Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan

Anne Rice
Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan (Prinsessa Ruusunen #1) - Anne Rice 3.78   36

Alkuteos ilmestynyt 1983 salanimellä A. N. Roquelaure. Suomentanut Timo Utterström. Kansi: Maria Raasakka. Nidottu.

New York Timesin bestsellerlistan valloittanut eroottinen versio tutusta sadusta.

Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan kertoo prinsessa Ruususen tarinan uudella sävyllä. Kirjan Ruusunen herätetään vähemmän viattomalla suukolla, ja palkinto prinssille on suotuisa: prinsessan täydellinen antautuminen…

Ruusus-satua päivittävän trilogian ensimmäinen osa tuo vanhaan satuun tihkuvaa himoa ja eroottista kaipuuta. Erotiikkaa lähestytään naisen näkökulmasta, naisen nautinnon kautta, eikä häpeämättömän sadomasokistinen kuvaus sorru liikaan väkivaltaisuuteen vaan pitäytyy ihastuttavassa viehkeydessä.

Anne Rice :: viestejä 19 kpl
Risingshadow arvostelu :: Ella Peltonen (Dyn)

Kirja julkaistu toukokuu 30, 2014 (Basam Books)

Tietoja muokattu maaliskuu 19, 2021

Omassa kirjahyllyssäni

Prinsessa Ruusunen -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Sarjan neljättä osaa Beauty's Kingdom (2015) ei suomennettu.

Kuuluu yläsarjaan Basam Shakti

Kirja-arviot 301
Viestit 0
syyskuu 29, 2019
6 / 10

Melkoista meininkiä ja odottamattomia kohtauksia. Juoni ei ole pääjuttu selvästikään tässä sarjassa, vaan kohtausten kuvailu. Jossain vaiheessa kirjaa minua alkoi oikein kiinnostaa, mitä kaikkea tässä trilogiassa mahtaakaan tapahtua. Kiinnostavaa, tykkäsin kirjasta.

Q_Black
Arvosanat 247
Kirja-arviot 239
Viestit 107
heinäkuu 2, 2015
6 / 10

Minulla ei oikeastaan ollut tarkoitus edes lukea tätä kirjaa, mutta voitin tämän kirja-arvonnassa joten sitä kautta tämä sitten tuli tutuksi. En ole pahemmin lukenut tämänkaltaista kirjallisuutta, mutta eipä tullut yllätyksenä kirjan sisältö missään määrin. Tässä kirjassa kuitenkin pitäydyttiin aika asiallisena jos sellaisesta nyt voi puhua. Hämmästyttävää jos joku ei perehdy mikä kirjan idea on ennen kuin alkaa lukea ja kauhistuu sitten siitä mitä sen sivuilla lukee :D Teksti oli aika nopeasti luettavaa ja ymmärrettävää. Enemmän olisin ehkä kaivannut sellaista normaalia kerrontaa ja hahmojen pään sisään pääsyä, mutta sivut omistautuivat lähes kokonaan pelkästään sadomasokistisiin tarinoihin kerta toisensa jälkeen joten puolen välin jälkeen lukeminen oli välillä jo vähän tympeää. Ruusunen oli aika herkkä tapaus, mutta samalla pidin hänen kapinahengestään joka ei katoa kirjan loppupuolellakaan vaan oikeastaan kasvaa. Lopulla alkaakin sitten hiukan yllättävästi tapahtua uusia juonenkäänteitä ja toisen orjan tulo kuvioihin sekoittaa aika kivasti pakkaa ja jäin miettimään onkohan kuviolla mitään järkevää tulevaisuutta jatkoa ajatellen. Sinänsä ainakin erilainen lukukokemus ja ehkäpä jossain välin tutustun toiseen osaan koska Ruususen kohtalo kiinnostaa.

ppp2
Arvosanat 101
Kirja-arviot 7
Viestit 1
joulukuu 24, 2014
1 / 10

Järkyttävää, sairasta ja raivostuttavaa luettevaa. Ainoastaan Ruususen nöyryyttämistä ja raiskaamista. En missään tapauksessa lue tätä loppuun. .

MintFirefly
Arvosanat 113
Kirja-arviot 31
Viestit 0
marraskuu 14, 2014
1 / 10

Käsittämättömän sairas kirja. En todellakaan pystynyt lukemaan edes 1/4 kirjasta!

Pauliah
Arvosanat 444
Kirja-arviot 10
Viestit 7
kesäkuu 30, 2014
1 / 10

Siis hyi. Ei bdsm sun muut haittaa, mutta tämä kirja on pelkkää toisten nöyryytystä ja raiskausta. Sairasta, jäi kesken.

joulukuu 10, 2016
Antoi 4 / 10 arvosanan kirjalle