Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)

Safiirinsini

Kerstin Gier
Julkaistu: heinäkuu 30, 2013 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Saphirblau
Käännetty englanniksi: Sapphire Blue

Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret
Avainsanat: aikamatkustus, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Riitta Virkkunen. Sidottu.

RAKKAUTTA HALKI AIKOJEN

Menneisyyteen rakastuminen ei ehkä ole lainkaan hyvä ajatus. Sen huomaa 16-vuotias Gwendolyn, jonka elämä on ollut yhtä vuoristorataa sen jälkeen, kun hänestä tuli perheensä aikamatkaaja. Gwendolynillä ja Gideonilla on kuitenkin muita ongelmia, kuten vaikkapa maailman pelastaminen. Tai se, kuinka oppia tanssimaan menuettia. Kumpikaan ei ole aivan yksinkertaista!

Kaiken lisäksi Gideon alkaa käyttäytyä arvoituksellisesti. Gwendolyn ei ole enää varma, mistä kaikessa on kyse, mutta hän aikoo ottaa siitä selvää. Muutoin halki aikojen kulkevasta rakkaudesta ei tule yhtään mitään.

Safiirinsini on huikean kansainvälisen menestyksen saavuttaneen trilogian toinen osa. Ensimmäinen osa Rubiininpuna oli Der Spiegel -lehden bestsellerlistalla 54 viikkoa, ja trilogiaa on myyty Saksassa yli miljoona kappaletta. Kirjasarjan käännösoikeudet on myyty 25 maahan, ja siitä on tekeillä elokuva.

Muokannut Jussi (13.02.2016)

Lumen tytär (Kuikansulka-trilogia, #3)Salamavaras (Percy Jackson, #1)Myyttihovi (Myyttihovi, #1)Vainuttu (Susiraja, #4)Verenvahti

