Kuunnousu (Soturikissat: Uusi profetia, #2)

Kuunnousu

Erin Hunter
Julkaistu: lokakuu 4, 2012 (Art House)
Alkuperäinen nimi: Moonrise
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Tähtiklaanin valitsemat kissat ovat palaamassa kotiin pitkältä matkaltaan. Vuoristossa he tapaavat villien kissojen heimon, jolla on omat salaisuutensa ja ennustuksensa.

Samaan aikaan klaanien kotimetsässä tuho on alkanut, ja sota klaanien välillä näyttää väistämättömältä. Ehtivätkö matkalaiset kotiin ajoissa pelastaakseen klaaninsa?

Kuunnousu on Uusi profetia -sarjan toinen osa.

(muokattu 13.12.2014)

Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia, #6)Keskiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #1)Näkö (Soturikissat: Kolmikon mahti, #1)Tähtiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #4)Pitkät varjot (Soturikissat: Kolmikon mahti, #5)

Sipe avatar

Tosi kiva! Tykkäsin paljonkin verrattuna seuraavaan osaan!

Poison Girl avatar
3.5

Sainpahan luettua tän viimeinkin! Valitettavasti spoilaannuin lopun tapahtumista, joten loppu ei tullut yllätyksenä. Siitä huolimatta kirja oli hyvä ja mielenkiintoinen, vaikka vähän liikaa taas oli junnaamista. Tarina on ainakin menossa jännään suuntaan!

Yllatuus avatar

Upeaa! Sanattomaksi vetää. Upeaa työtä koko kirjasarja.

lolde avatar
4.5
Kirja on jälleen onnistunut luomus Erin Hunterin nimen takana piileviltä kirjailijoilta. Juoni onnistui pitämään hyvin otteessaan ja sisälsikin huomattavasti enemmän menoa ja meininkiä kuin ensimmäinen osa. Mukaan mahtui paljon ihastuttavia ja vihastuttavia kohtauksia, unohtamatta tietenkään surullista osuutta, kun yksi kuudesta klaanikissasta kuolee.
Swilf avatar
Selvästi parempi kuin edeltäjänsä. Kerronta sujuvampaa ja tapahtumia oli enemmän. Harmittaa sulkahännän kohtalo. Nosti tunteet pintaan kun kirjan loppu oli niin surullinen.
Soturikissat-fani03 avatar
Lilli Pii avatar
Vieläkin arsyttää päähenkilön vaihdos. Ihan kiva.
Lonely Reader avatar
Ihanat seikkailut taas ja uusi klaani mukaan niin plussaa siitä runsaasti. Sulkahäntä parka mutta olisi kirjasta kyllä tullut aika tylsä jos kukaan ei olisi kuollut tai ei olisi sattunut mitään jännää. barbaarisuus korostaa päähenkilöiden hyviä puolia ja mukavaa on, että mukaan mahtuu myös romanssia.
Inactive avatar
nikolai avatar
Ihan mahtava kirja! En voinut tehdä mitään muuta välissä luin vain niin kauan kuin kirjaa riitti ja sitten jäin harmittelemaan, kun ei ollut enää luettavaa:) Joten suosittelen!!
Indeed avatar
Elfstone avatar
Oikein hyvä kirja:) Mukavan jännittävä ja hauska. Jatkaa hienosti ja kunniakkaasti Soturikissat-sarjaa. Parantuu loppuun päin mentäessä. Kannattaa lukea! Arviolla 4-10 kirja olisi 9. Innoissani odottelen jo seuraavaa osaa!
Helmeilevä susi
Uusin jäsen: Serafia Alho