Haltijan poika (Jouni, #2)

Haltijan poika

Sari Peltoniemi
Julkaistu: huhtikuu 2, 2013 (Tammi)
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Ketä huutaa apuun, kun myrsky raivoaa, lumi upottaa ja kylmät kourat kurottuvat kohti?

Jouni on aloittanut lukion. Tavallinen Uolevi -bändi jatkaa harjoituksia ja valmistautuu halloweenkeikkaan. Sevettijärven-matkan jälkeen Jouni on lakannut nukkumasta: hän ei tarvitse enää unta. Koko syksyn hän on kulkenut yössä ja etsinyt merkkejä äidistään. Hän on kohdannut olentoja, joita ei tiennyt olevan olemassakaan. Suurimman yllätyksen tarjoaa kuitenkin oma sisko Saara.

Sitten tulee halloween, josta Jounia on varoitettu. Halloweenin yönä hänen ei pidä astua ulos, koska silloin ovat vainajat liikkeellä. Jännittävä seikkailu vie Jounin ja Saaran aliseen maailmaan. Löytävätkö he sieltä vastauksen haltijaäitinsä arvoitukseen?

Haltijan poika on jatkoa kirjalle Kuulen kutsun metsänpeittoon. Romaani ammentaa aineksia niin kauhutarinoista kuin kolttasaamelaisesta perinteestäkin.

muokattu 26.04.2017

Auringon polku (Soturikissat: Klaanien synty, #1)Haadeksen talo (Olympoksen sankarit, #4)Nekropolis (Viisi vartijaa, #4)Käärmekonnun salaisuudet (Myyttihovi, #4)Keskiyön kruunu (Throne of Glass, #2)

Salde avatar
Kirjoittanut

Tässä kirjassa oli enemmän omien voimien löytämistä ja kanssakäyntiä kuolleiden maailman kanssa, mutta vähemmän saamelaisjuuria, kuin ensimmäisessä kirjassa. Teinidraama ja -bänditouhu pysyi edelleen mukana jotenkin yli kymmenen vuoden takaisen kirjoitustyylin kera. Tykkäsin siitä, miten erilaisia legendoja ja myyttejä tuotiin mukaan. En kuitenkaan pitänyt päähenkilön haahuilusta, hän tuntui vain ajautuvan tilanteesta toiseen ottamatta kiinni mistään.

Yllatuus avatar
2.5
Kansi oli hieno ja puoleensavetävä. Mutta minusta kirja oli huono en päässyt kirjan juoneen mukaan eikä se temmannut minua mukaani. Huono.
Matti Karjalainen avatar
3.5
Sari Peltoniemen "Haltijan poika" (Tammi, 2013) on jokin aika sitten ilmestyneen "Kuulen kutsun metsänpeittoon" -romaanin mainio jatko-osa. Lukiolaispojan ja hänen sisarensa nuoruuden ilot ja ahdistuksen aiheet sekoittuvat pohjoissuomalaiseen kansanperinteeseen, jossa on aineksia niin fantasia- kuin kauhukirjallisuudestakin. Peltoniemi vie lukijansa noitarummun säestyksellä aliseen, panee heidät niin pelkäämään hyytävän kekriyöhön kulkijoita kuin tutustuttaa hautausmaan portilla ... (lisää)
The Big Bad Wolf avatar
Kirjoittanut
Rento, rauhallinen jii än ee. Meneehän tämä. Mitään kovin, kovin jännittävää ei sivuille mahtunut... Suoraan sanottuna ei niin paljon mitään muutakaan. Jouni on vähän tylsähkö, mutta Saara tuntui konkreettiselta kiukuttelunsa ja eläinoikeuksiensa alla. Niin ihanan... Kipeä henkilö, teini-iän vaikeuksia ja näin päin pois. Jounin vanha ope ja isäkin ovat kumpikin myös sympaattisia. Juoni ei erikoisemmin hetkauttanut. Muutamia yksinkertaisia creepyjä kohtauksia ... (lisää)
Jorma Isokukko, Ennike Lay, Mustelmann
Uusin jäsen: Spaced_out