Hobittien maailma: Keski-Maan kansat ja kolkat

Hobittien maailma: Keski-Maan kansat ja kolkat

Gareth Hanrahan
Julkaistu: syyskuu 2012 (Readme.fi)
Alkuperäinen nimi: Tolkien's World: A Guide to the Peoples and Places of Middle-Earth
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirjanuorten tietokirja
Avainsanat: keski-maa

Nimeke kannessa: Tolkienin maailma: Tutustu Keski-Maan kansoihin ja kolkkiin. Alkuteos ilmestynyt 2012. Kuvitus: Peter Mckinstry. Suomentanut Eeva Mäkelä. Sidottu.

TULE MUKAAN IHMEIDEN TÄYTTÄMÄLLE MATKALLE TAIKOJEN JA SEIKKAILUJEN KESKI-MAAHAN.

Keski-Maan taruissa kerrotaan suurista sankareista, urheista sotureista ja vaatimattomista, mutta rohkeista hobiteista. Kolua Keski-Maa Konnun kumpuilevilta kukkuloilta aina Mordorin lohduttomille tuhkatasangoille asti. Löydä salaperäinen maailma, missä haltiat vaeltelivat lumotuissa metsissä ja lohikäärmeet nukkuivat pimeissä onkaloissa vuorten alla.

Epävirallinen opas hobittien ja Tolkienin maailmaan.

(muokattu 24.06.2016)

Harry Potter: Suuri otuskirjaMaanväkiHoukutus: Kuvitettu opas vampyyrisaagaanStar Wars: Tähtien sodan kuvitettu opasThe Force Awakens: Kuvasanakirja

Q_Black avatar
En ole koskaan ollut mikään kauhea Taru Sormusten Herrasta - fani, mutta jostain kumman syystä tämä sitten kirjastosta varasin. Kirja yllätti koska se ei oikeastaan tursua TSH-faktaa vaan se on painottunut enemmänkin visuaalisuuteen. Tässä opuksessa ei oikeastaan ollut paljonkaan uutta tietoa leffan katsoneelle ja koko "opuksen" selasi läpi puoleen tuntiin koska tekstiä ei juurikaan ole. Ihan kuin tämä olisi suunnattu jollekin lapsentasoiselle ihmiselle. Minä kuitenkin pidin ... (lisää)
LordStenhammar, Salmikki, Zarniwoop
Uusin jäsen: Suvi Viinikainen