Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla

Catherynne M. Valente
fantasia > satufantasia, nuoret
Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa #1) - Catherynne M. Valente7.80

Kuvittanut Ana Juan. Alkuteos ilmestynyt 2011. Kuvittanut Ana Juan. Suomentanut Sarianne Silvonen. Sidottu.

Locus-palkinto (paras nuortenkirja) 2012, Kirkus Reviews Best Teen Books of the Year 2011. Mythopoeic-palkintoehdokas 2012, Tähtifantasia-palkintoehdokas 2014.

TAIANOMAINEN TARU KAIKENIKÄISILLE

Kerää rohkeutesi, tartu toiveisiin, ota mukaan rahtunen onnea ja valmistaudu lähtemään aivan ainutlaatuiselle matkalle...

Kaksitoistavuotias Syyskuu asuu Omahassa ja elää ihan tavallista elämää, kunnes eräänä päivänä hänen isänsä lähtee sotaan ja äitinsä töihin. Syyskuu kohtaa Vihreän tuulen (joka on ottanut vihreätakkisen herrasmiehen hahmon), joka kutsuu hänet seikkailuun kertoen että Satumaassa tarvitaan tytön apua.

Satumaan uusi markiisitar on nimittäin kovin arvaamaton, ja vain Syyskuu voi hakea markiisittaren himoitseman talismaanin lumotusta metsästä – muuten markiisitar tekee elämän Satumaassa erittäin hankalaksi sen asukeille. Syyskuu onkin juuri saanut uusia ystäviä kuten kirjoja rakastavan lohikäärmeen sekä kummallisen pojan nimeltä Lauantai.

”Kirja jonka ei haluaisi loppuvan. – Publishers Weekly

Värikäs, monitahoinen ja ikimuistoinen. – Kirkus

Tämä kirja on yksinkertaisesti kultakaivos. – Booklist

"Loistelias tasapainoilu modernismin ja viktoriaanisen sadun välillä, lämmöllä ja viisaudella kirjoitettuna." – Neil Gaiman

Hauska, sydämeenkäyvä ja ajatuksia herättävä. – Horn Book

”Rohkeudesta, vastuusta ja ystävyydestä kertova kasvutarina, jonka älyllinen ja kielellinen kekseliäisyys ihastuttavat ikään katsomatta.” – Tähtifantasia-palkintoraati

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: helmikuu 14, 2013
Kustantaja: Gummerus
Tyylit: fantasiasatufantasia, nuoret
Avainsanat: locus-palkinto
Alkuperäinen nimi: The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making
Arvosanalla: 7.80/10
Arvosanoja: 60
Muokattu: maaliskuu 19, 2021

Satumaa -kirjasarja

Viisiosainen sarja, jonka suomentaminen jätettiin kesken.

Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa #1)7.80
Tyttö joka putosi Satumaan alle ja juhli varjojen valtakunnassa (Satumaa #2)7.80

Kirja-arvioita

10/10 |
tammikuu 08, 2014
Jos pidät sellaisista kirjoista kuin Tarina vailla loppua, Liisa Ihmemaassa, Narnian tarinat tai Ozin velho, tulet rakastamaan myös tätä kirjaa. Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri on täynnä viittauksia klassisiin satuihin samalla ollen ...
7/10 |
tammikuu 04, 2014
Syyskuu-nimisen tytön ikkunasta pölähtää eräänä päivänä sisään vihreään tupakkatakkiin pukeutunut, leopardilla ratsastava Vihreä tuuli, joka pyytää tyttöä matkustamaan kanssaan Satumaahan. Siitä alkaa merkillinen seikkailu, jonka ...
6/10 |
maaliskuu 27, 2013
Juonen sisältö on runsas ja vauhdikas. Heti alkuun väistämättä tuli mieleen Liisan seikkailut Ihmemaassa - Valenten Satumaa on kummallinen paikka. Tarinaan on sisällytetty mukaan kohtia useista taruista, mutta tarinan runsaslukuiset ajatukset ...
8/10 |
joulukuu 02, 2013