Pedon varjo (Kanen aikakirjat, #3)

Pedon varjo

Rick Riordan
Julkaistu: tammikuu 5, 2013 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Serpent's Shadow
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Arvostelu- ja myyntimenestykseksi noussut nuorten fantasiatrilogia päättyy hengenvaaralliseen seikkailuun.

Kanen sisarukset Carter ja Sadie tiesivät saavansa koulutusta taikavoimien käytössä saattaakseen muinaisen Egyptin jumalten järjestyksen jälleen maailmaan. Mutta heillä ei ollut aavistustakaan, että maailma suistuisi samalla täydelliseen sekasortoon.

Kaaoksen käärme Apep uhkaa tuhota koko maailman. Taikurit ovat kääntyneet toisiaan vastaan ja jumalat ovat katoamassa. Kanen sisarusten rinnalla taistelleista ystävistä toinen on kadottamassa elämänvoimansa ja toinen pitää vanhuudenhöperöä Ra-auringonjumalaa aisoissa.

Syöksyessään hengenvaarallisesta seikkailusta toiseen sisarukset yrittävät olla ajattelematta, että he ovat vain pari teini-ikäistä, joiden tehtävänä on estää maailmaa syöksymästä omaan tuhoonsa.

(muokattu 01.05.2016)

Lumottu lelutehdas (Haavekaupunki, #2)Loukkupoika (Loukkupoika, #1)Mestarin kosto (W.A.R.P., #3)Labyrinttitaistelu (Percy Jackson, #4)Angedelin prinsessa (Roistoakatemia, #3)

Kirjaneito avatar
Täytyy kyllä nostaa Riordanille hattua tästä Kanen aikakirjat päättävästä osasta. Siinä missä sarjan ensimmäinen osa oli paikoitelle todella tylsä, ja toinenkin vähän niin ja näin, Pedon varjo pysyi mielenkiintoisena koko ajan. Pedon varjossa käydään viimeistä taistelua Apepia vastaan ja maailma uhkaa tuhoutua muutaman päivän kuluttua. Tämä ei jo ennestään Riordania lukenutta hetkauta, koska sama jippo on käytetty oikeastaan jokaisessa Percy Jacksonissa. Pikku ... (lisää)
Saru avatar
Kirja on hyvä. Juoni vähän ennalta arvattava, mutta ihan ok. Carter alkoi vähän ärsyttämään, mutta se meni ohi loppua kohden. Riordanin Percy Jackson- seikkailut ovat mukavampaa luettavaa :)
Marski avatar
2.5
Tää ei paljoa poikennut edellisistä osista. Taas ihan kiva kirja. Vähän tuntuu, että juoni on junnannut paikoillaan kaikkien kolmen kirjan ajan. Juoni on edelleen ennalta-arvattava eikä missään välissä aiheuttanut jännitystä. Kyllähän tämän trilogian luki, mutta ei ansaitse "kun olet lopettanut kirjan, aloita se alusta" paikkaa hyllyssä.
Soturiorava avatar
3.5
En ole varma pidinkö kirjasta vaiko enkö pitänyt. Tämä kirja on ollut minulla kesken jo vaikka kuinka kauan, koska en ole jaksanut lukea tätä, mutta nyt vähän aika sitten otin kirjan ja luin loppuun. Täytyy nyt sanoa, että mielestäni alku oli tylsä, mutta loppua kohden parani jopa niin paljon, että luin tätä todella innolla. Mielestäni Kanen aikakirjat eivät ole olleet yhtään niin hyviä kuin Percy Jacksonit, mutta kyllä nekin lukee. Mielestäni kirjasarjan parhaimmat ... (lisää)
Kastehelmi avatar
Huikea päätösosa Kanen aikakirjat-sarjalle. Kuten aiemmatkin kirjat, tämäkin vangitsi lukijat ja suorastaan imi heidät osaksi juonta. Tuntui kuin olisi itse ollut kirjan tapahtumien taustajoukoissa.
muikku, Roy, Kirsi , Pisania
Uusin jäsen: ArunaK