Veri kielellä (Sookie Stackhouse, #12)

Veri kielellä

Charlaine Harris
Julkaistu: marraskuu 4, 2013 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Deadlocked
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: keijut, tv-sarja, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

VAMPYYRIEN VEHKEILYT ISKEVÄT SUORAAN SOOKIEN SYDÄMEEN

Sookiella on taas murhatapaus käsissään. Nuori nainen on kuollut vampyyrien juhlissa, ja näyttää siltä, että Eric voisi olla syypää. Eric vannoo viattomuuttaan, mutta Sookie ei tätä purematta niele, sillä hän osui paikalle parahiksi nähdäkseen Ericin nauttimassa uhrin verta, vain hetki ennen kuin tämä tapettiin.

Sookien täytyy selvittää tapaus, mutta se osuu pahimpaan mahdolliseen hetkeen: hänen keijusukulaisillaan on omia huolia, joihin Sookie tulee väistämättä vedetyksi mukaan. Hän saa uuden kavalan vihollisen, ja vampyyrien valtapelit osuvat suoraan hänen sydämeensä. Keijujen taikakalun avulla hän voisi saada yhden toiveensa toteutumaan, mutta ainoa ongelma on se, ettei Sookie tiedä vieläkään, mitä – ja kenet – hän todella haluaa.

(muokattu 27.01.2016)

Uusi elämä (Yön siivet, #4)Verenjanoa Dallasissa (Sookie Stackhouse, #2)Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14)Rakas vampyyriniHämärän prinssi (Yön siivet, #9)

Q_Black avatar
2.5
Huh, sainpas lukuprosessin alkuun näin vuoden 2014 kunniaksi. Sookie-kirjat eivät kyllä ole kuuluneet missään vaiheessa niihin lempikirjoihini, mutta utelias kun olen, haluan tietää miten sarja päättyy ja nyt sain koluttua tämän toiseksi viimeisen kirjan vihdoin loppuun. Eipä tässä juurikaan meno muutu edellisiin verrattuna. Hiukan ehkä tuo juoniasettelu oli maltillisempi kuin jossain aiemmissa osissa ja pysyi paremmin kärryillä mitä kaikkea kansien välissä tapahtuu, ... (lisää)
Nage avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Sini avatar
2.0
Ristiriitaiset tunnelmat. Keijujen poliittiset juonittelut oli minusta huono idea heti jo ekassa kirjassa, jossa niitä esiteltiin, liikaa aineksia sopassa. Ja olihan tää sarja jo aika lopettaa muutenkin. Loppuratkaisu ei ollut se minun toivomani, vaikka ymmärrän kyllä hyvin kirjailijan perustelut sille mikä se oli. Ikävä kyllä ei tää ollutkaan viimeinen kirja. Yksi tulee vielä. Huoh, oisin kyllä jättänyt jo tähän, mutta ehkä se täysin aukoton Happy End on siis ihan pakko kirjoittaa :( Isot pointsit se vika kirja saa jos se ei lopu niin, mutta pahoin pelkään.
Uusin jäsen: Emilia Suzi