Kumppanukset (Maailmanjako #1) - R. A. Salvatore7.96

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Tyler Jacobson. Sidottu.

Mitä hyötyä kullasta on, jos ystävät eivät tule nostamaan kaatunutta maasta?

Kuinka kauan mies muistetaan hänen kuoltuaan?

Se on lopulta ainoa todellinen mittapuu. Kun elämän kipinät viimein sammuvat, jäljelle jää vain se, mitä muistetaan. Rikkautta ei lopulta punnita kullassa vaan siinä, kuinka montaa ihmistä olet koskettanut. Kyyneleissä, jotka vuodatetaan, kun sinua surraan. Lämpimissä ajatuksissa, kun sinua ja elämääsi muistellaan.

– Drizzt Do'Urden

Kumppanukset aloittaa uuden Maailmanjako-sarjan. Kun maailmat jakautuvat, koko Forgotten Realms mullistuu.

R. A. Salvatoren kirjat mustan haltian Drizzt Do'Urdenin seikkailuista ovat olleet suosittuja niin Yhdysvalloissa kuin Suomessakin.

Keskustelua: R. A. Salvatore :: viestejä 23 kpl

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Julkaistu: lokakuu 24, 2013
Kustantaja: Jalava
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms
Alkuperäinen nimi: The Companions
Arvosanalla: 7.96/10
Arvosanoja: 43
Muokattu: maaliskuu 08, 2016

Maailmanjako -kirjasarja

"Maailmanjako on uutuussarja, jossa loitsu­ruton aikana yhdistyneiden maailmojen jakau­tuminen mullistaa koko Forgotten Realmsin. Onpa jumalillakin sormensa pelissä, kun he pyrkivät vaikuttamaan tapahtumiin Valittu­jensa avulla. Sarja koostuu kuudesta itsenäi­sestä teoksesta, joiden kirjoittajat kuvaavat suurta muutosta omien hahmojensa silmin."

Sarjan päätösosaa The Herald (2014) ei suomennettu. Kirjoittaja on Ed Greenwood.

Kuuluu yläsarjaan Forgotten Realms

Vartija (Maailmanjako #5)7.28

Kirja-arvioita

8/10 |
joulukuu 13, 2018
Itse en ole ennen Dungeons and dragons -maailman kirjoja lukenut, mutta teos herätti mielenkiintoni kirjamessujen alekorista. Tarinassa käsitellään useamman eri hahmon seikkailuja ja kaikki tapahtumat punoutuvat lopuksi yhteen oikein ...
10/10 |
huhtikuu 05, 2014
Oli erittäin hyvä kirja, suosittelen ehdottomasti lukemista! Todella herkullinen juoni yms., mutta se ei ollut asiani. Ihmettelen, että katoaako Drizzt kumppaneineen tyystin sarjasta (mikä olisi kauheaa!),vai antaako Salvatore muiden rakentaa ...
7/10 |
huhtikuu 07, 2015