Loputtomasti (Paranormaali, #3)

Loputtomasti

Kiersten White
Julkaistu: maaliskuu 25, 2013 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Endlessly
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: keijut

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Leena Perttula. Sidottu.

MENESTYSSARJAN PÄÄTÖSOSA

Evie haluaisi olla ihan tavallinen nuori, mutta hänen yliluonnollinen menneisyytensä ei jätä häntä rauhaan. Kansainvälisessa paranormaalien hallintovirastossa on uusi johtaja, joka haluaa Evien takaisin päämajaan. Pimeän hovin kuningatar puolestaan kiduttaa ihmisiä synkässä valtakunnassaan, ja kaiken lisäksi yliluonnolliset olennot ovat itsepintaisesti sitä mieltä, että Evie on ainoa, joka voi pelastaa heidät mysteeriseltä, hengenvaaralliselta kohtalolta.

Kello lyö koko yliluonnolliselle maailmalle, jonka kohtalo lepää yksin Evien käsissä.

Se siitä normaalista.

Loputtomasti on Kiersten Whiten kansainväliseksi bestselleriksi nousseen romaanitrilogian päätösosa.

(muokattu 02.03.2016)

Näkö (Soturikissat: Kolmikon mahti, #1)Viemärin valtiasTuomitun ruusu (Roistoakatemia, #4)Merenneito ristiaallokossa (Merenneito, #2)Jalokivien jäljillä (Redwallin taru, #9)

Q_Black avatar
Hiukan meni aikaa sen muistelemiseen, että mitä edellisissä kirjoissa on tapahtunut, mutta aika nopeasti asiat alkoivat muistua mieleen kirjaa lukiessa. Taas on saatu yksi trilogia päätökseen. En oikein tiedä mitä kokonaisuutena pidän tästä trilogiasta, mutta ainakin se on hyvin erilainen muihin kirjoihin verrattuna. Tämäkin kuhisee jos jonkinlaista yliluonnollista oliota, mutta silti tämä on kokonaisuudessaan niin erilaista kamaa kuin mitä on tottunut lukemaan. Evie on ... (lisää)
Arwina avatar
2.0
Häpeäkseni pitää myöntää, että tämän kirjan jätin kesken. Enää ei keijut ja Pimeä Kuningatar oikein tepsinyt. Jotain tässä kirjassa oli liian samaa, kúin edellisissä. Ehkä olisi pitänyt lukea pidemmälle, jos sitten olisi napannut. Mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla, jos tykkää!
Adolfina Romanov avatar
1.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
lolde avatar
Kiersten White onnistui tarjoamaan trilogiallaan vähän erilaisuutta fantasiakirjojen maailmaan, mutta valitettavasti sarjan päätösosa ei oikein itseäni sykähdyttänyt, vaan oli ottanut mielestäni takapakkia edeltäjiinsä verrattuna. Kirjassa oli toki paljon eri tapahtumia ja kohokohtia, mutta ne tuntuivat jotenkin laimeilta. Keijumaailmassa vierailu oli kylläkin mukavaa luettavaa. Kirjan loppu oli hyvä ja osittain jopa hieman haikeakin.
Ida avatar
Odotkukset ei kyllä ollleet hirveän korkealla, mutta lukemisen arvoinen se oli. Evien alkoi jo vähän kyllästyttää. Siis se että hänen ongelmia on niin paljon ja niin edespäin. Jotkut jutut oli hieman ennaltaarvattavia, mutta se nyt ei yllätäkkään. Keijut olivat jänniä ja muistuttaa minua Varjojen Kaupunkien haltijoista yllätys yllätys. Tästä arvostelusta ei tule pitkä, mutta jos on tylsää niin kivaa lukemista.
Lilli avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Janski_ avatar
3.5
Tämä kirja ei ollut ihan niin hyvä kuin odotin. Toivoin, että kirjassa tapahtuisi jotakin mullistavia muutoksia, vaikka että Evie olisi vaikka jättänyt Lendin tai jotain muuta vastaavaa. Toivoin myös, että tarina olisi loppunut jotenkin dramaattisemmin, vaikka että Evie olisi vahingossa mennyt portista ja joutunut olemaan yhdessä Rethin kanssa siellä ja Lend olisi jäänyt "normimaailmaan"... Sarjana ihan hyvä, mutta kuten jo aikaisemmin mainitsinkin olisin kaivannut jotakin jännää tämän kirjan loppuun...
Scartti avatar
2.0
Nopealukuinen ja paikoin ihan viihdyttävä, mutta kolme kirjaa olisi saatu tiivistettyä kahteen.
Katjuska avatar
2.5
Mielestäni alku eteni liian nopeasti ja keski-ja loppuosa eteni liian hitaasti. Kirjaa oli aika tylsä lukea ja sain lopun juuri ja juuri luettua.
Serafia avatar
2.5
Mielestäni tämän kirjasarjan olisi hyvin saanut kahteen osaan. Tämä kirja... no suoraan sanottuna oli todella pitkästyttävä. Sain ihan itse pakottamalla luettua tämän loppuun ja vasta lopussa alkoi tapahtua. Yliluonnollisesti ja Loputtomasti kirjat olisi yhtä hyvin voinut tiivistää yhteen kirjaan.
Kirjaneito avatar
2.0
Okei, pakko myöntää. En saanut tätä loppuun. Siinä missä sarjan ensimmäinen osa, Paranormaali oli viihdyttävää luettavaa, ja toinenkin ihan siedettävä, tämä viimeinen osa ei innostanut oikeastaan missään vaiheessa. En muistanut edellisen kirjan tapahtumista oikeastaan mitään, eivätkä ne suoraan sanoen jaksaneet edes kiinnostaa. Minusta tuntui, että kirja vain mateli ja mateli, ilman, että mitään tapahtui. Pimeä kuningatar jäi etäiseksi, niin kuin kaikki muukin. ... (lisää)
layla avatar
4.5
Kumma kyllä, tämä sarja ei iskenyt muhun kunnolla ennen tätä vipaa osaa. Kaksi ensimmäistä osaa meni vähän siinä ja siinä, kun ei muuta lukemista ollut. Jotenkin henkilöt ja juoni ei iskenytkään ennen tätä osaa. Tätä vois jo sanoa mieluisaksi lukukokemukseksi! Nyt pääsin kunnolla mukaan tähän tarinaan ja äkkiähän se tulikin luettua. Enää Evie ei ärsyttänyt mua niin paljoa, nyt jopa tajusin, että oikeastaan pidin Evien persoonasta! Loppujen lopuksi ei ollenkaan huono lukukokemus.
LordStenhammar
Uusin jäsen: Elina