DarkAngel avatar
Heh... Safiirinsini oli pienoinen pettymys... Kun oli joutunut odottamaan monen monta kuukautta innoissaan seuraavaa osaa rakkaus ei katso aikaa trilogiasta. Ei oikeastaan tapahtunut mitään mullistavaa tai ss. , kutta kyllä taasmparissa kohtaa sai kunnon naurut ja olihan ne Gideon x Gwendolyn kohtaukset aika ihania (niitä oli aivan liian vähän) Oli kovin ärsyttävää kun Gideonin mielen vaihtelut olivat suuria.. toisessa välissä sympääkin syvempää vihaa ja toisella hetkellä kuumaa suutelua??? Xemereus oli huvittava ja kuten ennenkin Leslie oli oma itsensä hassu tyttö
The Big Bad Wolf avatar
Q_Black avatar
3.5
Vaikka tämä kirjasarja ei suosikkeihin lukeudukaan niin tässä on jotain sellaista kummallista vetovoimaa. Huomaat lukeneesi sitä pidempään kuin oli tarkoitus ja huomaat ajattelevasi, että "jospa vielä yhden luvun lukisin". Kirjassa on kyllä tapahtumaa tasaisesti alusta loppuun ja Gwenin sukkela kerronta huvittaa ja viihdyttää yhtä aikaa. Hän on ehkä yksi parhaista naishahmoista lukemissani kirjoissa. Gideonista en osaa sanoa oikein mitään. Tässä kirjassa kirjailija sai ... (lisää)
Hopea avatar
Safiirinsini oli omasta mielestäni paljon parempi, kuin Rubiinipuna. Rubiininpunassa alku oli kamalan pitkä ja siinä ei tapahtunut oikein mitään. Safiirinsinissä alusta asti oli hohtoa, ja siinä oli myös enemmän Gideonin ja Gwendolynin yhteisiä hetkiä, mitä Rubiinissa ei ollut läheskään niin paljoa. Mutta siltikin pidin myös Rubiinipunasta tosi paljon, eli suosittelen kaikkia lukemaan sen. Itse olisin ostanut Safiirin heti kun se vain julkaistiin, mutta sitä ei harmikseni ... (lisää)
Kastehelmi avatar
Mielestäni Safiirinsini oli aivan yhtä hyvä kuin edeltäjänsä ja ahmin tämänkin kirjan päivässä läpi. Ei voi kuin ihmetellä, kuinka joku voi kirjoittaa näin hyviä kirjoja. Tekisi mieli vain lukea samaa kirjaa koko ajan, niin hyvä se oli.
Arwina avatar
Rakastan tätä sarjaa yli kaiken(melkeen). Ihana ihana ihana! Lukekaa kaikki romantiikan nälkäiset! Tämä on must!
Nage avatar
Kirja oli oikein mukava. Gideonin ja Gwendolynin suhde ehkä eteni liian nopeasti ja se ei muutenkaan ollut oikein kunnon suhde, mutta jatkoa kyllä jää innolla odottamaan!
inari avatar
Superihana! Siis pidin todella paljon, jopa silloin kun Gideon osasi olla inhottava kakkiainen (kirjaimellisesti) Eli rakastin niin ylä- kuin alamäissäkin.
Vanellope avatar
Tylsempi kuin eka osa ja odotin parempaa. Meni helpommin sekaisin. Kirja oli muuten hyvä ja juoni oli ihan ok. Kirjailijan kirjoittamistyyli on mielestäni kiva ja helppolukuista. Suosittelen!
Gwenny avatar
Parempi kuin edellinen osa.
Milzu avatar
4.5
Tosi hyvä tarina, tosin Gwendolynin ikuinen mollaaminen kyllästyttää.
Kirjaholisti avatar
Hommasin rubiininpunan ja safiirinsini kirjat jonkin aikaa sitten ja nyt kahden päivän aikana tuli kahlattua molemmat läpi, jäin koukkuun heti. Hahmot ovat mielen kiintoisia, Qwendolyn inhimillisen samaistuttava ja Gideon ah niin ihana mutta toisaalta niin inhottava! Jäin miettimään vikan osan numerokoodia enkä tajua kunnolla miten koodi murretaan?paljastuuko se viimeissä osassa?
Mystinen tyttö avatar
Ihanaa! Muistan vieläkin todella hyvin kun muutama vuosi sitten sain Rubiininpunan joululahjaksi ja väittelin sen lukemista pitkään. Kun sinä keväänä sitten päätin lukea Rubiininpunan rakastuin siihen aivan täydellisesti. Oli tuskaa odottaa kesän loppuun, että Safiirinsini julkaistaisiin. No tämä oli nyt neljäs kerta kun luin Safiirinsinen ja pidin siitä aivan yhtä paljon kuin ensimmäisellä kerralla! Olen taas kerran aivan hullaantunut tähän sarjaan! Safiirinsini oli ... (lisää)
Yö (Eit) avatar
Kirja oli mielestäni yhtä hyvä kuin edeltäjänsäkin. Kirjassa ei ollut mitään erityisen jännityksen tuntua, jonka takia kirjaa ei olisi voinut käsistään laskea, mutta silti teksti oli melko sujuvasti luettavaa ja sellaista jota jaksoi lukea pitkäänkin :) Suosittelen tätäkin siis kaikille edellisen kirjan lukeneille (mikäli siis edellinen kirja miellytti).
rahanpesukarhu avatar
4.5
