Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa

Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa

J. R. Ward
Julkaistu: toukokuu 15, 2013 (Basam Books)
Alkuperäinen nimi: The Black Dagger Brotherhood: An Insider's Guide
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, tietokirja

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentaneet Mari Harve ja Päivi Vuoriaro. Nidottu.

Mustan tikarin veljeskunta – sisäpiirin tietoa on käsikirja Wardin vampyyrien maailmaan.

Mustan tikarin veljeskunnan vaiheista kertovat tarinat sijoittuvat nykyaikaan, mutta ovat vampyyriperinnettä parhaimmillaan. Salaperäisten yön valtiaiden taisteluiden, voittojen ja tappioiden lisäksi kirjat tempaavat lukijan nauttimaan romantiikasta − ja sarjan tavaramerkiksi muodostuneesta väkevästä erotiikasta.

Kirjassa on runsaasti lisätietoa sarjan hahmoista, hahmojen haastatteluja, pienoisromaani ja kirjoista poistettuja kohtauksia.

(muokattu 20.01.2016)

Savuvarkaat (Savuvarkaat, #1)Tilinteon aika (Vuorileijonan varjo, #10)Sumussa (Synkät vedet, #2)Liekkien loimu (Taru kolmesta miekasta, #10)Jonathan Strange & herra Norrell

Nage avatar
Kirjassa oli joitakin kivoja kohtia esim."mini tarina" Zsadistista yms. mutta siinä oli paljon turhaa ja melkein tylsää "tietoa".
Anneliana avatar
Olin ihan älyttömän onnellinen, kun sain tämän kirjan käsiini. Mustan tikarin veljeskunnan sisäpiirin oppaassa on henkilöiden haastatteluja, Wardin mietteitä kirjojensa kirjoittamisesta, lyhyt novelli Zsadistista ja Bellasta (riemukiljuntaa!), veljesten välisistä vitseistä jne. -- Voi luoja, nauroin vatsa kippurassa tätä lukiessani. Vaikka ei tämä mikään kirja ollutkaan, se oli aivan ihana ja yksi rennoimmista lukukokemusista pitkään aikaan. Rhage ja Lassiter ovat tässä ... (lisää)
Keskiyön kyyhkynen avatar
En voi olla rakastumatta jokaiseen lukemaani J.R.Wardin kirjaan. Hänen kirjoittamistaan kirjoista vain puskee läpi ilo kirjoittamisesta ja se, että Ward tekee juuri sitä mitä rakastaa. Mustan tikarin veljeskunta: sisäpiiritietoa on ihana paketti kaikkea ja paljastaa lisää veljeskunnan iki-ihanista vampyyreista! J.R.Ward antoi myös paljon vinkkejä kirjailijoiksi haluaville ja minulle tästä teoksesta oli todella paljon iloa ja puhdasta, nautinnollista lukukokemusta! Erityisesti Rhage toi itsensä esille ja loisti persoonallaan!
Ventovir avatar
2.0
Mielestäni oli aika turha kirja, melkein sanoisin että rahastusta. En suosittele ainakaan ostamaan omaksi. Kannattaa keskittyä ennemmin "oikeisiin" kirjoihin :)
Q_Black avatar
Monta sataa sivua pitkä kirja pitää sisällään jos jonkinlaista tietoa. Siellä on ensinnäkin esittelyt kuudesta ensimmäisestä kirjasta sekä näiden veljesten hassunhauskat haastattelut. Lisäksi Ward on kirjoittanut tuntojaan jokaisen kirjan kohdalla. Mukaan mahtuu myös ihana lyhyttarina Bellasta ja Zsadistista (NAM!). Lisäksi sieltä löytyy muutama poistettu kohtaus sekä Wardin muita BDB - kirjoitelmia, veljesten chat-keskustelua, haastatteluja, parhaita paloja kirjoista sekä ... (lisää)
Mab, Nylkky, KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Jere Jokinen