Steampunk! – Koneita ja korsetteja

J. S. Meresmaa, Markus Harju
antologia, vaihtoehtohistoria > steampunk
Steampunk! – Koneita ja korsetteja - J. S. Meresmaa, Markus Harju6.94

Toimittaneet J. S. Meresmaa ja Markus Harju. Nidottu.

Sisältö:

• Markus Harju: Prahan teurastaja
  • Shimo Suntila: Kruunun vihollinen
  • Jani Kangas: Kapina tunturilla
  • Christine Thorel: Viuhka käy kartanossa
  • Anni Nupponen: Joka ratasta pyörittää (Atorox-voittaja 2013)

Suomen ensimmäinen kokonaan kotimaisin voimin tehty steampunk-novellikokoelma saapuu areenalle! Yhdeksän tarinaa ja yhdeksän kirjoittajaa, jotka höyrykoneiden, silinterihattujen ja kreisien keksintöjen vaihtoehtomaailmat ovat houkutelleet tarttumaan mustekynään. Jos olet kaivannut kertomuksia, joissa on ripaus vanhan ajan henkeä; seikkailuja, koneihmisiä, lännenromantiikkaa ja keksintöjä, jotka olisivat voineet olla todellisuutta, tätä antologiaa ei kannata ohittaa. Ja mikäli höyrypunk on jo tuttu käsite, sitä suuremmalla syyllä Steampunk! — Koneita ja korsetteja on pakkohankinta!

Julkaistu: marraskuu 18, 2012
Muokattu: maaliskuu 19, 2021

Kirja-arvioita

5/10 |
lokakuu 07, 2013
Novellit ei edelleenkään ole mun teekuppini. Pari sellaista, joista tykkäsin, kuten kokoelman avaava Magdalena Hain Vaskimorsian (Atorox-ehdokas). Muuten jäi aikalailla sellainen tunnelma, että pidemmässä jutussa näistä ois saanut enemmän irti.
8/10 |
maaliskuu 10, 2013
Ehdottomasti kirja, joka kannattaa lukea. Osa novelleista edustaa steampunkia lähes tyylipuhtaasti ja osassa on otettu suuriakin vapauksia. Suurin osa novelleja ovat melko selkeitä juonellisia kertomuksia eikä niissä sorruta liialliseen taiteellisuuteen.