Viimeisellä kynnyksellä (Ikikesä, #4)

Viimeisellä kynnyksellä

R. A. Salvatore
Julkaistu: heinäkuu 26, 2013 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: The Last Threshold
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Todd Lockwood. Nidottu.

Drizzt Do’Urden halajaa sankaritekoja, mutta uskooko hän enää itseensä oikeuden puolustajana? Kun hän miettii elämäänsä ja aiempia tovereitaan, hän ei voi välttyä pohtimasta, onko hänen ystävistään taistelemaan hänen rinnallaan.

Dahlia, Drizztin haltiarakastajatar, on saanut kostonsa mutta ei sisäistä rauhaa. Artemis Entreri on taistellut niin Drizztin puolella kuin häntä vastaankin ja tuntuu lähentyvän nyt pikemminkin Dahliaa kuin Drizztiä. Dahlian menneisyys vaikuttaa heihin kaikkiin enemmän kuin he osaavat arvatakaan...

Seikkailijoita uhkaavat vaarat myös ulkopuolelta. Varjolaiset eivät aio niellä kärsimäänsä tappiota noin vain, ja Drizztin entiset maanmiehet ovat hänen jäljillään.

(muokattu 31.12.2014)

Drizztin legenda -antologia: Kootut kertomuksetKuninkaan nousu (Kumppanusten kirja, #2)Vartija (Maailmanjako, #5)Ikikesä (Ikikesä, #2)Aavekuningas (Murroskaudet, #3)

-H- avatar
Osasyynä lieneet se, että näitä on tullut luettua aika kauan, mutta tämä olkoi paikoin tuntua pakkopullalta. Tarinassa ei sinänsä mitään vikaa, tuttua Salvatorea. Ja varmasti uppoaa jokaiseen Salvatore faniin. Suurin kritiikki näistä viime vuosien Forgotten Realms kirjoista menee kyllä Wizard of the Coastille joka on sekoillut maailmansa kanssa (loitsurutto, maailmojen yhteenliittyminen, erilaiset "erikois" rodut) yrittäessään tehdä siitä "paremman ja mielenkiintoisemman". Mutta miksi korjata jotain mikä ei ole rikki?
Nylkky avatar
Voiko tästä enää Salvatore parantaa! Drizztin tarina jatkuu hienona tarinana ja syventää Ikikesä sarjan hahmoja. Itse nautin suuresti ja suosittelen kaikille fantasian ystäville.
punnort
Uusin jäsen: Serafia Alho