Kadotettujen sielujen kaupunki (Varjojen kaupungit, #5)

Kadotettujen sielujen kaupunki

Cassandra Clare
Julkaistu: heinäkuu 19, 2013 (Otava)
Alkuperäinen nimi: City of Lost Souls
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, tv-sarja, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Rakkaus. Veri. Petos. Kosto. Miten paljon Clary on valmis maksamaan pelastaakseen poikaystävänsä?

Kun Clary Fray saa vihdoin tavata poikaystävänsä Jacen, hän huomaa kauhukseen, että Lilith-demoni on kietonut Jacen ja Claryn ilkeän veljen Sebastianin kohtalot yhteen, ja että Jacesta on tullut pahuuden palvelija.

Clary on valmis tekemään mitä tahansa rakkaansa puolesta, hän on valmis jopa kuolemaan - mutta voiko hän lunastaa Jacen hengen antamalla tämän sielun joutua kadotukseen?

Cassandra Clare on nuori newyorkilainen kirjailija, jonka Varjojen kaupungit -sarjan kirjat ovat nousseet heti ilmestyttyään New York Timesin bestseller-listalle. Manhattanin maisemasta inspiraationsa saanut sarja yhdistää vetävällä tavalla nykyaikaa, urbaania nuorten todellisuutta ja myyttisiä ja yliluonnollisia aineksia.

(muokattu 06.06.2018)

Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Varjojen kaupungit I–IIIVarjojen kaupungit IV–VITaivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)

Elys avatar
LittleJane avatar
Jossu89 avatar
Kadotettujen sielujen kaupungin lähtökohta on mielenkiintoinen. Pian kuitenkin alkaa tuntua, että kirja junnaa vähän paikallaan. Pidän siitä, että tässä sarjassa ei seurata vain yhtä paria, vaan heitä ja samalla näkökulmia on useita. Erityisesti tässä osassa ilahdutti Jordanin ja Maian suhteen seuraaminen. Kirjan henkilöistä suurin osa on myös sellaisia, joista pidän ja joiden elämää on ihan mukava seurata. Oli myös ilahduttavaa huomata, ettei kirjan pahista, Sebastiania, ... (lisää)
Kirjaneito avatar
Kadotettujen sielujen kaupunki on oivallinen esimerkki Claren mahtavasta huumorista. Huumorin nasevuus on ollut monesti hiukan taka-alalla edellisissä kirjoissa, mutta tässä kirjassa sitä on ja paljon. Huomasin hykerteleväni monessa kohdassa hahmojen järjettömyyksille, ja huumorin pilke piristää mukavasti muuten aika synkkää tarinaa. Juoni on jännittävä ja vetävä, itse pidin siitä paljon. Kadotettujen sielujen kaupunki ei junnaa missään vaiheessa paikallaan, koko ajan ... (lisää)
The Big Bad Wolf avatar
Salde avatar
2.5

Juoni alkaa tässä vaiheessa mennä jo vähäsen epäuskottavaan suuntaan ja kirjoitustyyli ei vieläkään miellytä. Minulla oli vaikeuksia saada kirja luettua, koska se ei imaissut mukaansa missään vaiheessa.

lolde avatar
3.5

Kirja vaikutti aluksi aika mitäänsanomattomalta, mutta puolen välin tienoolla sain juonesta paremmin kiinni ja lopulta jäin koukkuun. Varsinkin kirjan loppu oli todella mielenkiintoinen ja hetkellisesti kävin kauhun rajamailla Magnuksen ja Jacen takia.

