Tulikronikka (Kirja aikojen alusta, #2)

Tulikronikka

John Stephens
Julkaistu: helmikuu 14, 2013 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: The Fire Chronicle
Avainsanat: aikamatkustus

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

On kulunut jo puoli vuotta siitä, kun sisarukset Kate, Michael ja Emma taistelivat Dire Magnusta vastaan jokialuksella, mutta tie äidin ja isän luokse ei näytä yhtään selvemmältä. Kunnes eräänä päivänä he kohtaavat miehen, joka on viimeinen heidän kadonneet vanhempansa tavannut ihminen. Mies kertoo salaisesta kartasta, joka saattaa olla ratkaiseva johtolanka.

Samaan aikaan Katen yhteys Smaragdiatlakseen voimistuu entisestään. Kirja heittää hänet sadan vuoden takaiseen New Yorkiin. Michael ja Emma puolestaan lähtevät vaaralliselle matkalle – tällä kertaa jääerämaahan – löytääkseen uuden taikakirjan ja vangitakseen sen voimat.

Huikea seikkailu pursuaa jännitystä ja huumoria.

(muokattu 13.06.2017)

Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Lumottu lukukausiMuotimatkaaja Titanicin kannellaRubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Historian vartijat: Circus Maximus (Historian vartijat, #2)

Katjuska avatar
RAKASTAN TÄTÄ SARJAA!!! Luin tämän kirjan aika nopeasti, koska en yksinkertaisesti pystynyt irrottamaan näppejäni siitä! Tykkäsin juonesta ja sen käänteistä sekä siitä, että kirja piti minut mukana juonessa koko ajan. Odotan innolla jatko-osaa.
Lonely Reader avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
zaza avatar
Melkeinpä voisi sanoa, että tämä oli vielä parempi kuin edellinen osa. John Stephens kuvaa mahtavasti kaikkia paikkoja, jossa tapahtuu. Rakastan kaikkien hahmojen eri persoonallisuuksia! Kolmatta osaa odotellessa suosittelen kaikille! <3
Celestine avatar
4.5
Mahtava kirja! Koska muinaiset aikakirjat todistavat, että luin ensmmäisen osan lähs vuosi sitten, muistin yllättävän hyvin joitain kohtia, mutta jotkut olivat luonnollisesti päässeet unohtumaan. Kirja on todella ihastuttava. Kaikista mieluiten luin Katen seikkailuista, vaikka Michael olikin periaatteessa pääosassa. Loppu on pakahduttavan jännittävä ja surullinenkin. Odotan innolla suraavaa osaa, sillä kirja jäi niin jännään paikkaan :) He he, ja tietty tahdon kuulla lisää Katesta ja Rafesta :D
suden veli avatar
Edellistä osaa selvästi parempi, mukaansatempaava. Pidin erityisesti, että lasten vanhemmat ovat enemmän juonessa mukana, vaikkakin aivan lopussa. Suosittelen luettavaksi.
Ruusy avatar
Loistava mukaansatempaava fantasiapläjäys se miten kirjailija on kietonut yhteen fantasiaa ja perhesuhteita on hätkähdyttävää. Suosittelen ehdottomasti melkein parempi kuin ensimmäinen osa.
Snapsu avatar
Mielestäni ensimmäinen kirja oli kaikessa arvoituksellisuudessaan parempi. Tulikronikassa monet kohtaukset ja tapahtumat olivat liian ennalta arvattavissa että en oikein innostunut lukemastani. Tietenkin odotan innolla miten tarina tulee jatkumaan Tulikronikan jännittävän lopun takia, mutta samalla toivon ettei seuraavaa kirjaa tarvitsisi ihan yhtäkauaa odottaa.
Kirjaneito avatar
Tulikronikka yllätti minut positiivisesti. En muistanut lukemastani ensimmäisestä osasta oikein mitään, ja kansi oli mielestäni ruma. Ennakkoluuloni kumottiin kuitenkin heti. Tulikronikan parasta antia oli mehukas juoni ja valloittava dialogi. Sisarusten väliset keskustelut saivat minut hihittämään itsekseni useampaan kertaan. Heidän välisensä rakkaus oli niin ikään kuvattu upeasti. Pienen pientä romantiikan hippustakin oli mukana. Kirja jätti minut todella uteliaaksi tulevan suhteen ja olen varma että tulen lukemaan myös viimeisen osan.
Ara avatar
4.5
Tulikronikka on loistava sekä lasten että aikuisten kirja. En ole pitkään aikaan lukenut mitään kirjaa niin suurella jännityksellä kun tätä. Vaikka tarina on kirjoitettu ns. lapsiystävällisellä tavalla, tapahtumat ja henkilöiden koettelemukset antavat aikuisellekin todellista sulateltavaa. John Stephensillä on todellinen taito luoda tarinan henkilöille tilanteita, joissa heillä on vastassaan koko maailmankaikkeuden olettamukset ja kiellot. En voi edes kuvailla kuinka loistava ... (lisää)
Truuners95 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Sipe avatar
4.5

Kiva kirja! Tän kirjan lukemisen jälkeen ymmärsin ainakin vähän paremmin Michaelia. Michealin kääpiöjutut kävi vähän päähän, mutta mielestäni niissä oli sopivasti huumoria eikä jutut menny liian humoristiseksi.

Finsku avatar
Tuli kronikka on mielestäni jännittävä ja loppu on vähän surullinen. Eniten pidin Katen seikkailust Rafen kanssa. Rafe nousi nyt kyllä minun mieleeni tämän kirjan takia ja jään innolla odottamaan seuraavaa osa kirjasta ja jännittämään Emman kohtaloa. Veikkaan myös , että kolmannessa osassa Emma on pääosassa.
Carpe, punnort
Uusin jäsen: Raisa Välimäki-Kuronen