Veren muisti

Charlaine Harris
fantasia > urbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Veren muisti (Sookie Stackhouse #11) - Charlaine Harris6.88

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

TILINTEON HETKI ON KOITTANUT

Merlotte’s-baariin tehdään palopommi-isku. Koska nykyään baarin omistajan Sam Merlotten tiedetään olevan kaksiluontoinen, epäilykset kohdistuvat heti Bon Tempsin muodonmuuttajavastaiseen väestöön. Sookie Stackhousella on kuitenkin omat epäilyksensä. Hänen rakastajansa Ericin ja tämän jälkeläisen Pamin raivostuttavan salamyhkäiset juonittelut meinaavat kuitenkin viedä Sookien huomion kokonaan toisaalle.

Kun sekä työ- että rakkauselämä ovat uhattuina, Sookie ei totisesti tyydy sivustakatsojan rooliin. Tultuaan vähitellen vedetyksi mukaan juonitteluihin hän ymmärtää, että tilanne on vielä uhkaavampi – ja kuolettavampi – kuin hän olisi voinut arvatakaan.

Keskustelua: Charlaine Harris :: viestejä 26 kpl

Julkaistu: heinäkuu 23, 2013
Kustantaja: Gummerus
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: tv-sarja, vampyyrit
Alkuperäinen nimi: Dead Reckoning
Arvosanalla: 6.88/10
Arvosanoja: 135
Muokattu: tammikuu 27, 2016

Sookie Stackhouse -kirjasarja

"Amerikkalaisen Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse -romaanit ovat ilmiö vailla vertaistaan. Pienen piirin suosikista on vajaassa kymmenessä vuodessa tullut maailman luetuimpia kirjasarjoja. HBO:n menestyksekäs True Blood -tv-sarja perustuu Sookie Stackhouse -romaaneihin."

Sarjaan kuuluvaa novellikokoelmaa A Touch of Dead (2009) ei suomennettu.

Veren voima (Sookie Stackhouse #1)7.60
Sydänverellä (Sookie Stackhouse #13)6.56

Kirja-arvioita

5/10 |
elokuu 18, 2019
Ja sarja vain jatkuu, vaikka kaikki ideat juonen puolesta on jo käytetty loppuun. Siitä pidän, että Eric on messissä edelleen, mutta tämän sarjan olisi voinut saada päätökseen jo aikoja sitten, eikä lukija olisi menettänyt mitään.
5/10 |
helmikuu 02, 2014
Harrisin kirjoissa, tai oikeastaan kirjoituksessa on kaksi asiaa, joista kovin pidän ja olen melkein hieman kateellinen: ensinnäkin naisen kyky kirjoittaa cliffhangereita lukujen loppuun. Nämä ovat juuri niitä kirjoja, joita päättää lukaista ...
marraskuu 18, 2013
Englanniksi tämä kirjat ovat paljon paremmin kerrottu. Suomennos varsinkin tässä kirjassa on todella tönkköä, kuten Scartin arvostelusta voi sanoa. Suosittelen lukemaan englanniksi kirjat.
3/10 |
syyskuu 02, 2013
Sookie kävi suihkussa, ajeli säärikarvansa, meikkasi, pukeutui, siivosi... sen lisäksi hän kovasti pohti parisuhdettaan ja kävi taas suihkussa.. Jos lukijalle ei vielä ole Bubban kuviot selvinnyt, niin tässäKIN kirjassa se kerrotaan ainakin kaksi kertaa.
8/10 |
elokuu 31, 2013
Tämä oli parempi kuin edeltävä kirja, vaikka Sookien asenne oli vieläkin vähän ärsyttävä välillä, mutta toki jo paranemaan päin. Kirja oli kokonaisuudessaan ihan hyvä ja jään odottamaan jatkoa!
elokuu 10, 2013
Ei ollut parhaimpia tämän sarjan kirjoista, odotin paljon enemmän juonelta. Muissa sarjan kirjoissa on ollut enemmän mielenkiintoisia käänteitä, mutta tämä kyseinen kirja oli ennalta arvattavissa. Sookiesta on tullut toisinaan kylmä ja ...
heinäkuu 29, 2013
Olen muuten huomannut, että näiden kirjojen takakannet antaa ymmärtää vaikka mitä erikoista ja antaa lupauksen säpäkästä juonesta, mutta kirjan luettuaan tajuaa, että takakansi on suurilta osin täyttä puppua. Tai sitten luvattua ...