Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)

Perillä

Ally Condie
Julkaistu: huhtikuu 26, 2013 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Reached

Tyylit: scifidystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Onnistuuko kansannousu murtamaan Yhteiskunnan vallan?

Jätettyään Yhteiskunnan ja etsittyään epätoivoisesti niin kapinallisia kuin toisiaankin Cassia ja Ky ovat vihdoin löytäneet hakemansa. Hintana on kuitenkin jälleen menetys. Ky jää kansannousun piiriin, mutta Cassia määrätään palaamaan Yhteiskuntaan ja työskentelemään sieltä käsin vastarinnan puolesta. Mikään ei kuitenkaan ole ennustettavissa. Pian kansannousu virallisesti alkaa ja muuttaa kaiken. Löytävätkö Cassia ja Ky toisensa uudelleen, vai onko Cassian kohtalona kaiken jälkeen sittenkin Xander?

Ally Condie on kirjoittanut vangitsevan tarinan tulevaisuuden yhteiskunnasta, vapaudenkaipuusta ja kielletystä rakkaudesta. Trilogiassa on samastuttavat, koskettavat päähenkilöt sekä kaunis sanoihin ja kirjoittamiseen liittyvä ulottuvuus.

Muokannut Jussi (26.08.2016)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Perijätär (Valinta-sarja, #4)Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)Routasisarukset (Routasisarukset, #1)Nälkäpeli 1–3

Kirjaneito avatar
Tämä kirja oli kanssa niitä jotka on pakko ostaa. Koska omistan myös aikaisemmat osat, Tarkoitettu ja Rajalla, oli tämäkin ostettava. Perillä lopettaa todella ansiokkaasti kauniin ja herkän trilogian tulevaisuuden maailmasta, ollen sarjan paras osa. Cassia, Ky ja Xander ovat kulkeneet pitkän matkan jonka aikana jokainen on muuttunut ja kasvanut. Nyt selviää onnistuuko kansannousu aikeissaan murtaa Yhteiskunta, ja onko se lopulta edes parempi vaihtoehto. Perillä-kirjassa ... (lue lisää)
Fade avatar
3.5
Ensimmäisen osan luettuani ajattelin, että tämä vaikuttaa hyvältä sarjalta. Toisen osan jälkeen en ollut enää asiasta niin varma, mutta kirjassa oli kuitenkin niin paljon hyviä ja koukuttavia kohtia, että päätin lukea myös kolmannen osan. En tiedä oliko päätös kovinkaan hyvä, mutta ainakaan ei tarvitse enää miettiä luenko vai enkö. Päätösosaksi juoni oli mielestäni aivan liian hidasta. Aikaa kului, mutta silti tarina ei tuntunut etenevän mihinkään. Kirjan loppuosa ... (lue lisää)
Yö (Eit) avatar

Pidin kirja trilogiasta siitä, että jokainen kirja oli täysin uudenlainen tarina, vaikka kirjat jatkoivatkin saumattomasti toistensa tarinaa ja hahmot pysyivät jotakuinkin samoina.

Alussa saattoi tuntua petetyltä, kun kirjan tarina ja maailma ei ollutkaan samanlainen kuin edeltäjässä, mutta mielestäni oli hyvä että maailma ja tarinat olivat niin erilaisia, vaikkakin yhtä ja samaa olivatkin :)

