Tuulien taikuri (Maan, veden ja tulen väki, #4)

Tuulien taikuri

Reeta Aarnio
Julkaistu: maaliskuu 7, 2013 (Otava)
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: kotimainen, suomalainen kansanperinne

Kannen kuva: Jussi Kaakinen. Sidottu.

Taikakoululaiset ovat elämänsä kovimman paikan edessä: kuinka taistella tuulia hallitsevaa ja myrskyjä nostattavaa vihollista vastaan?

Taikakoululaisten Liinan, Eetun ja Sirin elämä mullistuu, kun heidän kotipaikkaansa Kuunankaa uhkaa outo muukalainen. Pian selviää, että tuonenmarjoja kaulallaan kanniskelevalla Maija Karmalla on pahat mielessä sekä kaupunkia että sen asukkaita kohtaan.

Samaan aikaan kesälomaansa viettävällä Liinalla on kotona mietittävää, sillä vauvaa odottava äiti joutuu yllättäen sairaalaan. Hyvät neuvot ovat nyt kalliit. Vaarallisen voimakasta väkeä hallitseva Maija Karma on estettävä.

Tuulien taikuri päättää taikojen maailmasta kertovan fantasiasarjan. Sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet Maan kätkemät ja Veden vanki sekä Virvatulen vartijat, joka sai vuoden 2011 LukuVarkaus-palkinnon.

(muokattu 26.04.2017)

Veden vanki (Maan, veden ja tulen väki, #2)Maan kätkemät (Maan, veden ja tulen väki, #1)Virvatulen vartijat (Maan, veden ja tulen väki, #3)NäkkiMörkövahti

suden veli avatar
Kirja oli mielenkiintoinen, ottaen huomioon, että olen itsekin opiskellut shamanismia oma-aloitteisesti ennen kirjan lukemista. Kirja on parantanut lukemattomia kesäpäiviäni aivan kuten muutkin sarjaan kuuluvat teokset. Mieltä jää kalvamaan, miten Liinan, Eetun,Sirin ja Violan käy tulevaisuudessa.
LordStenhammar
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson