Kirkas tähti (Kuolemattomat, #5)

Kirkas tähti

Alyson Noël
Julkaistu: maaliskuu 29, 2013 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Night Star

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Sirpa Meripaasi. Sidottu.

Paras ystäväsi tuntee kaikki salaisuutesi ja heikkoutesi - mitä tapahtuisi, jos hänestä tulisikin pahin vihollisesi?

Everin paras ystävä, kuolemattomaksi tullut Haven, ei anna Everille anteeksi poikaystävänsä kuolemaa. Hän janoaa kostoa ja aikoo Everin lisäksi tuhota myös Damenin ja Juden. Aseenaan hän käyttää Damenin menneisyydestä urkkimaansa pimeää salaisuutta. Everin on selätettävä epäilyksensä ja löydettävä piilossakin olleet voimansa voidakseen pelastaa rakkautensa, mutta ennen kaikkea oman, Damenin ja Juden hengen. Voiko jo vuosisatoja kestänyt rakkaus voittaa uudet esteet?

Amerikkalaisen Alyson Noëlin menestyssarjasta on aiemmin suomennettu Punaiset tulppaanit, Sininen kuu, Varjojen maa ja Musta liekki. Kirjoja on julkaistu jo 35 maassa, ja sarjan elokuvaoikeudet on myyty Summit Entertainment –filmiyhtiölle, joka on myös Twilightin tuottaja.

muokattu 01.04.2013

Nevermoor: Morriganin koetukset (Nevermoor, #1)Pimeys laskeutuu (Selviytyjät, #3)Harakanloukku (Faunoidit, #3)Kaukana kotoaKäärmeenlumooja (Faunoidit, #1)

Adolfina Romanov avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Myrsky10 avatar
Kirjoittanut
Hyvä kirja. Tarina ei oikeastaan etene juurikaan, mutta kyllä kirjan silti lukee aiempien osien jälkeen. Aika samaa tasoa aiempien osien kanssa.
Fallen angel avatar
2.0
Olin todella pettynyt tähän kirjaan. Juoni kuulosti minusta aluksi jopa mielenkiintoiselta, mutta jotenkin koko kirja lässähti kasaan jo alkumetreillä. Saa nähdä tulenko edes viimeistä osaa lukemaan, koska tämänkin kirjan läpi kahlaaminen oli niin kovan työn takana. Everin ja Damenin rakkaustarina ei voisi kiinnostaa minua yhtään vähempään, eikä kumpikaan heistä erotu mitenkään hahmoina. Sarjan viidennen osan luettua voin viimein varmasti todeta, ei ole minun sarjani.
Janski_ avatar
Kirjoittanut
Okei ensin ajattelin, että kirja voisi olla hyvä, mutta tässä ei taåahtunut oikein mitään koko kirjan aikana. Se on aika huono asia kirjan kannalta. Aikaisemmatkin osat ovat olleet aika samanlaisia mutta olen ne silti lukenut, kuitenkin luen seuraavankin osan olkoon se sitten kuinka huono tahansa, jos tämä Damenin ja Everin juttu selviäisi ja kaikki eläisivät onnellisena elämändä loppuun asti...
layla avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Q_Black avatar
Kirjoittanut
Ympäri käydään, yhteen tullaan. Tässä kirjassa ei tapahtunut kyllä yhtään mitään. Jälleen kerran Ever vain mietiskeli miten selviytyä häntä ja Damenia erottavasta taiasta, jonka lisäksi hän käy useampia melko tympeitä keskusteluja ilkeäksi muuttuneen Havenin kanssa, jota olisin mieluusti vetänyt korville. Koko kirja keskittyi enemmänkin teinien angstaamiseen ja nokkimisjärjestyksen uudelleen muokkaamiseen. Tässä kirjassa ei oikeastaan ollut mitään järisyttävää ... (lisää)
Uusin jäsen: Ella Joku