Myrsky10 avatar
Ehdottomasti hyvä kirja. Todella koukuttava. Tämä kirja selvensi mukavasti monia edellisten kirjojen tapahtumista ja asioista. Kannattaa lukea :)
coffee avatar
4.5
Aivan mahtava lopetus sarjalle. Ehkä jopa sarjan paras kirja, jossa kerrankin tyytyväiseksi jättävä loppuratkaisu. Upean maailman tosiaan on Condie luonut, ja vaikka siitä on jo pari vuotta kun sarjan luin, niin mieleen on kyllä painunut. Lisäksi kansista plussaa.
Hermione Granger avatar
4.5
Olen lukenut sarjan kaikki osat. Kirjassa oli hyvä juoni, mutta kaipasin enemmän esim. paikkojen kuvauksia. Toisen ja kolmannen osan välillä kesti pari vuotta, kunnes kiinnostuin sarjasta uudelleen. Tästä saan kiittää ystävää joka antoi kirjan minulle lahjaksi.
LittleJane avatar
2.0
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Iisukka avatar
Kolmas kerta toden sanoo. Tämä kirja oli todellinen lukukokemus, kaunis ja sykähdyttävä. Aivan tulee tippa linssiin kun tätä lukee, eikä se johdu vain kielestä. Perillä saa ajattelemaan, että mihin tämä meidän maailmamme on menossa? Toivon että meidän maailmallemme ei käy noin. Toivon että kaikki saavat äänensä kuuluviin, niin kuin kirjassa lopulta kyllä käykin. Ihana kirja taas kerran!
emmazki avatar
3.5
Pidin aiemmista osista,joten olihan tämäkin sitten luettava. Kirja oli kyllä sen verran hyvä, että tuli luettua se parissa päivässä. Kun luin kirjaa se tuntui todella jännittävältä ja tapahtumarikkaalta, mutta nyt kun myöhemmin miettii niin eihän siinä kovin paljon mielenkiintoista tapahtunut ja pyöri aika lailla samoissa asioissa. Ja ajassa hypittiin välillä nopeastikin, mutta kuitenkin tykkäsin! Ei nyt aivan paras kirja-sarja, mutta kyllä lukisin uudelleenkin. Sen verran kiehtovan maailman Ally Condie on luonut :)
Leopelle avatar
4.5
En oikeestaan aluksi pitänyt tätä niin hyvänä, mutta nyt tämän viimeisen kirjan luettuani jokin kolahti ja huomasin että tämä oikeasti vaikutti minuun. Mulla oli semmoinen tyhjä olo pari päivää sen jälkeen kun olin kyseisen kirjan lukenut (siitä aina huomaan että kirja oli hyvä). Pidin myöskin niistä runoista tosi paljon, Perillä ( +Tarkoitettu ja Rajalla) sai minut oikeastaan innostumaan runoudesta, ja nyt olen itsekkin alkanut väsätä omia runoja :) Pidin myös ... (lue lisää)
Jossu89 avatar
Tämä trilogia tuntui paranevan loppua kohti. Alkuosa tästäkin kirjasta oli vähän tylsä, mutta puolen välin paikkeilla päästiin vauhtiin. Lopussa huomasin jo käänteleväni sivuja yhä kiihtyvällä tahdilla halutessani tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Tämän trilogian rakkaustarina ei missään vaiheessa ollut kovin tunteita herättävä ja sen takia tätä trilogiaa ei kannata lukea. Mutta varsinkin tässä osassa, kun Kansannousu tulee esiin ja suorittaa vallankumouksen, ... (lue lisää)
Sini avatar
Alkoi ehkä aika perusteiniromanssina, mutta onnistui mielestäni välttämään pahimmat siirappisuudet ja olemaan oikeasti kiinnostava myös yhteiskunnallisena kuvauksena. Kolmiodraamasta huolimatta se ei mielestäni ollut pääasia näissä kirjoissa ja siihen saattavat jotkut twilight-ihmiset olla pettyneitä. Koska pisti miettimään yhteiskunnallisia juttuja ja myös luopumista enemmän kuin pelkkää romanssia imho niin suosittelen vähän vanhemmalle lukijakunnalle - saattaa mennä paremmin läpi heille kuin pelkkää team Xander/Ky kaipaaville.
Q_Black avatar
2.5
En ole oikein missään vaiheessa päässyt täysin selville minkä yhteisnumeron antaisin tälle trilogialle. Tämä ei sykähdytä minua samalla tavalla kuin moni lempisarjani, mutta täytyy myöntää, että tätä vikaa osaa lukiessa pala nousi kurkkuun parissa kohtaa. Valitettavasti trilogian taso laskee loppua kohden. Ensimmäinen osa oli ihan kelvollinen pläjäys, mutta tässä viimeisessä osassa ei tapahdu oikeastaan mitään. Odotin sellaista kuohahdusta niin kuin kirjoissa on ... (lue lisää)
Sopuli avatar
4.5
Ehdottomasti suosikki sarjani<3 Ja ite pidin kirjan tahdista kyllä paljon. (kakkosesta en niinkään) mutta tätä kolmosta rakastin ja ahmasinkin sen muutamassa päivässä mitä nyt oli vapaata helatorstai, perjantai ja lauantai aamuna sitten viimeset luvut luettu. Onneksi Xanderkin sai onnellisen lopun. Muuten olisin varmasti itkenyt viikko tolkulla. Minäkin pidin Cassiasta enemmän kuin ennen. Loppuun vielä pakko ihailla kantta. Tarkoitetun ostin pelkästään kannen vuoksi ja ensimmäinen missä en edes takakantta lukenut. Näin kannen ja ajattelin "toi on pakko saada." En ole ikinä nähnyt yhtä kaunista kantta.
duiduli79, PercyJacksonfani
Uusin jäsen: Aleksi