Aika taistelun ja tähtivalon

Laini Taylor
fantasia, nuoret
Aika taistelun ja tähtivalon (Karou-trilogia #2) - Laini Taylor8.14

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Aika taistelun ja tähtivalon jatkaa Karoun ja Akivan tarinaa täynnä salaisuuksia ja valintoja, kipua, verenvuodatusta ja tuhoa. Kerran he rakastuivat ja uskalsivat kuvitella maailman ilman sotaa. Mutta voisiko se koskaan olla totta? Voiko Akiva koskaan hyvittää tekonsa, ja kykeneekö Karou anteeksiantoon? Onko heidän murskatuilla unelmillaan toivoa?

Prahalainen taideopiskelija ja hirviön kasvattitytär Karou on saanut vastaukset moniin kysymyksiinsä. Hän muistaa kuka hän oli: Madrigal, sirosarvinen kimeeri, joka rakastui vihamieheensä Akivaan, leimuavasiipiseen serafiin. Heidän kielletyllä rakkaudellaan oli kuitenkin kauhea lopputulos. Se johti kimeerien maailman tuhoon, ja nyt Karou antaisi mitä tahansa saadakseen tehdyn tekemättömäksi.

Kun Karou kuulee että hänen rakkautensa takia myös Brimstone, Issa ja Jasri ovat kuolleet, hän jättää katuvan Akivan ihmisten maailmaan ja palaa yksin tuhottuun Loramendiin. Vaikka viimeiset kimeerit onkin ajettu piiloon maan ääriin, ei ikiaikainen sota ole vielä ohi. Karou ymmärtää että hänellä on odottamaton kyky, lahja Brimstonelta. Sen avulla hän ryhtyy kostoon kuolleiden ystäviensä puolesta.

Laini Taylorin Karou, savun tytär -kirjan aloittamassa trilogiassa nykytodellisuus ja lumoava fantastinen rinnakkaismaailma lomittuvat taidokkaasti.

Julkaistu: syyskuu 8, 2013
Kustantaja: Tammi
Avainsanat: enkelit
Alkuperäinen nimi: Days of Blood and Starlight
Arvosanalla: 8.14/10
Arvosanoja: 145
Muokattu: tammikuu 18, 2017

Karou-trilogia -kirjasarja

Sarjalla ei ole virallista suomenkielistä nimeä. Trilogian päätösosaa Dreams of Gods and Monsters (2014) ei suomennettu.

Karou, savun tytär (Karou-trilogia #1)8.26
Aika taistelun ja tähtivalon (Karou-trilogia #2)8.14

Kirja-arvioita

7/10 |
helmikuu 21, 2016
Melko hyvä, vaikka pidinkin enemmän edelisestä osasta.
lokakuu 22, 2014
Joissain määrin huonompi kuin edellinen osa, vaikka upea teos olikin. Ja tämä ihan vain suosikkihahmoni (Issan) vähäisestä oleskelusta ja Brimstonen karusta kohtalosta. Myös Karoun ja Akivan suhdetta olisi voinut kuvata hieman tarkemmin ja ...
lokakuu 12, 2014
Ei ollut yhtä hyvä kuin edellinen kirja ja jäin kaipaamaan tuota Akivan ja Karoun rakkaustarinaa. Ihan sydämeen koski, kun ne ei ollu yhdessä! Kamalaa, mutta IHANAA!! Hyvä kirja!
huhtikuu 14, 2014
Jotenkin tuntui, että kirjassa ei tapahtunut mitään. Vaikka tapahtuihan siinä koko ajan. Kun aloitin kirjan lukemisen, seuraava vaihe oli se, kun tajusin, että se onkin jo luettu puoleen väliin. Kunnes sitten luettu loppuun. Se varmaakin kertoo jotakin mun mielipiteestäni tästä kirjasta.. :)
huhtikuu 07, 2014
Jos joskus satutte saamaan käsiinne kyseisen kirjan, hellikää ja hoivatkaa sitä huolella. Käsissänne on silloin absoluttista täydellisyyttä. No tästä voi varmaan arvata minun mielipiteeni tästä kirjasta...
7/10 |
helmikuu 12, 2014
Eka kirja oli kyllä parempi mielestäni.... Mutta oli tämäkin ihana. Ja nyt odotan seuraavan tulemista.
helmikuu 05, 2014
Yksinkertaisesti: täydellinen.
tammikuu 25, 2014
Todella hyvä kirja, mutta itse pidin nemmän ensimmäisestä osasta. Päätösosaa odotellessa!
9/10 |
joulukuu 26, 2013
Tää kyllä ylsi ensimmäisen tasolle ja oli ehkä parempikin. Innolla odotan päätös osaa!
joulukuu 04, 2013
Kirja ei aivan yltänyt ekan osan tasolle mutta oli silti oikein kiva. Karoun ja Akivan suhteeseen oisin halunnut lisää mutta toivottavasti sitä tulee sitten reilusti viimeisessä osassa.