Hämärän prinssi (Yön siivet, #9)

Hämärän prinssi

Maggie Shayne
Julkaistu: joulukuu 1, 2012 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: Prince of Twilight
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Hanna Arvonen. Nidottu.

Stormy on osakas yliluonnollisten asioiden etsivätoimistossa ja saa eräänä päivänä hyvin kummallisen toimeksiannon. Museossa on esillä sormus, jossa on valtava rubiini, ja Stormya pyydetään varastamaan se.

Sormuksella on vahva side Stormyyn. Se ikään kuin puhuu hänelle ja Stormy tuntee sen äärellä myös Vladin läheisyyden. Stormy ei tietenkään voi varastaa sormusta, hänhän on etsivä – oikeuden puolesta taistelija – mutta joku kuitenkin varastaa sormuksen.

Alkaa valtava kamppailu, jossa peistä taittavat rakkaus, oikeus, elämä ja kuolema. Stormylla on kiintymys Vladiin, jonka edesmennyt morsian Elisabeta yrittää ottaa vallan Stormyn kehosta. Sormuksen voimat ovat vaarallisen voimakkaat – se on sormus, jonka Vlad vuosisatoja sitten pujotti rakastettunsa sormeen.

Onko Stormy loppujen lopuksi kuitenkin osa tätä kuolematonta perhettä, jonka rakastavaiset voivat kirjaimellisesti olla ikuisesti sylikkäin?

(muokattu 28.01.2016)

Pahan veren valtakunta (Sookie Stackhouse, #7)Hämärän muistot (Yön siivet, #2)Rakastaja - vihdoinkin (Mustan tikarin veljeskunta, #11)Selviytyjät (Intertwined, #2)Varjot (Mustan tikarin veljeskunta, #13)

Keskiyön kyyhkynen avatar

Hämärän prinssi nousi suosikikseni koko sarjasta! Alussa olin hieman pihalla missä oikein mentiin, mutta pian tarina selkeytyi. Valdin ja Stormyn suhde todella oli mutkikas. Elisabeta siihen päälle niin voilà! Katkeransuloinen juoni on syntynyt. Huomasin, että Shayne oli todella panostanut tähän kirjaan ja rakastanut sen kirjoitamista. Tämä erosi muista sarjan kirjoista kuin yö päivästä! Teksti oli viety loppuun asti ja juoni oli aivan eri! Sarjassa on ollut pari hyvin saman ... (lisää)

Q_Black avatar
En ole jostain syystä ollut kauhean tykästynyt näihin tämän sarjan pokkareihin ja tähän mennessä on tullut luettua vain yksi kelvollinen tarina. Täytyy myöntää, että ihan nokkela idea luoda kirjat tavallaan omiksi tarinoikseen, jotka kuitenkin yhdistyvät omalla tavallaan hahmojen muodossa. Itse en ole lukenut kuin kolme tämän sarjan pokkaria, joten en tiedä vaikuttaako sekin mielipiteeseeni, mutta jotenkin nämä ei vaan sytytä. Stormy oli jotenkin liian Vladin pauloissa ... (lisää)
Darkki, Echramath
Uusin jäsen: Susa Leppänen