Keskiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #1)

Keskiyö

Erin Hunter
Julkaistu: kesäkuu 23, 2012 (Art House)
Alkuperäinen nimi: Midnight
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Myrskyklaanin nuori soturi Vatukkakynsi saa Tähtiklaanilta salaperäisen viestin, jossa kerrotaan soturiklaanien metsää uhkaavasta tuhosta ja uudesta ennustuksesta. Yllättäen selviää, että muutama muukin on nähnyt samanlaisia unia. Nuoret kissat saavat tehtäväkseen taivaltaa kohti laskevaa aurinkoa kuulemaan, mitä keskiyö heille kertoo…

Keskiyö aloittaa kuusiosaisen Uusi profetia -sarjan. Soturikissat ovat seikkailleet aiemmin Soturikissat-sarjassa sekä itsenäisessä erikoisseikkailukirjassa Tulitähden tehtävä.

Soturikissoista (Warriors) on muutamassa vuodessa muodostunut valtava kansainvälinen kirjailmiö. Alun perin englanniksi kirjoitettuja kirjoja on käännetty jo 19 kielelle. Pelkästään Yhdysvalloissa sarjan kirjoja on myyty yli 9 miljoonaa kappaletta ja ne ovat toistuvasti New York Timesin myydyimpien kirjojen listalla.

(muokattu 13.12.2014)

Neljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)Näkö (Soturikissat: Kolmikon mahti, #1)Unohdettu soturi (Soturikissat: Tähtien enne, #5)Väärätähden lupaus (Soturikissat-erikoisseikkailut, #4)Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia, #6)

Swilf avatar
Pakkopullaa. Kirja oli kertakaikkiaan tylsä ja muutenkin tuntui että tässä osassa vain valmistauduttiin tuleviin tapahtumiin. Tapahtumia oli erittäin niukasti. Vasta kirjan loppupuolella kiinnostus heräsi.
Lilli Pii avatar
3.5
Ärsyttävää kun pää henkilö vaihtui! Tulitähti alkoi vaikuttaa ihan ihme hyypiöltä. Sinitähti oli hyvä, mutta Tulitähdestä tuli hiljainen mörkki. Tämä on tähän mennessä huonoin soturikissa. Siis kaikki muut oli hyviä Ilta hämärään asti paitsi tämä!
Rosale avatar
Ahmin päivässä tämän uuden sarjan aloittaneen kirjan! Suosittelen lukemaan!
Sipe avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Poison Girl avatar
3.5

Jee, vihdoin pääsen aloittamaan Uusi profetia -sarjaa! Pidin uudesta päähenkilöstä. Olisi ollut vähän tylsää jos Tulitähti olisi edelleen ollut pääosassa. Hän kyllä vaikutti turhan mörökölliltä, mutta kuvailtiin häntä silti myös hermostuneeksi ja huolestuneeksi. Vähän hämmästytti miten vähän aikaa edellisen saagan vikan kirjan ja tämä kirjan välillä on kulunut. Vatukkakynsi sanoi, että neljä kuuta (eli kuukautta?) Kuitenkin Tulitähden tehtävän tapahtumat ... (lisää)

lolde avatar
Keskiyö avaa onnistuneesti Soturikissojen jatkosarjan, josta ei jännitystä puutu. Juoni tuntui välillä vähän junnaavan paikoillaan ja tuntui ettei kirjassa juurikaan päästy eteenpäin, mutta kun kuusi kissaa pääsevät matkaan, tuleekin matkasta jännittävä seikkailu.
Soturikissat-fani03 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Soturiorava avatar
Tämä oli ensimmäinen soturikissat kirja, jonka minä luin. Okei joo tajuan nyt vasta jälkeen päin, että se oli aika tyhmästi tehty, mutta toisaalta pidän näistä kirjoista todella paljon ja luen näitä mielelläni. Todella hyvä kirja välillä ehkä oli vaikea ymmärtää joitakin juttuja (esimerkiksi kielien vaihtaminen. Tajusin, että se tarkoittaa puhumista, mutta se vaan kuulosti oudolta). Suosittelen!
Vanda avatar
Hyvä kirja! Jälleen mainio juoni mutta harmittelen pää henkilöiden vaihtumista.
Ruusy avatar
Aivan ihana kirja! Vaikka kissojen elämä on tavanomaista kirjailija keksii ain jotakin uutta seikkailua.
Lonely Reader avatar
tästä alkoi taas metsän kissojen huikeat seikkailut. eipä ole mitään sanottavaa muuta kuin, että ehdin jo huolestua ettei soturikissat sarja enää jatkuisi. huh onneksi olin väärässä
Nage avatar
4.5
OLi ihan mukavaa vaihteekis päästä pois metsästä. Tuttua Soturikissojen laatua oli tämäkin kirja!
Inactive avatar
Eritoten pidin kirjassa siitä, että se ei lähtenyt perusjuonta, joka kertoo vain metsän tapahtumista ja reviiririidoista, mistä miltein koko ykköskausi oli kasattu. Ja plussan tekee se, että päähenkilönä ei enää nähdä Tulitähteä vaan se vaihtuu Tiikerikynnen pojaksi, eikä edes Tulitähden lapseksi. Kiinnostus herää, joka pakotti ostamaan seuraavankin osan.
Iltaneth avatar
Luin kirjan englanniksi koska silloin tätä ei ollut vielä käännetty. Tykkäsin ehkä edellisestä sarjasta enemmän, mutta ei tämä huono aloitus ollut. Tykkäsin siitä että klaanit tekivät vaihteeksi yhteistyötä eivätkä tapelleet keskenään. On myös jännä jäädä seuraamaan miten klaanien käy tulevaisuudessa.
Helinä avatar
Tämä kirja oli ehkä yksi parhaimmista Soturikissoista, sillä se oli ehkä vähän tavallaan vauhdikkaampi. Ehkä se jotkuu minusta itsestäni, tai sitten se johtuu siitä, että kertoja on vaihtunut, vanhemmasta nuorempaan. Kirja piti otteessaan viimeiseen asti, ja minua ei saanut tämän kirjan kimpusta millään. =) Lieneekö tuo sitten hyvä vai huono juttu. Minä olen ollut Soturikissojen fani alusta asti, ja se minä tulen olemaan vastaisuudessakin.
Emppu101 avatar
Meni lukemisessa tavallista pidempään, ja kirja oli mielestäni perus soturikissakirja, pieniä yllätysmomentteja lukuun ottamatta.
Elfstone avatar
Oli erittäin hyvä kirja:) Suosittelen! Jatkui hyvin edellisestä sarjasta ja kirjassa pysyi hyvin mukana:) Odotan innolla seuraavaa osaa!
Jawa_Kaapissa, NoctilucA, Wanda, Echramath
Uusin jäsen: Jawa_Kaapissa