, nuoret
Kerjäläisprinsessa (Gigi ja Henry #1) - Magdalena Hai7.22

Kansi: Sára Köteleki. Sidottu.

Huima seikkailuromaani Jules Vernen hengessä

Umbrovian prinsessa Gigin perhe on paennut vallankumousta halki Euroopan kaukaiseen Keloburgin satamakaupunkiin. Vallankaappaajat eivät kuitenkaan luovuta: perheen asuntoon heitetään pommi, ja kuningatar ja Gigin kolme siskoa siepataan. Pelastusoperaatiosta sukeutuu Gigille ja hänen parhaalle ystävälleen katupoika Henrylle hurja ja vaarallinen seikkailu, täynnä ihmissusia, merirosvoja, salakuljettajia ja mielikuvituksellisia koneita.

Kerjäläisprinsessan maailma on omintakeinen ja kiehtovan aistivoimaisesti kuvattu. Teos on steampunkia, vaihtoehtoista historiaa, joka herkuttelee 1800-luvun keksinnöillä ja ajankuvalla. Magdalena Hain huima seikkailuromaani tuo tämän maailmalla suositun kirjallisuudenlajin suomalaiseen nuortenkirjallisuuteen. Teos aloittaa Gigin ja Henryn vaiheista kertovan trilogian.

Keskustelua: Magdalena Hai :: viestejä 3 kpl
Risingshadow arvostelu :: Niina Tolonen (Nafisan)

Julkaistu: elokuu 16, 2012

Susikuningatar (Gigi ja Henry #3)8.60

Kirja-arvioita

5/10 |
heinäkuu 26, 2015
Tykkäsin, kirjassa oli jotain erikoista, mitä en ole ennen löytänyt kirjoista. Suosittelen :)
9/10 |
heinäkuu 26, 2014
Kansi vei huominoni ja pianhan tä tuli lainattua enkä ole katunut loistava kirja. suosittelen
toukokuu 25, 2014
Olen katsellut tätä risingillä suhteellisen pitkään. Kannet ovat herättäneet kiinnostusta, samoin parit arvostelut ja hyvät tähtiarviot. Ja taas, tästä kaikesta infosta huolimatta yllätyin ensinnäkin kirjan pienestä koosta ja toisekseen ...
7/10 |
toukokuu 14, 2014
Paras kaverini luki, mutta en ole vielä itse kerinnyt loppuun ja tuskin tulenkaan loppuun sillä en jaksa lukea :)! Mutta ehkä kirja on hyvä Magdalena Hai-faneille! (Tuskin siltä faneja löytyy :D)
lokakuu 15, 2013
Tarina oli oikein mielenkiintoinen, mutta minulle tuli jotenkin hölmistynyt olo lopussa olleesta erillisestä taustoituksesta. Olisi ollut mukavampaa jos asioita olisi kerrottu tarinan lomassa. Kieli oli eläväistä mutta minun makuuni välistä ...
helmikuu 13, 2013
Nopealukuinen mutta hyvin tapahtumarikas. Varmasti oikein kiva lukukokemus noin 10-14 -vuotiaalle, sanoisin. Vanhempikin huomasi tykkäävän, vaikka tarinaa olisikin voinut pohjustaa ehkä noin 50 sivun verran lisää.
8/10 |
joulukuu 22, 2012