Tuulien taikuri (Maan, veden ja tulen väki #4) - Reeta Aarnio7.38

Kannen kuva: Jussi Kaakinen. Sidottu.

Taikakoululaiset ovat elämänsä kovimman paikan edessä: kuinka taistella tuulia hallitsevaa ja myrskyjä nostattavaa vihollista vastaan?

Taikakoululaisten Liinan, Eetun ja Sirin elämä mullistuu, kun heidän kotipaikkaansa Kuunankaa uhkaa outo muukalainen. Pian selviää, että tuonenmarjoja kaulallaan kanniskelevalla Maija Karmalla on pahat mielessä sekä kaupunkia että sen asukkaita kohtaan.

Samaan aikaan kesälomaansa viettävällä Liinalla on kotona mietittävää, sillä vauvaa odottava äiti joutuu yllättäen sairaalaan. Hyvät neuvot ovat nyt kalliit. Vaarallisen voimakasta väkeä hallitseva Maija Karma on estettävä.

Tuulien taikuri päättää taikojen maailmasta kertovan fantasiasarjan. Sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet Maan kätkemät ja Veden vanki sekä Virvatulen vartijat, joka sai vuoden 2011 LukuVarkaus-palkinnon.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: maaliskuu 7, 2013
Kustantaja: Otava
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: kotimainen, suomalainen kansanperinne
Arvosanalla: 7.38/10
Arvosanoja: 18
Muokattu: huhtikuu 26, 2017

Maan, veden ja tulen väki -kirjasarja

Maan kätkemät (Maan, veden ja tulen väki #1)7.42
Veden vanki (Maan, veden ja tulen väki #2)7.36
Virvatulen vartijat (Maan, veden ja tulen väki #3)7.10
Maan, veden ja tulen väki6.76
Tuulien taikuri (Maan, veden ja tulen väki #4)7.38

Kirja-arvioita

8/10 |
huhtikuu 06, 2015
Kirja oli mielenkiintoinen, ottaen huomioon, että olen itsekin opiskellut shamanismia oma-aloitteisesti ennen kirjan lukemista. Kirja on parantanut lukemattomia kesäpäiviäni aivan kuten muutkin sarjaan kuuluvat teokset. Mieltä jää kalvamaan, miten Liinan, Eetun,Sirin ja Violan käy tulevaisuudessa.