Miljoona aurinkoa (Across the Universe, #2)

Miljoona aurinkoa

Beth Revis
Julkaistu: tammikuu 25, 2013 (Otava)
Alkuperäinen nimi: A Million Suns

Tyylit: scifi, romantiikka, nuoret
Avainsanat: avaruusmatkat

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Outi Järvinen. Etukannen kuva: Michael Frost. Sidottu.

Rakkaus joka ei ole valinta, ei ole rakkautta ollenkaan.

Amy: "En tiedä kuka minä olen täällä. Ilman vanhempiani en ole tytär. Ilman Maata tunnen itseni hädin tuskin ihmiseksi. Tarvitsen jotain. Jotain mikä täyttäisi minut jälleen. Jotain mikä määrittelisi minut. "

Seuraaja: "Minun täytyy keksiä, mitä ihmettä teemme aluksen moottorille – jos sille nyt ylipäätään pystyy tekemään mitään – mutta en voi korjata alusta ennen kuin korjaan sen minkä rikoin Amyssa."

Kun totuus avaruusaluksesta ja sen taittamasta matkasta paljastuu ja uusi planeetta tuntuu liukuvan valovuosien päähän, elämä Varjeluksella on luisumassa yhä syvemmälle kaaokseen. Tällä välin Seuraaja on ottanut langat käsiinsä ja yrittää olla sellainen johtaja kuin on aina halunnut olla. Hämmentynyt Amy taas on oppinut kätkemään todellisen luontonsa ja elämä Maassa tuntuu yhä enemmän kaukaiselta unelta. Vain yksi totuus on muuttumaton: Amyn ja Seuraajan on paettava yhdessä.

Futuristisen ja hyytävän jännitystrilogian toinen osa.

Muokannut Jussi (18.01.2017)

Kevätuhrit (Kevätuhrit, #1)Julma maaAvaruuslaiva (Seikkailujen maailma, #10)Viimeinen tähti (5. aalto, #3)Darlah: 172 tuntia Kuussa

Kirjaneito avatar
Across the Universe: Miljoona aurinkoa jatkaa avaruusalus Varjeluksen tarinaa siitä mihin se edellisessä kirjassa jäi. Minulle kirja oli positiivinen yllätys. En pitänyt sarjan ensimmäisestä osasta niin paljon kuin olisin halunnut, mutta tämä toinen osa paransi käsitystäni sarjasta. Across the Universe sarjan idea on mielestäni aina ollut mielenkiintoinen. Ajatus uutta planeettaa kohti matkaavasta avaruusaluksesta on vähintäänkin kiinnostava. Miljoona aurinkoa etenee ... (lisää)
Myrsky10 avatar
Ehdottomasti loistava jatko edelliselle osalle. Selvensi montaa asiaa ja lisäksi kirjassa oli paljon yllättäviäkin asioita. Mielenkiintoinen ja koukuttava kirja.
WildWolf avatar
2.0
Olin odottanut tällä kirjalla olevan enemmän jännitystä. Kirja oli muuten hyvä, mutta se tuntui tarvitsevansa vielä jotain.
Heidi Kristina avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Nage avatar
Kirja oli mukava ja juoni rikas lukukokemus. Seuraavaa osaa odotellessa!
millinen avatar
Luin kirjan loppuun saakka kovalla vaivalla, sillä vaikka kirjassa tapahtui paljonkin, se ei vain innostanut lukemaan enempää. Olen silti onnellinen että luin kirjan, sillä jotkut juonenkäänteistä olivat oikein hyviä. Pidin jollain tavalla myös siitä, ettei kirjassa kerrottu pääsivätkö Amy ja Seuraaja kaikesta huolimatta Kentauri-maahan.
Dark Angel avatar
3.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Akvaariokala avatar
2.5
Pakko myöntää, että parempiakin kirjoja on - ja rutkasti! Teksti oli tylsää, eikä sitå jaksanut lukea. Puskin silti koko kirjan läpi. Juonivolisi voinut olla selkeä, mutta siihen on mielestäni ujutettu liian paljon merkityksettömiä sivuseikkoja, jotka tekivät kirjasta sekavan ja epäjohdonmukaisen. Tietysti oli myös mukava seurata kirjan henkilöitä, vaikka odotinkin tältä osalta enemmän
Kiiuski avatar
Across the Universe: Miljoona aurinkoa oli todella positiivinen lukukokemus. Voisin sanoa että kirja oli jopa parempi kuin edellinen, mutta välillä tarina hyppi omituisesti minkä seurauksena sitä oli välillä vaikea lukea. Kirjassa oli paljon arvoituksia joita Amy joutui ratkomaan yhdessä Seuraajan kanssa. Seuraajalla on vaikeaa hallita alusta kaiken mellakoiden ja tappojen takia, mutta lopulta kaikki kääntyy hyvin. Odotan innolla seuraavaa osaa!
Uusin jäsen: Ksnsns