Merlinin matkassa (Everworld, #3)5.24

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Marianna Leikomaa. Shakespeare-sitaatin sivulla 167 suomentanut Yrjö Jylhä. Päällys: Karen Hudson ja Greg Spalenka. Nidottu.

Paikka jota ei pitäisi olla olemassa.
Mutta on silti.
Olentoja joita ei voi olla.
Mutta on silti.
Paikka jossa kaikki unet ja painajaiset ovat hyvin todellisia –
ja usein tappavia.
Tervetuloa maailmaan nimeltä...
EVERWORLD.

April, Jalil, David ja Christopher ovat vihdoin löytäneet Everworldin noidaksi ristityn Sennan. Sennan omistuksesta käydään mustasukkaisen veristä kamppailua: hän hallitsee porttia Everworldin, muinaiselta maapallolta paenneiden jumalolentojen rakentaman painajaismaailman ja todellisuuden välillä.

Loki, pohjalaisten tuhon jumala, haluaa Sennan elävänä tai kuolleena. Merlin, tuhatvuotias velho, auttaa loitsuineen toveruksia lyömään Loki-jumalan loputtoman peikkoarmeijan itsensä sir Galahadin ja muiden kuningas Arturin pyöreän pöydän ritarien avulla. Mutta aivan pyyteettömästikö? Alkaa vaikuttaa siltä, että Merlinin matkassa asiat kehkeytyvät kenties vielä hullummiksi!

Arvona kirjalle

Arvosanalla: 5.24/10
Arvosanoja: 85
Tietoja päivitetty 08.02.2017

Kirja-arvioita

4/10 - Platypus (23.07.2009)
Tämän kirjan kertojana on April. Hänestä minulla ei ole kovin suurta mielipidettä, joten arvosanani oli hieman löyhemmin perustein laitettu. Sarja parani ensimmäisestä osasta, mutta tälle kirjalle laitoin kaksi tähteä siksi, että ... Lue lisää