Veren muisti (Sookie Stackhouse, #11)

Veren muisti

Charlaine Harris
Julkaistu: heinäkuu 23, 2013 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Dead Reckoning
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: tv-sarja, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

TILINTEON HETKI ON KOITTANUT

Merlotte’s-baariin tehdään palopommi-isku. Koska nykyään baarin omistajan Sam Merlotten tiedetään olevan kaksiluontoinen, epäilykset kohdistuvat heti Bon Tempsin muodonmuuttajavastaiseen väestöön. Sookie Stackhousella on kuitenkin omat epäilyksensä. Hänen rakastajansa Ericin ja tämän jälkeläisen Pamin raivostuttavan salamyhkäiset juonittelut meinaavat kuitenkin viedä Sookien huomion kokonaan toisaalle.

Kun sekä työ- että rakkauselämä ovat uhattuina, Sookie ei totisesti tyydy sivustakatsojan rooliin. Tultuaan vähitellen vedetyksi mukaan juonitteluihin hän ymmärtää, että tilanne on vielä uhkaavampi – ja kuolettavampi – kuin hän olisi voinut arvatakaan.

(muokattu 27.01.2016)

Verenjanoa Dallasissa (Sookie Stackhouse, #2)Bree Tannerin lyhyt elämäPahan veren valtakunta (Sookie Stackhouse, #7)Verta sakeampaa (Sookie Stackhouse, #5)Veren imussa (Sookie Stackhouse, #4)

Scartti avatar
1.5
Sookie kävi suihkussa, ajeli säärikarvansa, meikkasi, pukeutui, siivosi... sen lisäksi hän kovasti pohti parisuhdettaan ja kävi taas suihkussa.. Jos lukijalle ei vielä ole Bubban kuviot selvinnyt, niin tässäKIN kirjassa se kerrotaan ainakin kaksi kertaa.
Q_Black avatar
Olen muuten huomannut, että näiden kirjojen takakannet antaa ymmärtää vaikka mitä erikoista ja antaa lupauksen säpäkästä juonesta, mutta kirjan luettuaan tajuaa, että takakansi on suurilta osin täyttä puppua. Tai sitten luvattua toimintaa raapaistaan vain pinnalta. Tämäkin kirja oli yhtä "vetelä" kuin aiemmatkin. En tiedä oliko sittenkään järkevää maksaa paria kymppiä kirjasta, joka kertoilee oikeastaan vaan Sookien ihokarvojen poistosta ja ullakon remppaamisesta. ... (lisää)
Salde avatar
2.5

Ja sarja vain jatkuu, vaikka kaikki ideat juonen puolesta on jo käytetty loppuun. Siitä pidän, että Eric on messissä edelleen, mutta tämän sarjan olisi voinut saada päätökseen jo aikoja sitten, eikä lukija olisi menettänyt mitään.

StaCa avatar
2.5
Harrisin kirjoissa, tai oikeastaan kirjoituksessa on kaksi asiaa, joista kovin pidän ja olen melkein hieman kateellinen: ensinnäkin naisen kyky kirjoittaa cliffhangereita lukujen loppuun. Nämä ovat juuri niitä kirjoja, joita päättää lukaista "vielä yhden luvun. Tai sittenkin vielä yhden." Toisekseen, jopa pienissä osissa olevat sivuhenkilöt on mietitty loppuun asti ja ne ovat varsin elämänmakuisia. Esimerkiksi se baarimikkona toimiva kauneuskuningatar, jolle olisi varmaan ollut ... (lisää)
scarlet avatar
Englanniksi tämä kirjat ovat paljon paremmin kerrottu. Suomennos varsinkin tässä kirjassa on todella tönkköä, kuten Scartin arvostelusta voi sanoa. Suosittelen lukemaan englanniksi kirjat.
Nage avatar
Tämä oli parempi kuin edeltävä kirja, vaikka Sookien asenne oli vieläkin vähän ärsyttävä välillä, mutta toki jo paranemaan päin. Kirja oli kokonaisuudessaan ihan hyvä ja jään odottamaan jatkoa!
Pyrexia avatar
Ei ollut parhaimpia tämän sarjan kirjoista, odotin paljon enemmän juonelta. Muissa sarjan kirjoissa on ollut enemmän mielenkiintoisia käänteitä, mutta tämä kyseinen kirja oli ennalta arvattavissa. Sookiesta on tullut toisinaan kylmä ja tunteeton, joka jotenkin tuntuu oudolta, kun meno on toisinaan aika kovaa ja raakaa, ja turhankin suoraviivaista. Jäin kaipaamaan jotain yllätyksellisyyttä, uusia käänteitä ja enemmän tunnetta.
LordStenhammar, Thialfi, Pisania
Uusin jäsen: Kari Eerola