Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)

Halki ikiyön

Veronica Rossi
Julkaistu: toukokuu 7, 2013 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Through the Ever Night
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Paljaan taivaan alla -teos tutustutti dystopiafanit virtuaalimaailmoissa eläneeseen Ariaan ja luonnon armoilla kasvaneeseen Perryyn. Aika ja välimatka eivät erottaneet kaksikkoa, mutta maailma heidän ympärillään on muuttunut. Perryn asema vuorovetisten veriherrana on haastava ja heimon suhtautuminen Arian menneisyyteen avoimen vihamielinen.

Pahenevat eetterimyrskyt kiristävät tunnelmaa, ja tunteiden ja velvollisuuksien repimät rakastavaiset ajautuvat myrskynsilmään. Heidän yllätyksellinen kohtaamisensa punoi kerran kaksi täydellisen erilaista tarinaa yhteen. Aria huomaa pelkäävänsä, että tällä kertaa ainoa tapa pelastaa sekä itsensä että Perry on purkaa tuo side lopullisesti.

(muokattu 28.04.2016)

Paljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Poltettu maa (Maze Runner, #2)Ihon alaisetNälkäpeli: Matkijanärhi (Nälkäpeli, #3)Eliitti (Valinta-sarja, #2)

rudi92 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Fade avatar
Ensimmäinen osa sai minut todella innostumaan, eikä tämä osa todellakaan lieventänyt tuota innostusta. Juoni, idea, henkilöt ja maailma on niin luovia ja mukaansatempaavia, että kirja on pakko lukea yhdeltä istumalta ja ihmetellä jälkeenpäin miksei sivuja ole enempää. Tai miksi seuraava osa ei ole vielä ilmestynyt. Vaikka kirja oli pohjimmiltaan aika surullinen, oli siihen saatu myös riittävästi iloa ja naurua. Arian ja Perryn omista ja yhteisistä ongelmista oli kerrottu ... (lisää)
Q_Black avatar
Tätä kirjaa kyllä odotti kuin kuuta nousevaa koska ensimmäinen osa oli niiiiin herkullista luettavaa. Tämä kirja ei valitettavasti ensimmäisen osan tasolle yltänyt, mutta ei tämäkään mikään huono ollut. Enemmän olisin kaivannut Arian ja Perryn välistä kanssakäymistä, mutta se jäi vähän vähemmälle koska tavallaan heillä molemmilla oli oma tarinansa ja haasteensa tässä kirjassa. Roar oli tottakai jälleen kerran ihan loistava, mutta muut kirjassa esiintyneet hahmot ... (lisää)
Salde avatar

Minua harmittaa miten tämän tyylisissä trilogioissa vain se ensimmäinen osa on mukavaa luettavaa, minkä jälkeen alkaa kaikki tämä säätäminen, mistä tässäkin kirjassa saimme nauttia... Kirja oli kuitenkin koukuttava ja kiinnostava, joten kaiken kaikkiaan aivan jees.

Janski_ avatar
Tämäkin kirja oli hyvä, mutta kirjan loppupuolella teksti alkoi etemään aika kovaa vauhtia. Mutta ei mitään valittamista. En malta odottaa seuraavan osan ilmestymistä.
Charmilla avatar
Vaikka pidin ensimmäisestä osasta enemmän, en malta odottaa päätösosan ilmestymistä.
Nage avatar
Ahh <3 tää sarja vaan on niin ihana, suosittelen kaikille ja en tiedä miten jaksan odottaa viimeistä osaa.
Myrsky10 avatar
Odotin kirjaa, koska ensimmäinenkin osa oli hyvä. Tämä kirja oli kyllä hyvä, mutta se ei mielestäni yltänyt ensimmäisen kirjan tasolle. Kolmatta osaa odotellessa!
Kirjaneito avatar
Tätä kirjaa tuli kyllä odotettua! Odotuksesta huolimatta bongasin sen sattumalta kirjakaupan hyllyltä ja pitihän se sitten napata mukaan. Helalomalla syvennyinkin sitten tähän enkä pettynyt. Halki ikiyön jatkaa Arian ja Perry tarinaa suoraan siitä mihin se jäi. Nyt heidän rakkautensa välissä on Perryn haastava asema vuorovetisten veriherrana, vuorovetiset näes suhtautuvat Ariaan vihamielisesti. Ariasta alkaa tuntua, että ainoa mahdollisuus on jättää Perry. Osansa tarinassa ... (lisää)
Tero Kähkönen, Zarniwoop
Uusin jäsen: Kati Piehl