Varjojen kaupungit I–III

Varjojen kaupungit I–III

Cassandra Clare
Julkaistu: kesäkuu 24, 2013 (Otava)
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, kokoelma, nuoret
Avainsanat: elokuva, ihmissudet, tv-sarja, vampyyrit

Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu. Sisältää kirjat Luukaupunki, Tuhkakaupunki ja Lasikaupunki.

Hauska, tummasävyinen, seksikäs – tulikuuman Varjojen kaupungit -menestyssarjan kolme ensimmäistä osaa yksissä kansissa.

15-vuotias Clary Fray joutuu outojen tapahtumien todistajaksi, kun nuori poika surmataan newyorkilaisella klubilla. Clary huomaa näkevänsä jotain, mitä muut eivät näe: varjometsästäjiä ja muita yliluonnollisia olentoja New Yorkin arkitodellisuuden laitamilla. Häikäisevän komea ja ylimielinen nuori varjometsästäjä Jace Wayland oppaanaan Clary sukeltaa alamaailmaan ja saa tietää itsestään asioita, jotka muuttavat hänen elämänsä lopullisesti...

(muokattu 26.04.2017)

Kadotettujen sielujen kaupunki (Varjojen kaupungit, #5)Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)Varjojen kaupungit IV–VILuukaupunki (Varjojen kaupungit, #1)Epäilys (Houkutus, #3)

Adolfina Romanov avatar
4.5

Ensimmäinen puolisko läpikäyty. Ei hassumpaa, ei ollenkaan. En huomannut suuria laatueroja kirjojen välillä joten odotukset pysyvät korkealla jatkoa ajatellen. En osaa nimetä tähänastisista kirjoista parasta tai huonointa, mikä on hyvä asia, sillä se viestii myös tasaisesta, hyvästä laadusta.

Milzu avatar
Tosi kätevää kun on kaikki kirjat samoissa kansissa.
Rauros avatar
PARAS! <3! Rakastan tätä sarjaa! Olen lukenut kaikki 3 kertaan <3! Lempisarjani <3
BookSolder avatar
4.5
Vauhdikas kirja! Pidin siitä kuinka kirja lähti jo heti alussa vaihdokkaasti ei mitään tylsää alkua vaan hyvä alku! Tämä kirja oli kokoajan kädessäni ja rakastan päähenkilön persoonaa! Suosittelen!
Akvaariokala avatar
Pidin siitä että kaikki oli laitettu samojen kansien sisään! Tuntui kuin olisi ollut vain yksi kirja käsissä, mutta sisältöä tosi paljon! ehdottomasti yksi suosikkisarjoistani!
Sarafeil avatar
Lainattuani tämän kirjastosta luin samantie kokonaan viikonlopussa. Heti maanantaina oli tietenkin pakko mennä lainaamaan kaksi seuraavaa osaa. :) Mahtava kirja, suosittelen kaikille
Pyrexia avatar
Itselläni otti hieman aikaa tämän kirjan lukeminen, vaikka hyvä kokonaisuus olikin. Juoni oli mielenkiintoinen ja erilaisia käänteitä löytyi. Toisissa kohdissa tämä kirja kuitenkin tökki, ja lukeminen jäi vähemmälle. Ne kohdat jossa joku hahmoista on asenteella ”Kukaan muu ei osaa, eikä ymmärrä mitään, vaan minä olen ainoa joka osaa ja ymmärtää kaiken.” on hieman häiritseviä. Mutta kuten aikaisemmin sanoin kokonaisuutena idea ja juoni oli hyvä. Tuossa kuitenkin jo jatko-osa odottaa pöydällä lukemista, joten kyllä nuo kolme ensimmäistä kirjaa sen verran koukutti.
Darkki
Uusin jäsen: Minna Torvinen