Laulava ääni olkapäälläni

Aleksi Peura
kauhu, jännitys
Laulava ääni olkapäälläni - Aleksi Peura5.34

Sidottu.

Itsemurhan tehnyt arkkitehti Isack Newcomen löydetään kotoaan, jonka hän on tapetoinut uudelleen kuolinilmoituksilla. Viimeiseksi viestikseen hän on jättänyt uhmakkaan julistuksen syyllisyydestään.

Vain yksi seinä huoneistossa ei ole ilmoitusten alla, mutta sekään ei ole tyhjä, vaan tapetin päälle on maalattu suuri taideteos, joka esittää Aatamia ja Eevaa paratiisin ja helvetin rajamailla.

Isack Newcomen on jättänyt jälkeensä myös pinon päiväkirjoja, joista paljastuu kaikki se, mitä hän piti todellisuutenaan. Tuomittuaan taiteilija-arkkitehdin ensin hulluksi, murhaväitettä tutkiva poliisikaksikko ajautuu yhä syvemmälle taiteilijan sairaaseen menneisyyteen, jonka ainoat valopilkut ovat mielikuvaranta ja pienen pojan hengenvaarallinen sairastuminen.

Mutta kuka tuokaan taiteilijalle mielikuvat?

Esikoiskirjailijan ajatuksia herättävässä dekkarissa liikutaan taitavasti jännityksen, kauhun ja draaman viitoittamalla tiellä. Kirjailijan omintakeinen tyyli tempaisee lukijan mukaansa matkalle ihmismielen mysteereihin.

Laulava ääni olkapäälläni on Peuran esikoisromaani. 22-vuotias Aleksi Peura asuu pääkaupunkiseudulla ja opiskelee yleistä historiaa Helsingin Yliopistossa.

Keskustelua: Aleksi Peura :: viestejä 24 kpl
Risingshadow arvostelu :: Ville-Markus Nevalainen (VMN)

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Muokattu: maaliskuu 19, 2021

Kirja-arvioita

6/10 |
elokuu 13, 2013
Kirjan alku antaa odottaa aika paljon, mutta valitettavasti lopussa petyin vähän auki jääneiden kysymysten määrään. Isack Newcomen on loistava hahmo, jonka lapsuus oli kaikessa karmeudessaan viihdyttävää luettavaa. Pidin myös paljon ...