Sinä ja minä sitten joskus

Sinä ja minä sitten joskus

Jay Asher, Carolyn Mackler
Julkaistu: elokuu 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Future of Us
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: mainstream, nuoret
Avainsanat: aikamatkustus

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Laura Honkasalo. Sidottu.

Mitä jos voisit nähdä tulevaisuuteen? Jos saisit selville millaista elämäsi on 15 vuoden kuluttua? Ja entä jos et olisikaan se, joksi sinun piti tulla?

On vuosi 1996. Emma saa uuden tietokoneen, jolta löytyy outo ohjelma. Ystävänsä Joshin kanssa hän saa selville, että kyseessä on tulevaisuuden keksintö nimeltä Facebook. Sen avulla ihmiset voivat kirjoittaa internetiin päivityksiä omasta elämästään; urastaan, valinnoistaan, parisuhteestaan.

Emman aikuiselämä näyttää tilapäivitysten valossa masentavalta, Joshin puolestaan lupaavalta. Pian he huomaavat, että heidän vuonna 1996 tekemänsä valinnat vaikuttavat heidän tulevaisuuden Facebook-päivityksiinsä, jotka alkavat vähitellen muuttua. Minkä suunnan Emman ja Joshin elämä ottaa – ovatko he viidentoista vuoden päästä yhä ystäviä? Vai kenties jotakin muuta?

Jay Asherin romaani Thirteen Reasons Why nousi New York Timesin bestsellerlistalle ja pysyi siellä 29 viikkoa. Huippusuosittu tekijä on kirjoittanut uusimman romaaninsa yhdessä ystävänsä Carolyn Macklerin kanssa. Kaikki alkoi hullusta ideasta ja pienestä sähköpostista. Warner Bros on ostanut oikeudet elokuvaan.

(muokattu 25.09.2015)

Mies menneisyydestäSininen lumousKuunfilmaaja ja muita kertomuksiaDevoted Souls: PeliromaaniTulku – silta Tiibetiin

surukukkanen avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
The Big Bad Wolf avatar
Tyyliltään kirja on häiritsevän samanlainen muutamia vuosia sitten lukemieni esiteinihöttökirjojen kanssa. Idea vain oli parempi. Kielestä tätä ei voi erikoisemmin kehua. Meneehän se siinä, ei nyt joka sivulla töki, mutta... Njoo, ei kovin nautittavaa. Hahmoihinkaan ei pystynyt syventymään. Emma oli ärsyttävän täydellinen, kiltti, fiksu, urheilullinen, suht siveellinen. Josh taas ei ensin ole olemassakaan, ja yllättäen koulun suosituin tyttö on kiinnostunut. Mitä? ... (lisää)
LordStenhammar, Maria Huunonen
Uusin jäsen: Antero Stenhammar