Muumit: Sarjakuvaklassikot I (Muumit: Sarjakuvaklassikot, #1)

Muumit: Sarjakuvaklassikot I

Tove Jansson
Julkaistu: 2008 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Mumintrollet 1 ja 2
Tyylit: fantasia, sarjakuva, kokoelma

Korjattu painos ilmestynyt vuonna 2012. Tarina ja kuvitus: Tove Jansson. Suomentaneet Juhani Tolvanen ja Anita Salmivuori. Sidottu.

Tervetuloa Muumilaakson hurmaavien asukkaiden seuraan. Tarjolla on haaveita ja juonittelua, rakkauden, rikkauden ja kuuluisuuden tavoittelua – ja käpäläkaupalla vastustamatonta elämänviisautta. Saako omaan kotiin pesiytyvät, palvelua vaativat sukulaiset häätää ja kuinka se onnistuu? Voiko rahaa koskaan olla tarpeeksi? Kenet Niiskuneiti haluaa hurmata pikku pikku bikineissä? Mikä tekee onnelliseksi? Tämä kaikki ja paljon muuta selviää Tove Janssonin alkuperäisistä sarjakuvakertomuksista. Albumi voitti klassikkosarjakuvien palkinnon Angoulêmen kansainvälisillä sarjakuvafestivaaleilla 2008.

”Haluan vain elää rauhassa, istuttaa perunoita ja uneksia!” Tove Jansson

(muokattu 10.09.2012)

Väinämöinen: Hollywoodin lumoissaSandman: Persoonapeli (Sandman deluxe, #5)Loppu (Death Note, #12)Eliminaatio (Death Note, #10)Artemis Fowl: Tehtävä Pohjoisessa (Artemis Fowl - Sarjakuva, #2)

ShadowMaker avatar
Muumi-sarjakuvat tuovat esille Muumi-perheen ja heidän ystävien "villimmät puolet". Vitsiä tulee joka tuutista, kirjalla on todellinen naurutakuu! Hullut ja joskus jopa hiukan älyvapaat juonenkäänteet ovat herkkua sarjakuvissa. Muumi-sarjakuvien ääreen on ihana palata aina synkkinä päivinä, jolloin kaikki tuntuu menevän pieleen. Loppujen lopuksi Muumeillakin menee toisinaan asiat aivan pieleen, mutta se ei heitä kuitenkaan haittaa. Meidän pitäisi ottaa mallia heistä, ja unohtaa turha murehtiminen! Ei se maailma aina niin vakava paikka ole!
Emelie avatar
3.5

En ollut koskaan aiemmin lukenut yhtäkään Muumi-kirjaa, joten olin varautunut yllättymään. Ja kylläpä yllätyinkin, mutta pelkästään positiivisessa mielessä. Tarinat olivat täynnä komiikkaa ja hassuja sattumuksia, koskaan ei tiennyt mitä tapahtuu seuraavaksi. Oli miellyttävää lukea sarjakuvaa, jossa hahmot tuntuivat kaikesta huolimatta tutuilta, sekä piirrostyyliltään että käyttäytymiseltään. Tästä tuli hyvin nostalginen olo, joka oli ehkä yksi parhaimmista ... (lisää)

Astorethein
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen