Kerjäläisprinsessa (Gigi ja Henry, #1)

Kerjäläisprinsessa

Magdalena Hai
Julkaistu: elokuu 16, 2012 (Karisto)
Tyylit: fantasia, vaihtoehtohistoriasteampunk, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Sára Köteleki. Sidottu.

Huima seikkailuromaani Jules Vernen hengessä

Umbrovian prinsessa Gigin perhe on paennut vallankumousta halki Euroopan kaukaiseen Keloburgin satamakaupunkiin. Vallankaappaajat eivät kuitenkaan luovuta: perheen asuntoon heitetään pommi, ja kuningatar ja Gigin kolme siskoa siepataan. Pelastusoperaatiosta sukeutuu Gigille ja hänen parhaalle ystävälleen katupoika Henrylle hurja ja vaarallinen seikkailu, täynnä ihmissusia, merirosvoja, salakuljettajia ja mielikuvituksellisia koneita.

Kerjäläisprinsessan maailma on omintakeinen ja kiehtovan aistivoimaisesti kuvattu. Teos on steampunkia, vaihtoehtoista historiaa, joka herkuttelee 1800-luvun keksinnöillä ja ajankuvalla. Magdalena Hain huima seikkailuromaani tuo tämän maailmalla suositun kirjallisuudenlajin suomalaiseen nuortenkirjallisuuteen. Teos aloittaa Gigin ja Henryn vaiheista kertovan trilogian.

(muokattu 02.04.2017)

Ranma ½Stravaganza: Laivojen kaupunki (Stravaganza, #5)Kuivien kyynelten prinssi (Kaspar Keskiyö, #3)Tuhkanaama ja Taivaantakoja (Patalakkikansa, #1)Takeshitan kintereillä (Takeshitan kintereillä, #1)

Me&MyBooks avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
The Big Bad Wolf avatar
Olen katsellut tätä risingillä suhteellisen pitkään. Kannet ovat herättäneet kiinnostusta, samoin parit arvostelut ja hyvät tähtiarviot. Ja taas, tästä kaikesta infosta huolimatta yllätyin ensinnäkin kirjan pienestä koosta ja toisekseen kirjan sijainnista kirjaston scifihökkelistä. Luetunymmärrys kunniaan. Luin tätä palasina sivu silloin, luku tällöin ja olisin voinut päästä vähän syvemmällekin tekstiin. Ihailin kielikuvia ja joitain sanoja, mutta toisinaan asiat ... (lisää)
bambi avatar
2.5
Tykkäsin, kirjassa oli jotain erikoista, mitä en ole ennen löytänyt kirjoista. Suosittelen :)
Ruusy avatar
4.5
Kansi vei huominoni ja pianhan tä tuli lainattua enkä ole katunut loistava kirja. suosittelen
Rauros avatar
3.5
Paras kaverini luki, mutta en ole vielä itse kerinnyt loppuun ja tuskin tulenkaan loppuun sillä en jaksa lukea :)! Mutta ehkä kirja on hyvä Magdalena Hai-faneille! (Tuskin siltä faneja löytyy :D)
Lupus avatar
Tarina oli oikein mielenkiintoinen, mutta minulle tuli jotenkin hölmistynyt olo lopussa olleesta erillisestä taustoituksesta. Olisi ollut mukavampaa jos asioita olisi kerrottu tarinan lomassa. Kieli oli eläväistä mutta minun makuuni välistä turhankin koukeroista. Minä-kertoja on kuitenkin lapsi, mikä sai korukielisyyden tuntumaan vähän teennäiseltä. Mutta mielenkiintoista yhtä kaikki. Luen kyllä myöhemmätkin osat.
Reta Anna Maria avatar
Nopealukuinen mutta hyvin tapahtumarikas. Varmasti oikein kiva lukukokemus noin 10-14 -vuotiaalle, sanoisin. Vanhempikin huomasi tykkäävän, vaikka tarinaa olisikin voinut pohjustaa ehkä noin 50 sivun verran lisää.
Uusin jäsen: Anton Niinikoski