Brighidin matka

Brighidin matka

P. C. Cast
Julkaistu: elokuu 2012 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: Brighid's Quest
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Eeva Koskimies. Nidottu.

Partholonissa eletään suurta jälleenrakentamisen aikaa. On luotettava hyvyyteen ja toivoon, joka murtaa vanhat epäluulot ja musertaa pahuuden voiman.

Elphamen veli Cuchulainn ei ole vieläkään toipunut nuoren vaimonsa menetyksestä. Kentauri-metsästäjätär Brighid auttaa häntä saamaan sielunsa jälleen ehyeksi. Brighid on aikoinaan jättänyt oman Dhianna-laumansa ja itsekkään ylishamaaniäitinsä. Brighid on ylenkatsonut henkimaailman asioita, mutta katsellessaan riutunutta Chuta, hän ymmärtää, että shamaanin taidoilla Chukin on pelastettavissa.

Cuchulainn ja Brighid auttavat uusfomorialaisia, joka koostuu pääasiassa valtavasta siivekkäiden lasten laumasta, matkaamaan MacCallanin linnaan. Uusfomorialaiset ovat paholaisrodun jälkeläisiä, eivätkä kaikki usko heidän hyvyyteensä.

Matka on käänteentekevä monessa mielessä. Elphame näyttää klaanipäällikkönä esimerkkiä suvaitsevaisuudesta, mutta matka on myös matka uhrautumiseen, anteeksiantoon ja rakkauteen.

muokattu 27.01.2016

Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)ViettelysRuska (Kuura-trilogia, #3)Pahan veren valtakunta (Sookie Stackhouse, #7)Liian suuri riski (Hidden Wolves, #1)

rudi92 avatar
Kirjoittanut
3.5

Brighidin matka oli selkeästi huonompi kuin edeltäjänsä Elphamen valinta. Pidin tosi paljon Brighidistä hahmona, mutta kirjan alku oli uskomattoman tylsä. Voi sanoa, että kirja muuttui mielenkiintoiseksi vasta kun Brighid, Cuchulainn ja uusfomorialaiset olivat päässeet MacCallanin linnaan. Siitä alkaen kirja tempaisi mukaansa ja sitä oli vaikea laskea käsistä.

Hahmoista sen verran, että niin kuin jo sanoin pidin tosi paljon Brighidistä ja Cuchulainnista, mutta ... (lisää)

LordStenhammar
Uusin jäsen: jouko Salonen