Sennan seuraajat (Everworld, #1)

Sennan seuraajat

K. A. Applegate
Julkaistu: 2001 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Search for Senna
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Marianna Leikomaa. Lainauksen Lewis Carrollilta suomentaneet Kirsi Kunnas ja Eeva-Liisa Manner. Päällys: Karen Hudson ja Greg Spalenka. Nidottu.

Paikka jota ei pitäisi olla olemassa.
Mutta on silti.
Olentoja joita ei voi olla.
Mutta on silti.
Paikka jossa kaikki unet ja painajaiset ovat hyvin todellisia –
ja usein tappavia.
Tervetuloa maailmaan nimeltä...
EVERWORLD.

Davidin elämä on aika tavallista: koulua, kavereita, parina iltana viikossa töitä kahvilassa. Hänellä on tyttöystävä nimeltä Senna, kaunis ja salaperäinen, monien mielestä jotenkin hämärä tyyppi.

Eräänä aamuna kun David ja hänen ystävänsä tapaavat Sennan läheisen järven rannalla, tapahtuu jotakin käsittämätöntä. Vedestä kohoaa valtava, harmaa susi, joka nielee Sennan ja katoaa järveen. Yhtäkkiä koko ympäröivä maisema on kuin suoraan pahimmasta painajaisesta. Ennen kuin David ja kumppanit ehtivät tajuta mitä on tapahtunut, he huomaavat joutuneensa täysin vieraaseen maailmaan, keskelle muinaisten myyttien ja jumaltarujen tapahtumia.

Toverukset kohtaavat viikinkien tuhonjumalan Lokin ja saavat tietää, että Loki suunnittelee sotaretkeä atsteekkien jumalaa vastaan. Mutta miten Senna liittyy kilpailevien jumalten suunnitelmiin? Ja miksi viikinkijumala kutsuu häntä noidaksi?

muokattu 08.02.2017

Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1)Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Odininlapsi (Korpinkehät, #1)Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Vuori

Mirja Fell avatar
2.0
Everworldin ensimmäisen osan pitäisi hätkähdyttää lukija tutustumaan sarjaan, mutta kun minä tämän kirjan luin, petyin kun tarustoa ei käytetty kunnolla hyödyksi. Suuri susi oli ainut hieno, mutta kohta, jossa susi tuli ja vei Sennan, kuvotti minua kun David oikein kuvaili mitä tapahtui. Siis... wow! Ei positiivista. Mutta takakannen teksti "paikka jota ei pitäisi olla olemassa. Mutta on..." oli tosi hyvä. Mutta jätin sarjan kolmannen kirjan jälkeen. EI innostanut.
le_sa_to avatar
2.0
Kirjan takakansi lupaa mielestäni liikoja ja aloitusosa on tylsä. Kannattaa kuitenkin lukea tämä kirjasarja, koska laatu paranee loppua kohden.
Puolikuu avatar
1.0
Olen samoilla linjoilla Mirja Fellin arvostelun kanssa. On hieman hämmentävää, miten näikin lyhyt kirja voi olla niin tuskaista luettavaa. Takaskansi lupailee jotain hyvin mystistä ja arvoituksellista mutta, pettymys oli kuitenkin karvas. Kirjan henkilöt eivät herätä muuta kuin negatiivisia tunteita (mikä on sekin jo toki JOTAIN), juonenkulussa ei tapahdu mitään erityisen kiinnostavaa ja tunnelma on alusta loppuun olematon. Oikeastaan koko kirja on varsin hengetön. Myös ... (lisää)
Eija, LordStenhammar
Uusin jäsen: Doora