Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)

Jäänteiset

Derek Landy
Julkaistu: helmikuu 22, 2013 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Mortal Coil
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Valkyrian kuollut Gordon-setä painoi sormenpäänsä vastakkain ja katsoi Valkyriaa niiden yli. ”Olet saanut selville todellisen nimesi”, hän sanoi. ”Ja todellinen nimesi on Darquesse. Maagi, joka tietää oikean nimensä pääsee käsiksi voimiin, joista muut maagit voivat vain uneksia.”

Keplon apulainen Valkyria ei halua olla Darquesse, paha maagi joka tuhoaa maailman. Hän ei kerro asiasta Keplolle, koska yrittää itse muuttaa kohtalonsa. Mutta jos Valkyria epäonnistuu, hän on mennyttä.

Partaveitsenterävä velho ja luurankoetsivä Keplo Leutokalma jälleen vauhdissa sarjan viidennessä osassa!

(muokattu 06.05.2017)

Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma, #1)Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille (Neiti Peregrinen eriskummalliset lapset, #1)Pimeitä aikoja (Keplo Leutokalma, #4)Demoninoita (Korppikartanon salat, #2)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)

Yllatuus avatar

Taitaa jäädä viimmeiseksi keplo leutokalma kirjaksi vaikka lisää tulisikin. Meinasin tylsistyä kuoliaaksi kirjaa lukiessani mutta pakotin itseni lukemaan sen loppuun. En tykännyt.

Fade avatar
4.5
Ah, vihdoin sain tämänkin kirjan käsiini ja odotus todellakin palkittiin! Ajatus luurankoetsivästä on vain niin mielenkiintoinen, että jo se saa innotuksen kasvamaan ihan uskomattomiin sfääreihin. Siihen vielä vähän lisää taikuutta, nekromantikkoja, riitoja, ihmissuhteita... Täydellistä! Voisin ylistää kirjaa (ja koko sarjaa) varmaan vaikka kuinka paljon, mutta luulen että se ei kiinnosta ketään. Sen takia minun on surukseni pakko kertoa, että vaikka olen kuinka ... (lisää)
Iltaneth avatar
4.5
Teksti on lennokasta ja miellyttävää luettavaa, dialogi saa nauramaan tai vähintäänkin hymyilemään. Juoni on mielenkiintoinen ja välistä hyvinkin kauhuvivahteinen. Henkilöhahmot ovat edelleen kiinnostavia, ja heidän välistä suhdekehitystä lukee suurella mielenkiinnolla. Henkilöt kehittyvät sarjan edetessä kuka mihinkin suuntaan, mikä on hyvin mielenkiintoista seurattavaa. Pidin kirjasta oikein paljon, ehkä eniten koko sarjassa. Pitää varmaan alkaa lukea sarjaa uudelleen ... (lisää)
Iivari
Uusin jäsen: Satu Mahkonen