Hobittien maailma: Keski-Maan kansat ja kolkat

Gareth Hanrahan
Hobittien maailma: Keski-Maan kansat ja kolkat - Gareth Hanrahan 7.00   4

Nimeke kannessa: Tolkienin maailma: Tutustu Keski-Maan kansoihin ja kolkkiin. Alkuteos ilmestynyt 2012. Kuvitus: Peter Mckinstry. Suomentanut Eeva Mäkelä. Sidottu.

TULE MUKAAN IHMEIDEN TÄYTTÄMÄLLE MATKALLE TAIKOJEN JA SEIKKAILUJEN KESKI-MAAHAN.

Keski-Maan taruissa kerrotaan suurista sankareista, urheista sotureista ja vaatimattomista, mutta rohkeista hobiteista. Kolua Keski-Maa Konnun kumpuilevilta kukkuloilta aina Mordorin lohduttomille tuhkatasangoille asti. Löydä salaperäinen maailma, missä haltiat vaeltelivat lumotuissa metsissä ja lohikäärmeet nukkuivat pimeissä onkaloissa vuorten alla.

Epävirallinen opas hobittien ja Tolkienin maailmaan.

Kirja julkaistu syyskuu 2012 (Readme.fi)
Alkuperäinen nimi 'Tolkien's World: A Guide to the Peoples and Places of Middle-Earth'

Tietoja muokattu kesäkuu 24, 2016

Kirja-arviot 239
Viestit 107
lokakuu 26, 2012
8 / 10

En ole koskaan ollut mikään kauhea Taru Sormusten Herrasta - fani, mutta jostain kumman syystä tämä sitten kirjastosta varasin. Kirja yllätti koska se ei oikeastaan tursua TSH-faktaa vaan se on painottunut enemmänkin visuaalisuuteen. Tässä opuksessa ei oikeastaan ollut paljonkaan uutta tietoa leffan katsoneelle ja koko "opuksen" selasi läpi puoleen tuntiin koska tekstiä ei juurikaan ole. Ihan kuin tämä olisi suunnattu jollekin lapsentasoiselle ihmiselle. Minä kuitenkin pidin tästä koska kuvat olivat upeita ja tekstit yksinkertaisia. Mitään uusia tai mahtavia ylläreitä tämä ei tuo enemmän leffoihin ja kirjoihin hurahtaneille.

Pyrexia
Pyrexia