Aika taistelun ja tähtivalon (Karou-trilogia, #2)

Aika taistelun ja tähtivalon

Laini Taylor
Julkaistu: syyskuu 8, 2013 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Days of Blood and Starlight

Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Aika taistelun ja tähtivalon jatkaa Karoun ja Akivan tarinaa täynnä salaisuuksia ja valintoja, kipua, verenvuodatusta ja tuhoa. Kerran he rakastuivat ja uskalsivat kuvitella maailman ilman sotaa. Mutta voisiko se koskaan olla totta? Voiko Akiva koskaan hyvittää tekonsa, ja kykeneekö Karou anteeksiantoon? Onko heidän murskatuilla unelmillaan toivoa?

Prahalainen taideopiskelija ja hirviön kasvattitytär Karou on saanut vastaukset moniin kysymyksiinsä. Hän muistaa kuka hän oli: Madrigal, sirosarvinen kimeeri, joka rakastui vihamieheensä Akivaan, leimuavasiipiseen serafiin. Heidän kielletyllä rakkaudellaan oli kuitenkin kauhea lopputulos. Se johti kimeerien maailman tuhoon, ja nyt Karou antaisi mitä tahansa saadakseen tehdyn tekemättömäksi.

Kun Karou kuulee että hänen rakkautensa takia myös Brimstone, Issa ja Jasri ovat kuolleet, hän jättää katuvan Akivan ihmisten maailmaan ja palaa yksin tuhottuun Loramendiin. Vaikka viimeiset kimeerit onkin ajettu piiloon maan ääriin, ei ikiaikainen sota ole vielä ohi. Karou ymmärtää että hänellä on odottamaton kyky, lahja Brimstonelta. Sen avulla hän ryhtyy kostoon kuolleiden ystäviensä puolesta.

Laini Taylorin Karou, savun tytär -kirjan aloittamassa trilogiassa nykytodellisuus ja lumoava fantastinen rinnakkaismaailma lomittuvat taidokkaasti.

Muokannut Jussi (18.01.2017)

LucianKarou, savun tytär (Karou-trilogia, #1)Riitasointu (Langennut enkeli, #2)Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)Hiljaisuus (Langennut enkeli, #3)

Janski_ avatar
Jotenkin tuntui, että kirjassa ei tapahtunut mitään. Vaikka tapahtuihan siinä koko ajan. Kun aloitin kirjan lukemisen, seuraava vaihe oli se, kun tajusin, että se onkin jo luettu puoleen väliin. Kunnes sitten luettu loppuun. Se varmaakin kertoo jotakin mun mielipiteestäni tästä kirjasta.. :)
Heidi Kristina avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Myrsky10 avatar
Todella hyvä kirja, mutta itse pidin nemmän ensimmäisestä osasta. Päätösosaa odotellessa!
Remnant#1 avatar
3.5
Melko hyvä, vaikka pidinkin enemmän edelisestä osasta.
Niittysalvia avatar
Joissain määrin huonompi kuin edellinen osa, vaikka upea teos olikin. Ja tämä ihan vain suosikkihahmoni (Issan) vähäisestä oleskelusta ja Brimstonen karusta kohtalosta. Myös Karoun ja Akivan suhdetta olisi voinut kuvata hieman tarkemmin ja enemmän. Näiden perusteella siis arvioinnin ei kai kuuluisi olla täydet, mutta edelleenkin verrattuna useisiin muihin lukemiini kirjoihin... tämä on täydellinen. Loppumainingeissa tahdon vielä hehkuttaa taidokasta kirjoitusta (joka on jopa ... (lisää)
Lady_ avatar
Ei ollut yhtä hyvä kuin edellinen kirja ja jäin kaipaamaan tuota Akivan ja Karoun rakkaustarinaa. Ihan sydämeen koski, kun ne ei ollu yhdessä! Kamalaa, mutta IHANAA!! Hyvä kirja!
Arwina avatar
Jos joskus satutte saamaan käsiinne kyseisen kirjan, hellikää ja hoivatkaa sitä huolella. Käsissänne on silloin absoluttista täydellisyyttä. No tästä voi varmaan arvata minun mielipiteeni tästä kirjasta...
Radioactive avatar
3.5
Eka kirja oli kyllä parempi mielestäni.... Mutta oli tämäkin ihana. Ja nyt odotan seuraavan tulemista.
Charmilla avatar
Yksinkertaisesti: täydellinen.
Annav avatar
4.5
Tää kyllä ylsi ensimmäisen tasolle ja oli ehkä parempikin. Innolla odotan päätös osaa!
Nage avatar
Kirja ei aivan yltänyt ekan osan tasolle mutta oli silti oikein kiva. Karoun ja Akivan suhteeseen oisin halunnut lisää mutta toivottavasti sitä tulee sitten reilusti viimeisessä osassa.
Akvaariokala avatar
4.5
Ihanaa että sain vihdoin tämänkin kirjan käsiini! Kauan sitä sai odottaakin mutta lukukokemus oli kaiken arvoinen.
Q_Black avatar
Hiukan on aikaa edellisen osan lukemisesta, joten alkuun pääseminen oli aika vaivalloista. Onneksi tarinassa oli hiukan kerrattu edellisen kirjan tapahtumia niin ei ollut ihan hakusessa sen kanssa. Olipas kiva palata Karoun maailmaan ja sen hahmojen keskelle. Olin hiukan pettynyt, että Karoun ja Akivan keskinäistä kanssakäyntiä ei pahemmin ollut, mutta tarinaa luettiin kuitenkin heidän molempien näkökulmasta. Tarinassa oli myös muita hahmoja, joiden näkökulmasta tarinaa ... (lisää)
Fade avatar
Ulalaa, tätä on sitten odotettu! Karou, savun tytär oli aivan ihana sarjan aloitusosa, ja tämä kirja oli todella hyvää ja mielenkiintoista ja upeaa jatkoa sille. Olisin halunnut lukea tämän kerralla, mutta yksi päivä ei ihan riittänyt yli kuudensadan sivun lukemiseen. Sivujen suuri määrä ei kuitenkaan saanut muodostettua kirjaan yhtään tylsää kohtaa, vaan tarina eteni sulavasti eteenpäin. Karousta oli mukava lukea lisää, vaikka sarjan ensimmäisessä osassa hänestä ... (lisää)
Riley Charlotte avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]