Kannatti jatkaa tämän sarjan lukemista! Todella viihdyttävä ja nopealukuinen kirja. Ensin Xemerius vaikutti hieman turhalta lisältä hahmojen joukkoon, mutta muutaman luvun jälkeen rupesin pitämään hänestäkin. Kirja meni suoraan toimintaan, eikä tässä ollut mitään pitkäveteisiä alotuksia. Minua vain ihmetytti hieman kirjan nimi, koska safiirihan viittaa Lucyyn ja häntä ei kovinkaan paljoa kirjassa nähty? Onneksi kolmasosa on jo lainassa niin ei tarvitse kauan odottaa tarinan jatkumista!
Zey avatar
Muistan miten viime vuonna kirjan ilmestyessä luin sen heti - ja petyin miten vähän tapahtumia siinä oli. Nyt tällä kertaa hieman viisaampana luin Safiirinsinen suoraan Rubiininpunan jälkeen, eikä tapahtumien vähäisyyttä huomannut. Suoraan sanottuna koko kirjan vaihtumista ei huomannut, eli voin liittyä niihin, jotka toivovat näiden kirjojen olevan samoissa kansissa. Nyt toivon että Smaragdinvihreässä on tsempattu ja siitä huomaa sen olevan myös itsenäinen ... (lisää)
LonelyDiamond avatar
Aivan ihastuttava sarja! Lopun numerokoodi oli aivan helppo ja odotan malttamattomasti että saan viimeisen osan käsiini. Käsittääkseni se ilmestyy ensi viikolla,joten odotus ei ole pitkä:) Oikein rakastan tämän sarjan salaperäisyyttä ja arvoituksia joita se pursuaa. Minulla on tunne, että viimeisessä osassa tulee olemaan parikin yllätyksellistä käännettä:)
Ruusy avatar
Täytyy kyllä myöntää et tää ylitti odotukset paitsi arrg Gideonin ei tarttis olla niin hirmu salaperäinen!
Lady_ avatar
Velma avatar
2.0
Tämä oli pettymys ensimmäisen osan jälkeen. Sekava, ei mitään kunnollisia tapahtumia. Luulen, että sarja olisi parempi, jos se olisi tiivistetty yhdeksi kirjaksi.
Lilli avatar
Ihanaa hömppää! Tykkään! Tässä on sopivasti teiniromanssia, fantasiaa, historiaa ja juonia. Mikään osio ei hallitse toista. Todella nopeaa luettavaa! En malta odottaa viimeistä osaa! :)
Kirjakaapin tyttö avatar
Sointulause avatar
3.5
Aika tavallinen nuorten kirja. Juoni oli kiehtova joten tartuin ensimmäiseen osaan vaikka kansi totisesti epäilytti. Hasukaa viihdykettä lukiessa mutta kirja ei osoittanut mitään syvempiä tunteita. Henkilöhahmoja oli monta, ja jotkut olivat mitään sanomattomia ja ikäänkuin vain lisätty huvikseen mukaan kirjaan, jotkut taas olivat kiehtovampia. Jos "mukaan sysättyjä" hahmoja olisi vähän syvennetty niin taso olisi noussut. Suosittelen jos etsit suhteellisen kevyttä luettavaa ja/tai fantasia-kirjallisuutta :)
Nightmere avatar
3.5
Tämänkin sain luettua nopeasti. Ei mitenkään tapahtumarikas kirja, eteni aika tasaista tahtia. Kirja ei ollut sinäänsä tylsä, olihan siinä mausteena Gideonin ja Gwenyn romantiikka, arvoituksia/salaisuuksia ja Xemeriuksen humoristiset kommentit, joka teki lukemisen hauskaksi ja kevyeemäksi (paras kirjan hahmo tähän mennessä!) Kirja oli hyvä, mutta siitä jäi uupumaan jokin, joka olisi sytyttänyt lukijan lukuinnostuksen. En saisi toivoa liikoja, mutta...toivon nyt kuitenkin, että viimeinen osa olisi paljon..noh, mitenkäs sen nyt sanoisi..räjähtävä?
HourglassEyes avatar
3.5
Safiirinsini ei ehkä aiheuttanut minussa samanlaista "pakko lukea" -reaktiota kuin Rubiininpuna, mutta siitäkin huolimatta kirjan juoni piti otteessaan loppuun asti. Gwendolynin on hankala sisäistää aikamatkailun sääntöjä ja aiheuttaa ajoittain käytöksellään huvittavia tilanteita historian pyörteissä. Pakkaa sekoittaa Gideonin kimpoilevat mielenvaihtelut sekä sarkastisia kommentteja heittelevä vesinokkaeläimen haamu, jonka tietysti vain Gwen näkee ja ... (lisää)
Kirjaneito avatar
Rakkaus ei katso aikaa -trilogian ensimmäinen osa Rubiininpuna osoittautui suloiseksi hyvänmielen kirjaksi. Toinen osa, Safiirinsini, jatkaa samalla linjalla. Ensimmäinen Safiirinsinestä mieleenjäävä asia on sympaattinen päähenkilö. Gwendolyn on hurmaava tyttö, rohkea ja tunteellinen, sekä hauska. Kirjasta jääkin positiivinen tunnelma Gwendolynin höpsön suloisen kertojanäänen ansiosta. Hän katsoo asioita omasta näkökulmastaan, erittäin hauskasti. Kirjan parissa ... (lisää)
Uusin jäsen: Ksnsns