Veriveljet

Anne Tammelin
Julkaistu: 2011 (Kirjalabyrintti)
Tyylit: kauhu
Avainsanat: kotimainen, vampyyrit

1. laitos: Kirjalabyrintti, 2011. Kansikuva: Slava Gerj. Kannessa teksti Vampyyrisaagan avausosa. Sähkökirja.

Vampyyrien voimallinen kunnianpalautus!

Veriveljet on historiallisen vampyyrisaagan avausosa. Se kertoo vampyyrikansan sekaannuksen tilasta, kun kapinalliset ovat jo käyneet avoimeen taisteluun.

Veriveljet esittelee southamptonilaiset veljekset, Johnin, Michaelin ja Christopherin, joille kohtalo on ollut karu. Vanhempien kuoltua kaksi elää köyhyydessä kituuttaen, kolmas adoptoituna rikkaassa perheessä. Eletään 1600-luvun alkua ja maailma on raaka, kylmä ja likainen. Salaperäinen herrasmies kiinnittää kuitenkin huomionsa vanhimpaan veljeen, eikä mikään enää ole entisellään. Muodonmuutos kurjasta kuolevaisesta hohtavaksi kuolemattomaksi on ihmeellinen, mutta ei ongelmaton. Kuinka Valitut sopeutuvat uuteen hahmoonsa ja hyväksyvät heille ennalta määrätyn roolin?

Tästä tarinasta ei toimintaa ja tapahtumia puutu, ja puitteet ovat suuret ja näyttävät. Lähikuvassa ovat kuitenkin itse vampyyrit ja heidän sielunelämänsä. Veriveljet on vahvasti osa kansainvälistä vampyyrigenreä, mutta Tammelin ravistelee vampyyrikuvan uuteen uskoon. Poissa on vuosisatainen pöly, kuten teiniromantiikan tuore painolastikin.

(muokattu 26.04.2015)

Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Varjojen vangit (Darren Shanin tarina, #11)Ihmissuden morsian (Ihmissusi-trilogia, #2)Pimeyden ennustukset (Darren Shanin tarina, #7)
Uusin jäsen: Emilia Suzi