Truuners95 avatar
4.5
inari avatar
Namnam.. Magnus ja Alec >:)
Milzu avatar
Jordanin ja Maian suhde antaa vähän lisäväriä kirjaan.
Saki avatar
Tasaisen hyvää teosta Clarelta, mutta ei minusta ollut edellisen kirjan veroinen. Loppu oli vähän noh, tylsä, koska sen pystyi arvaamaan ennalta. Muuten kyllä ihan hyvä. Odotan innolla seuraavaa osaa. Sebastian on minusta todella hyvä pahis, ja Jace-pahista oli hienosti kuvailtu. Alec ja Magnus ovat ihana pari, ja Simonin ja Isabellen mielenkiintoinen suhde antaa myös väriä tähän kirjaan. Eikun seuraavan kimppuun.
weeping angel avatar
Rakastin tätä kirjaa niin paljon♥ En kuitenkaan pitänyt tästä kirjasta yhtä paljon kuin edellisistä osista, joten kesti vähän yli puoli viikkoa lukea (normaalisti tulee luettua parissa päivässä). Se johtunee luultavasti siitä, että Jace "ei ollut oma itsensä", joten en tykkä siitä niin paljon. Tällä hetkellä elämä on aika kamalaa kun mulla ei oo vielä seuraavaa osaa ja oon nii rakastunu Jaceen (tajusin just että oli ensimmäinen kerta ku iha kunnolla rakastuin johonki henkilöön kirjassa) Viimeisellä sivulla alkoi vaan kyynelet valua ja itken vieläkin aina kun ajattelen asiaa:'(
Lady_ avatar
Janski_ avatar
4.5
Aiiivan ihana kirjasarja. Jotenkin tuntuu, että jokainen kirja on entistään parempi. Ihanaaaa!! Ja seuraava kirja :) <3
BlackRose99 avatar
Paras sarja IKINÄ!!!!Ainoa huono puoli oli Alecin Magnuksen loppu. Seuravaa osaa odotan innolla.
Rauros avatar
RAKASTAN TÄTÄ SARJAA!! Meinasin ihan oikeasti paiskata kirjan päin seinää kun luin Alecin ja Magnuksen lopusta....! Mutta Taivaallisen tulen kaupunkia odotellessa!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3! Tämä kirja oli taas yksi ihana taidonnäyte Cassandra Clarelta <3! Oikeasti olen aivan tämän sarjan lumoissa jonka olen lukenut noin. 3-5 kertaa! Mutta on liian monta sanaa kuvailemaan kuinka taitava Clare on ja sanon nyt yhden sanan joka kuvaa Clarea ja se on MAHTAVA <3! Kiitos Clare <3<3
Ninjaorava avatar
Tämäkin on taas äärimmäisen mahtava kirja Clarelta. Mutta se Magnuksen ja Alecin loppu... Oli todella lähellä etten repinyt kirjan sivuja irti ja paiskannut takkaan palamaan. Taivaallisen tulen kaupunkia odotellessa (City of heavenly fire).
fanpire avatar
Nage avatar
Piidin tästä kirjasto todella paljon ja tämä oli ehkä tämän sarjan paras osa tähän mennessä. Kirja ei ollut missään vaiheessa tylsä ja minusta oli ihanaa että Clary ei enään ollut tappeluissa avuton vana osasi jo itsekkin tehdä jotain, kun taas aiakisemmissa hän on ainavain ruennut huutamaan ja muut on joutunut pelastamaan. Pidän kaikista kirjan hahmoista ja odotankin innolla sarjan viimeistä osaa!
rudi92 avatar
Mä olen ehkä vähän outo, mutta mun mielestä tää kirjasarja on edelleen aivan mahtava. On totta että pelkäsin kirjasarjan laadun suhteen kun sain kuulla että sarja pitenee vielä kolmella osalla, mutta en ole yhtään pettynyt. Juoni ja juonikuviot ovat edelleen mahtavia ja hahmot ovat ihania. Alecin ja Magnuksen jutun katkeaminen tosin ärsytti, mutta toivon mukaan he palaavat yhteen viimeisessä osassa. Claren kirjoitustyyli on ollut koko ajan tosi hyvä ja kirjailijalla on ... (lisää)
Q_Black avatar
FreakyMike, Astorethein, lummukka