Pedon varjo (Kanen aikakirjat #3) - Rick Riordan8.16

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Arvostelu- ja myyntimenestykseksi noussut nuorten fantasiatrilogia päättyy hengenvaaralliseen seikkailuun.

Kanen sisarukset Carter ja Sadie tiesivät saavansa koulutusta taikavoimien käytössä saattaakseen muinaisen Egyptin jumalten järjestyksen jälleen maailmaan. Mutta heillä ei ollut aavistustakaan, että maailma suistuisi samalla täydelliseen sekasortoon.

Kaaoksen käärme Apep uhkaa tuhota koko maailman. Taikurit ovat kääntyneet toisiaan vastaan ja jumalat ovat katoamassa. Kanen sisarusten rinnalla taistelleista ystävistä toinen on kadottamassa elämänvoimansa ja toinen pitää vanhuudenhöperöä Ra-auringonjumalaa aisoissa.

Syöksyessään hengenvaarallisesta seikkailusta toiseen sisarukset yrittävät olla ajattelematta, että he ovat vain pari teini-ikäistä, joiden tehtävänä on estää maailmaa syöksymästä omaan tuhoonsa.

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Julkaistu: tammikuu 5, 2013
Kustantaja: Otava
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Alkuperäinen nimi: The Serpent's Shadow
Arvosanalla: 8.16/10

Pedon varjo (Kanen aikakirjat #3)8.16

Kirja-arvioita

5/10 |
lokakuu 29, 2015
Tää ei paljoa poikennut edellisistä osista. Taas ihan kiva kirja. Vähän tuntuu, että juoni on junnannut paikoillaan kaikkien kolmen kirjan ajan. Juoni on edelleen ennalta-arvattava eikä missään välissä aiheuttanut jännitystä. Kyllähän ...
7/10 |
joulukuu 31, 2014
En ole varma pidinkö kirjasta vaiko enkö pitänyt. Tämä kirja on ollut minulla kesken jo vaikka kuinka kauan, koska en ole jaksanut lukea tätä, mutta nyt vähän aika sitten otin kirjan ja luin loppuun. Täytyy nyt sanoa, että mielestäni ...
10/10 |
lokakuu 15, 2013
Huikea päätösosa Kanen aikakirjat-sarjalle. Kuten aiemmatkin kirjat, tämäkin vangitsi lukijat ja suorastaan imi heidät osaksi juonta. Tuntui kuin olisi itse ollut kirjan tapahtumien taustajoukoissa.
6/10 |
huhtikuu 09, 2013
Kirja on hyvä. Juoni vähän ennalta arvattava, mutta ihan ok. Carter alkoi vähän ärsyttämään, mutta se meni ohi loppua kohden. Riordanin Percy Jackson- seikkailut ovat mukavampaa luettavaa :)
8/10 |
helmikuu 11, 2013
Täytyy kyllä nostaa Riordanille hattua tästä Kanen aikakirjat päättävästä osasta. Siinä missä sarjan ensimmäinen osa oli paikoitelle todella tylsä, ja toinenkin vähän niin ja näin, Pedon varjo pysyi mielenkiintoisena koko ajan. ...